{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.754 visninger | Oprettet:

Gitte R
Gitte R
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Killinger der tisser på møbler og dyner {{forumTopicSubject}}

Vi har for 2 uger siden hentet vores 2 killinger. De var renlige og går pænt på bakken, men de sidste par dage har de både tisset på sofaen, børnenes dyner som lå i stuen og lavet lort i og ovenpå en plastikpose.

Deres bakke bliver ordnet tit så den ikke er ulækker og de har fri adgang til den 24-7.

Hvad kan være problemet og hvordan kan vi afhjælpe det? De gør det når vi ikke er tilstede, så "straffe" dem kan vi ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger der tisser på møbler og dyner
  • Gitte R
    Gitte R Tilmeldt:
    sep 2013

#2   23. jul 2015 Vi renser hver 2. dag. Den står på vores badeværelse, så der er ro når vi ikke er hjemme og det er der de gør det. Vi fik at vide, at så længe de var små kunne vi nøjes med en.
    Tænker at vi måske skulle fjerne låget på bakken?

• #3   23. jul 2015 Jeg ville have flere bakker 3 stk til 2 katte. Og så stille dem der hvor de har uheld... Senere kan de LANGSOMT rykkes derhen hvor man gerne vil have dem.
    Ville vil helst sidde hvor de kan følge med i hvad der sker i huset, så vores bakker står frit fremme (diskret) en i stuen, en i havestuen, en i et hjørne ml spisestuen og en gang og en i gangen. Vi har 2 katte...

• #5   23. jul 2015 flere bakker
    Uden klap og låg
    Forskellig slags grus så finder du ud af hvad de foretrækker
    Rensning af bakker to gange daglig

Det er nu du skal gøre noget ellers står du med her urenlige katte

• #7   23. jul 2015 Som allerede nævnt så er en bakke langt fra nok, i takt med at killinger bliver ældre des mere bevidste om deres egne behov og vaner bliver de, jeg har en kat som intet problem havde med at dele bakke med min anden kat i starten da hun var killing, men pludseligt en dag syntes de ikke det var OK at deles, heldigvis var det ikke et stort problem da jeg allerede havde 3 kattebakker stående fremme, så dem delte de mellem sig, den ene den største fik tog min ældste kat patent på og den lille som dengang var blevet omkring et halvt år besluttede at de 2 andre var hendes og den ene skulle bruges til tis og den anden til pøller, for ca samtidig fandt hun nemlig ud af at hun da bestemt ikke kunne bruge samme bakke til begge dele, så min pointe er at lige pludseligt bliver de her små individer selvstændige og får egne meninger,og de gør hvad de kan for at fortælle hvad deres mening er.

I dit tilfælde fortæller de dig at de ikke er tilfredse med kattebakken udvalget, og jeg vil tro at de bestemt heller ikke er tilfredse med rengøring her anden dag, det skal gøres hver eneste dag mindst 1 gang dagligt, og du skriver at det er en lukket kattebakke, hvis der er en låger på indgangen så skynd dig at fjerne den, det er langt de færreste der syntes om en låge på kattebakken, af den simple årsager det er alt for nemt at blive overrasket og forskrækket når man er på vej ud derfra, man kan jo ikke se om nogen gemmer sig for at forskrække en..

Så start med at rense dagligt, tage lågen af kattebakken og køb endnu en kattebakke og prøv at vælge en der er åben som nr. 2 så kan du nemlig samtidig lade dem vælge hvd de bedst kan lide..

• #8   23. jul 2015 Du har fået det meste, at vide og følg endelig rådet om flere bakker, jeg har 2 nu, de bruger stort set kun den ene, men de gange den anden bliver brugt, kan jeg jo tænke, hvad hvis den ikke var der, ville de så have brugt et mere uheldigt sted?
    Jeg har flere bakker som kan tages frem ved behov eller sygdom, så de er ikke til overs smiley

• #9   23. jul 2015 jeg renser mine bakker 3-4 gange om dagen

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #10   23. jul 2015 Jeg tager tis klumper og det store om morgen. om eftermiddagen og når vi går i seng, så de har en frisk bakke til natten og nogen gange når jeg lige er ved bakken og ser der er en klump så tager jeg den. smiley Har 3 bakker til 3 katte..

• Gitte R
    Gitte R Tilmeldt:
    sep 2013

#11   24. jul 2015 Så har vi købt en bakke mere, fjernet låget og renser fremover dagligt.
    Håber at det hjælper

• #12   24. jul 2015 Jeg ville sætte bakken i stuen, hvis i ikke allerede har gjort det. En killing ligger måske i sofaen og nyder livet og hov... nu skal jeg tisse og der er langt til badeværelset. helt præcis ligesom små børn.

Det der med at rense den dagligt. Mine katte er f.eks ikke så sarte i forhold til hvor tit den bliver renset, så det BEHØVER ikke være årsagen

Kommentér på:
Killinger der tisser på møbler og dyner

Annonce