{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Neutralisering {{forumTopicSubject}}

Nu er Cutie afsted idag og blive neutraliseret, og da hun er min første hunkat er jeg lidt usikker på forløbet. Mine drenge kom sig jo forholdsvis hurtigt efter kasteration, men jeg har forstået at det er lidt mere omfattende med hunkatte. Hvor længe går der før hun er helt på toppen igen, og er der noget jeg skal være opmærksom på? Vi skal nemlig afsted på fredag og overnatte ude, og jeg ved ikke helt om jeg bør aflyse turen hvis hun nu stadig er dårlig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutralisering
  • #1   13. okt 2015 Typisk er de friske dagen efter. Så du kan roligt tage afsted, hvis hun ikke har tendens til at pille sting. smiley

Når hun kommer hjem, så husk at holde hende varm. Når de stadig er halvbedøvet, kan de ikke selv regulerer varmen.

Vand bør kun være en lille bundslat i en skål, da de kan finde på at falde i søvn med hovedet i skålen, og der har været nogle få katte, der er druknet på den konto.

Vådfoder bør tilbydes så hurtig som muligt - gerne med lidt vand over.

Tørfoder bør vente til katten er lidt mere vågen. De kan få det i den gale hals.

• #2   13. okt 2015 Altså det er meget individuelt hvor friske de er efter indgrebet, min Smilla var frisk og klar på narrestreger så snart Vi kom hjem, hun blev afleveret kl 8 og hentet igen hos dyrlægen kl 13.30 hun bør være helt vågen når du henter hende men kan godt være ligt groggy og træt, men hun kan også være fris og legesyg.
    Da jeg kom hjem med Smilla nærmest sprang hun ud af kassen og rådede op i kradsetræet, hvorefter jeg læste på papiret fra dyrlægen hvor der stod at hun skulle holdes i ro de første dage og jeg tænkte - det bliver svært for ikke at sige umuligt - smiley smiley

Men du skal blot sørge for at hun har mad og vand til rådighed, holde øje med hende hvis hun er usikker på benene og sørge for at hun kan holde varmen og så må du lige afholde dig fra at lege vildt med hende så der ikke kommer brøk i såret.

Du kan godt risikere at efter nogle dage at operationssåret buler ud som et halvt hønseæg, det er ikke unormalt og ikke noget at blive bange for, så længe såret ikke bliver rødt og varmt, så er der ingen fare smiley

• #3   13. okt 2015 Elsa var 13 uger, da hun blev fikset, og hun sov stort set hele eftermiddagen og aftenen. Det var først sent, at hun begyndte at vakle lidt rundt og fik lidt mad. Så ja, det kommer også meget an på, hvordan de reagerer på narkosen. smiley

• #4   13. okt 2015 Tusind tak for de gode råd smiley

• #5   13. okt 2015 Begge vores var friske med det samme. Mærkede sket ikke til at de havde været i narkose. Afleverede den ene kl 12 og fik hende hjem kl 14. Den anden afleverede vi kl 11 , og fik hende hjem 13.30

• #6   13. okt 2015 Du skal være helt sikker på hun i piller i såret - det kan du læse om her - også hvordan man laver en bodystocking
    http://www.kattegalleri.dk/grupper/kattesundhedogvelfrd/132785-sterilisitation_af_hunkat

• #7   15. okt 2015 Hun fik dragt på den første dag (en gammel benvarmer måtte lide en trist skæbne) og det virkede. Efter hun fik smertestillende har hun dog slet ikke virket interesseret i såret. Men hvor var det dog godt i skrev det med "bulen" for rigtig nok har hun fået hvad der ligner et lille æg under syningerne. Det er på vej retur, men jeg var fløjet til dyrlægen midt om natten hvis jeg ikke havde vidst det kom. Trist at hun ikke må være sammen med killingerne her de sidste dage, men dyrlægen sagde at de kunne komme til at gøre skade på hende hvis de forsøgte at amme. De er jo også gamle nok til at klare sig selv, så jeg pålægger dem nok lidt menneskelige følelser.

• #8   15. okt 2015 Ja Trine jeg havde også sat pris på hvis jeg i forvejen havde vidst det med hævelsen under såret dengang jeg fik Smilla neutraliseret, for jeg skal da love for at jeg hang i røret til dyrlægen da hun fik det, men heldigvis har jeg så sød en dyrlæge der stand beroligede mig med at det var en reaktion på de indvendige sting og hævelsen ville falde inden førde næste 5 dage og hvis den ikke gjorde så skulle jeg ringe igen.
    Derfor syntes jeg det er god stil lige at gøre andre opmærksomme på det når nu jeg har muligheden smiley

Jeg tror nu nok du kan lade hende være sammen med killingerne nogle timer om dagen så længe du holder opsyn med dem, og hvis hun har body på så kan killingerne jo ikke komme til såret og få fat i stingene.

• #9   15. okt 2015 Vores blev steriliseret da hendes killing var knap 8 uger, og stadig ammede . Det gik rigtig fint, og de var ikke adskilt

• #10   15. okt 2015 Jeg har også haft en, der blev neutraliseret i forbindelse med et kejsersnit. Hun var heller ikke adskilt fra den lille. Men ok det var så indvendige sting.

• #11   15. okt 2015 Min dyrlæge sagde de ville kunne få ridset i såret hvis de forsøgte at amme, og så gør det der med kløerne. Men de er så også 13 uger gamle nu, og temmeligt voldsomme ved hende, så det gør mig ikke noget hun får lidt ro smiley det var trods alt hendes første kuld på hele 5 små bamser, så hun har haft rigeligt at holde styr på.. Hihi

Kommentér på:
Neutralisering

Annonce