{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Tisser på dyner :( {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige kastrat Enzo har fået en forfærdelig vane. Tidligere har jeg skrevet herinde at han tissede på mine børns dyner, og troede det var en reaktion på forsøget om at holde ham indenfor, men idag skete det så igen. Ungerne fik lov at tage deres dyner ned i sofaen til filmhygge, og da det var sovetid og de skulle have dynerne med i seng var der tis på dem, og det var ikke bare en lille tissetår, men en ordentlig pøl. Enzo har adgang til at komme ud, vi har flere kattebakker placeret rundt i hjemmet (som han også bruger), han er kastereret og det er udelukkende vores børns dyner og madrasser der bliver tisset på. Nogle bud? For jeg er ved at være temmelig træt af at rende rundt og vaske dyner og madresser. Vi har lukket ind til børnenes værelser hvilket er synd for de andre katte som plejer at sove i ungernes fodende, men vi tænkte at det måske ville hjælpe. Det er bare virkelig belastende at ungerne nu ikke engang kan have deres dyner med nede uden at han skal tisse på dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser på dyner :(
  • #1   7. nov 2015 er han tjekket for blærebetændelse?

og har du vasket dunerne med rodalon? eller andet som tager lugten?

• #3   8. nov 2015 Hmm.. Det vil jeg tage og prøve, for i har helt ret.. Vi havde engang en dørmåtte som vores gamle kat tissede på, og selv efter den var renset og vasket gjorde han det.. Først da vi fik ny måtte blev problemet løst.. Hvilken indflydelse har blærebetændelsen? Jeg har aldrig haft en kat med det, men for mennesker er det jo et spørgsmål om hyppig smertefuld vandladning.

• #4   8. nov 2015 Jeg tror jeg prøver lidt af det hele med skrub, duft og så videre. Vi har lige idag fået nye sofaer i stof, og hvis der først kommer tis på dem og det ikke er til at fjerne, så er det nye dyner, nye madresser og et helt nyt sofasæt hvilket nok bliver en kende voldsomt til vores økonomi her op til jul.. Børnene skal alligevel have nye vinterdyner, så den del får vi sørget for.. Godt jeg skrev herinde, for jeg havde slet ikke overvejet at duften stadig kunne sidde i det selvom de har været vasket, og så tænker han jo nok at der må man gerne tisse..

• #5   8. nov 2015 hvis en kat har problemer med vandladningen, vil den foretrække at tisse på bløde steder som fx dyner og andet textil, derfor det spørgsmål kommer op. men jeg ville også helt klart skifte dynen ud og se om det ikke hjælper. er kattebakkerne rene indendørs? det kan også være en årsag, at han ikke synes de er rene nok og derfor er begyndt at bruge dynerne ?

• #7   8. nov 2015 Jeg tager ham til check hos dyrlægen, for det er alligevel ved at være tid til det årlige check af dem allesammen, og så kan jeg også få prøvet den nye dyrlæge smiley nu har jeg jo afsluttet et 10årig samarbejde med hende som fejlopererede Cutie og min mand har fundet en klinik i nærheden, så jeg er også lidt spændt på at se hvordan det er smiley som jeg sagde skal børnene have vinterdyner alligevel, så den del var sket om han havde tisset eller ej. Jeg synes selv jeg holder kattebakkerne rene, og han bruger dem også hvilket er det der undre mig. Det er kun dynerne han tisser på, og der har ikke været noget i den tid hvor han ikke havde adgang til dynerne så jeg tvivler på det handler om hvorvidt det er blødt. Vi har jo tæpper i kattehulerne og puder rundt omkring de kan ligge på, og dem har han aldrig tisset på. Alle værelserne er ovenpå, så vi har måtte begrænse ham til stue etagen indtil vi finder en løsning. Da vi fik ham havde vi et stort problem med at han tissede i brusekabinen, men det er han holdt op med. Så nu er det "kun" børnenes dyner. Man bliver bare så anspændt når man har en kat der tisser på ting, for man kan jo ikke lade være med at holde lidt øje når han lægger sig op i sofaen, eller hvis børnene smider tøj eller jakker på gulvet. Det ville være dejligt at have den samme tillid til ham som vi har til de to andre.

Kommentér på:
Tisser på dyner :(

Annonce