Tørkost til tandløs MCO {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Vil høre jer om I har nogen råd til hvilket tørkost jeg kan give min 8 år gamle MCO?
Han har kun en hjørnetand tilbage i underkæben da han er et af mange uheldige ofre for FORL, så tænker at RC's foderpiller er for store. Han kan nemlig ikke tygge.
Han får selvfølgelig også vådfoder og kogt kylling etc, men han vil hellere have tørkost så det vil jeg ikke tage fra ham.
Han spiser ikke så meget for tiden, så alle råd modtages med kyshånd!
Hvis jeg har glemt noget vigtig info så spørg endelig løs!
Tak for hjælpen
(Lige et stemningsbillede som det ser ud i dette øjeblik i min hybel - mine mænd får sig en middags-morfar)
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
har selv haft to uden tænder, og de skal nok få dem ned. når det er almindelig størrelse.
så det er mere om du er til kornfrit eller du bare ser at han får det som han kan lide
i mine øjne så er det vigtigst at katten kan lide foderet. og så at der ikke er for meget magnesium i det.
mine får rc sterilsed - og det er katte fra 2 til 13 år. det er nemlig det eneste foder som alle kan lide. og her er størrelsen meget fint - har nemlig Sille som også mangler en del tænder, men hun sluger sin mad (det har hun altid gjort)
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Røde har ingen tænder overhovedet, han startede på tørkost dagen efter operationen, og ikke fordi han ikke fik nok vådkost men fordi han vil.
Røde har stadig en anelse af blå tråd i munden, men det er ved, at forsvinde og han har det rigtigt godt nu også selvom han stadig foretrækker pate og ikke noget med klumper.
Jeg håber også den kat kommer sig hurtigt.
okt 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 15
Jeg vil prøve og kigge lidt på det I foreslår
Tørkost til tandløs MCO