{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kategori
  • #1   29. okt 2015 Ja tak!!

• #2   29. okt 2015 Det ville være skønt!!

• #4   29. okt 2015 Så må vi bare prøve igen igen.

• #8   29. okt 2015 Jeg kan godt lide din tankegang dér Felis smiley

• #10   29. okt 2015 Jo, men selv om det er en byb der ikke skaffer tavler, så kan det jo strengt taget godt være en MCO hun parret kontrolleret med en MCO han.
    Og det kan da kun blive en MCO.

Nej, jeg kan fint følge Felis her.
    Det der skal udryddes er "racesnobberi" og så er det jo ikke nødvendigt at blive ved med at bombardere en ny med dårlige kommentarer - og så derefter oprette en parallel tråd hvor man hugger videre.
    Det giver dårlig karma - og det er dér vi skal hen.

• #13   29. okt 2015 vend det rundt: hvorfor vil folk gerne have at deres "uægte uden stamtavle" skal være en ægte?
    hvorfor så ikke bare købe en MED stamtavle så der er jo hellere ikke noget balade.

kommer der en kategori med racekatte uden stamtavle, så er alle mine også lige pludselig racekatte - hvilket de jo slet ikke er.

Så nej jeg syntes ikke at det er nødvendigt med en ny kategori. Har man købt en uden stamtavle, ja så er det jo ikke en ægte kat, lige meget hvor meget man drejer det.
    alle katte er ægte. Men køber man en racekat så betaler man altså lige det ekstra for at være sikker på hvad det er man har købt
    jeg har selv oldenborgheste, og de har også stamtavle og det hele. For ellers kunne jeg bare have købt en eller andet til en noget andet pris.

forstår virkelig ikke at det skal være et problem. er det fordi folk ikke vil betale for noget som er ægte eller hvad?

• #15   29. okt 2015 Selrexwin:
    Dårlige kommentar ???? er det - kommer - du mener, for FIFES/ Forbrugerstyrelsens vudering af hvad en Racekat er, er vel ikke "dårlige kommentar.
    Jeg ved ikke om den var henvendt til mig, men jeg synes ikke at man skal oprette en parallel tråd hvor man fortsætter med at diskutere det samme hvor man tydeligt kan se, at den egentlig indirekte linker til en tråd hvor en bruger er blevet ked af det.
    Hun elsker jo bare sin kat....

• #16   29. okt 2015 de kan lige så godt være Europe
    der jo jo inden forskel på huskat og europe på udseendet. så hvis katergorien vil blive racekatte uden stamtavle så er alle huskatte jo også racekatte...

hvorfor skal det kun være de langhårs katte som skal kunne være racekatte uden stamtavle? For der er jo andre som er blanding af korthårs racekatte, men som godt kan finde ud af at være blandings/huskatte

Nej der skal ikke laves om på det.
    en kat med stamtavle er og bliver en racekat
    en kat uden stamtavle er og bliver bare en huskat/blandingskat - for der er jo ingen garenti for andet.

og for lige at få det på det rene, så har jeg kendskab til en som har udstillet huskatte som er lavet på europe katte - helt bevist for at få en god vindende huskat. så den anden vej fungerede det så også

og så er min siam med stamtavle. Og han var billig men har en pæn stamtavle.
    Men jeg ville da aldrig have købt ham hvis han ikke var en ægte.

jeg har aldrig kunne forstå hvorfor folk giver en del penge for at købe en uægte racekat. For så bagefter at gå rundt og reklamere med at man har en racekat. Hvorfor så ikke give de sidste penge og få en ægte, så man faktisk har noget at have det i?
    Man kan endelig bare gå på internat og få en uægte racekat - for dem er der masser af - til meget billigere penge. Og så hjælper man faktisk katte som har behov for det
    vi havde bla som sagt allerede flere persere hos os, men også andre racere. der var en fin siam på et tidspunkt, der var skovmisser mm.
    fælles var bare at de på papirer hed en huskat (man må ikke sælge med stamtavle da man som ny ejer ikke må kunne finde tidligere ejere). Og så er prisen også en helt anden end hvis fru jensen ønsker at sælge sin uægte - stamtavlen kommer senere/aldrig - langhårskat (som nok har set en skovmis eller andet på et tidspunkt) - hvilket man godt kan forlange et par tusinde for.

så selvom at KG skal være et hyggeforum, så bør man altså være sikker på at der bliver bare lidt styr på tingene.
    For ellers kan man bare droppe det hele med racer, og så bare oprette katten under KAT - og ikke en pind andet.
    men tror at der er mange herinde som går op i deres racekatte, og sætter en ære i at fortælle om dem, også på det avlsmæssige.

tilbage til hestene. jeg har som sagt papirer på dem. og kan følge dem tilbage til slutningen af 1690´erne. Og det kan man kun hvis der er papirer på dyret - om det er hest, kat eller ged.

• #17   30. okt 2015 Racekatte uden stamtavle er de KUN kan det dokumenteres BEGGE forældre HAR stamtavle

Det er lige så utroværdigt som alt andet med blandinger.

• #18   30. okt 2015 Anja
    "For ellers kan man bare droppe det hele med racer, og så bare oprette katten under KAT - og ikke en pind andet".

HELT enig, det ville være langt bedre og så kunne dem med stamtavle selv skrive det ind i beskrivelsen af kattene. Feltet "stamtavle" burde fjernes helt i de felter.
    VI er her for at hygge med vores dejlige katte uanset hvad for en vi har og for at dele viden og erfaring og IKKE at overfalde nye, der måske ikke ved bedre.

Langt hen af vejen handler det jo om at dem der sætter sin "race" kat under race med stamtavle, selvom der ingen er - ofte er nye katteejere, som ikke altid har så meget erfaring/viden at de er klar over at der ingen stamtavle er og ej heller kommer nogen. En del af dem tror jo på sælgers ord og ved jo så ikke bedre.
    Ikke alle sætter deres kat forkert på med vilje, men simpel hen uden at vide bedre - og dem synes jeg ikke man bare kan være bekendt at overfalde, som det ofte sker herinde.

• #19   30. okt 2015 Stamtavle ja - og stamnavn = pop op af racer

Stamtavle nej = skrivefelt hvad man mener og tror - ikke særlig brugbart, men ....

• #20   30. okt 2015 Det er en rigtig god ide felis! smiley

Kommentér på:
Ny kategori

Annonce