{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

Blackbird
Blackbird
Katte: 2 Emner: 7 Svar: 19

Hankat "bider" ved kæl {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en dejlig norsk skovkatte dreng på Ca et år.
Når jeg nusser ham, er han begyndt at "bide" mig i armen. Det er ikke fordi han bliver sur (tror jeg), for han spinder og han bider heller ikke meget hårdt.
Det virker som om han måske bliver lidt legesyg og ikke helt kan styre det.
Men er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor han gør det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankat "bider" ved kæl
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #2   8. nov 2015 Det er bare kærligheds bid / nip. smiley Alle mine gør det også, det betyder de kan lide dig og det du gør, smiley eller de slikker på en af kærlighed, som de gør ved andre katte. smiley

• #3   8. nov 2015 Nogle katte har bare med at de skal ikke blive kæles for meget og så begynder de at bide eller noget andet for at sige de vil have fred nu. Behovet ikke være fordi at de er sure på dig (; det bare en advarsel

• #4   8. nov 2015 Jeg har intet imod et kærligt lege nap, men hvis mine katte ikke gider kæles skal de gå væk. Jeg har ingen tolerance for at katte bider, og jeg bryder mig ikke om at komme hos folk hvor de tillader det. Det er simpelthen så ubehageligt at sidde og kæle med nogens kat og så den pludselig bider en fordi den ikke lige synes den vil kæles mere. Katte er kloge dyr, og de kan let trænes til ikke at bide, hvis man gør dem klar over at det acceptere man ikke smiley Man ville jo aldrig acceptere at en hund bider, så jeg forstår ikke hvor nogle synes det er okay at deres katte gør det. Hvis din kat bider dig så du synes det er for voldsomt, så kom med et højt hyl, og sæt katten fra dig og ignorer den i en tid. Når killinger leger og den ene får bidt for hårdt, så hyler den og det vil få den anden til at stoppe. Det er en effektiv og skånsom måde at fortælle din kat at din grænse er nået, og lærer den ikke at bide. Mine katte går for dem selv når de ikke ønsker selskab og de har mange "Helle" steder rundt i huset hvor de skal have lov at være i fred smiley

• #5   8. nov 2015 Jeg har hørt at hankatte har en tendens til at bide/snappe når man kæler dem, fordi de syntes det er så dejligt at blive nusset. Så de bliver lidt "overgearet"
    Så det er ikke altid ondt ment.

• Blackbird
    Blackbird Tilmeldt:
    jan 2013

Katte: 2 Emner: 7 Svar: 19
    #6   8. nov 2015 Tak for jeres svar smiley
    Tror skam også han mener det kærligt, undrede mig blot over hvorfor smiley
    Men skal da lige være opmærksom på, om han bider for hårdt eller om det er fordi han ikke gider mere smiley

• #7   9. nov 2015 Det er en rigtig god ting at være opmærksom på, for selvom man selv forstår det, så er det ikke sikkert gæster og specielt børn forstår hvorfor en kat pludselig bider når man kæler den smiley og det værste der kunne ske for både dem og katten er at der opstår en frygt for at katten er agressiv smiley at træne katte til ikke at bide giver også fordele ved håndtering med medicin, når man fjerner tæger, hos dyrlægen eller andre punkter som katten måske ikke lige synes er alt for sjovt smiley

Kommentér på:
Hankat "bider" ved kæl

Annonce