Killingen vil ikke snakke med mig. {{forumTopicSubject}}
Hej Kattegalleri.DK
Jeg har fundet en lille (vild/gård)kat i skoven bag vores hus, den miver helt underligt. Og er ikke mulig at komme til at røre, men jeg giver den mad og vand. Mens den spiser og drikker kan jeg komme helt tæt på den, mens den spiser videre kan jeg sidde der. Har prøvet at klø den lidt bag ørene. men så løber den bare lidt væk. Så kommer den tilbage til maden kort efter igen. Den har helt blå øjne og det render med vand ud derfra ned til næsen, den laver opkastefornemmelser når den spiser. Men den kaster ikke op, og dens stemme er svækket.
Tror den er omkring 11-12 uger.
Nogle gode råd til hvordan jeg skal komme til at snakke med den? Eller burde jeg bare få den aflivet?
Mvh. Den ejer der gerne vil beholde katten hvis det er muligt.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Der må være en mormis og evt. søskende i nærheden.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Synes du skal få den fanget og aflivet
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det var en ting, en helt anden og langt vigtigere ting er at det lille pus er syg og den har brug for dyrlæge hjælp hurtigst muligt, om den fejler noget alvorligt eller det er noget der let kan behandles er svært at vurdere.
Hvis du virkelig gerne vil hjælpe den lille killing så snak enten med Kattens Værn eller en dyrlæge om at låne en fælde og få killingen indfanget så den kan komme til dyrlæge, hvis du ikke selv er villig til at betale for dyrlægen så kontakt KV men så får du ikke killingen igen hvis den kan reddes og faktisk er chancen for aflivning stor da den ikke er rask.
Hvis den har blå øjne så lyder den ikke særligt gammel med mindre den selvfølgelig er en af de få katte der får blå øjne som voksne også.
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Jeg har fanget tre halvstore killinger i stalden, ved hjælp af et håndklæde,hehe. Nå men morkat var en meeeget nervøs sky sag, disse misser var ikke præget af mennesker.
Korte af det lange, de kom ind på det meget lille toilet i stalden, her fik de mad,vand, håndklæder at sove på.jeg opholdt mig hos dem, tog kontakt lidt af gangen. De blev glade da de fik kradsetræer ind til sig, de havde været i den boks hvor jeg fandt dem.
De reagede positive på at jeg efterabede en kats spinnen.
Idag er kaj og andrea super kælne, som i klisterkælne, rør mig rør mig, den trejde blev aflivet, han var for vild. Men de to her er bare blevet så gode katte. Neutraliseret og er stadig gårdkatte.Men de elsker mennesker nu, så det kan lade sig gøre! Men, det tager tid og man må være indstillet på at det måske ikke lykkedes, killingen kan være for 'skadet' af opvækst som vild.
For dem der lyster, så tag gerne et kig på deres fotoalbums, billeder af dem som små..
Hilsen en 32 årige crazy catlady,der blot skal hej misserne og jeg er omringet af ti herlige pelsede venner
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
Jeg har fået gjort katten tam, og den er simpelthen så kælen. Lidt for kælen endda, den vil slet ikke ud længere. Den spiser helt vildt (HVILKET MEDFØRE DEN PRUTTER HELT VILDT!). Den elsker at snakke med mennesker, og sover sammen med vores anden kat. Den anden kat har også lært den at vaske sig.
Så alt er gået utrolig godt
TAK TIL JER!
Med katte hilsner den nye katter ejer
et billede af katten som nu hedder Gert (selvom det er en hun kat)
Killingen vil ikke snakke med mig.