{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

ENSA E
ENSA E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Neutralisering {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Vores skønne missemor fødte 5 dejlige killinger her d. 22.09.14.
- Og de er er nogle små vidundere smiley 3 piger og 2 drenge blev det til.

Hvornår kan vi tidligst sterilisere missemor efter hendes fødsel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutralisering
  • #1   24. sep 2014 Vi fik det gjort da vores killing var 8 uger smiley

• ENSA E
    ENSA E Tilmeldt:
    sep 2014

#2   24. sep 2014 Okay og det havde ingen indflydelse på mælkeproduktionen? smiley

• #3   24. sep 2014 Nej der var ingen problemer med mælken bagefter

• #4   24. sep 2014 Jeg ville også sige tidligst ved 8 uger, af flere årsager:
    1. hvis noget skulle gå galt så er killingerne ikke så små at de ikke kan klare sig
    2. hvis mælkeproduktionen skulle blive påvirket så har det ikke så stor betydning da mælken ikke er livsnødvendig efter 8 uger
    3. killingerne dier ikke nær så meget og risikoen for at de kommer til at hive en tråd ud er ikke nær så stor som hvis de var mindre..

Men det er jo vigtigt at du så enten ikke lukker hende ud før efter hun er fixet eller begynder p-piller når de der 4 uger så hun ikke går i løb igen..

• ENSA E
    ENSA E Tilmeldt:
    sep 2014

#5   25. sep 2014 Hej Heidi - tak for dit svar, dejligt med nogle grunde.

Dog ved jeg ikke hvad du mener med :
    "Men det er jo vigtigt at du så enten ikke lukker hende ud før efter hun er fixet eller begynder p-piller når de der 4 uger så hun ikke går i løb igen.." ?

Vi har læst, at hunkatten i almindelighed først starter sin brunstcyklus når hun har fravænnet sig killingerne, så vi lader hende bare gå ud og ind som hun vil - men det ligner, at du skriver det modsatte, uden at jeg helt kan forstå hvad det er der står?

Hvike 4 uger er det, at du snakker om? fra 8. til 12. uge eller hvad er det du mener?

• #6   25. sep 2014 Det er helt forket at hunkatten først vil gå i løb når killingerne er fravænnet..
    Mange hunkatte vil gå i løbetid allerede når killingerne er ca 4 uger, men jeg har såmænd hørt nogle herinde fortælle at deres hunkat gik i løb da killingerne var 2 uger, så hvis du lader din hunkat gå ind og ud som hun vil så vil jeg anbefale at du giver hende p-piller indtil hun skal steriliseres..

I øvrigt og dette skal du ikke tage som kritik, men har du overvejet hvad risikoen er ved at lade hende gå ind og ude når killingerne er så små?? Hvad hvis hun bliver kørt ned så står du med 5 moderløse killinger du skal finde ammemor til eller aflive, alternativt give mælkeerstatning hver 3. time..

• #7   25. sep 2014 De 4 uger jeg snakker om er når killingerne er 4 uger..

• #8   25. sep 2014 Vores gik i løb lige under 4 uger efter fødslen. Jeg er helt enig i de grunde Heidi giver. Vores dyrlæge ville vente til killingen ikke diede så meget, og så blev hun syet med indvendige sting pga killingen. Jeg synes også det ville være en rigtig god ide at holde missemor inde. Tænk hvis der skete hende noget , mens killingerne er helt små. Bare et stille råd smiley

• #9   25. sep 2014 Hvis hun kan holdes inde, så vent til hun er 12 uger, og få killingerne neutraliseret samtidigt med, så får du gruppe rabat smiley

• ENSA E
    ENSA E Tilmeldt:
    sep 2014

#10   25. sep 2014 OK på den måde, Hedi.

Tak for råd til andre også smiley

Kommentér på:
Neutralisering

Annonce