Kører på numsen og prøver at tisse i flere minutter Kører på numsen og prøver at tisse i flere minutter
Vi har 3 katte, 2 steriliserede hunner på ca 4 år og en gammel kastreret hankat på 14..
Problemet er den ene hunkat.. Og det har faktisk stået på længe efterhånden.
I hvert fald det med at køre på numsen og efterlade "bremsespor" på gulvet. og hun kører både efter afføring OG når hun bare har tisset.
Når hun tisser, så kommer der ganske almindelig mængde, men når man kan se der ikke kommer mere, så bliver hun siddende i samme stilling i flere minutter (har timet det op til 4) og ser ud som om hun stadigvæk tisser, selvom det intet kommer..
Vi har været hos dyrlægen og han mente at det var analkirtlerne, og forsøgte først forskellige antibiotika-kure uden effekt. Til sidste valgte han at analkirtlerne skulle fjernes - det blev de.
Men hun fortsatte.. Så mente han at det bare er en adfærd hun har udviklet..
Så skiftede vi dyrlæge, og her mener de at det er urinvejsinfektion og nu har hun så igen været på AB-kure, men det har intet ændret..
Der var ikke tegn på krystaller/sten i hendes urin..
Hun virker desuden ikke generet af det og er generelt en glad kat med fin appetit..
Og bremsesporene er blevet betydeligt mindre/sjældnere efter at analkirtlerne blev fjernet..
Men er der nogen herinde der måske har prøvet noget lignede?
Har nogle bud?
Skal vi finde en dyrlæge nr 3. og høre..?
Mvh
Annika
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.128
Jeg tror måske din kat er startet mens hun har haft noget med analkirtlerne, urinvejsproblemer mm. Men at det har udviklet sig til en dårlig vane, og da også en lidt træls vane, for i må jo vaske gulv/tæpper ofte
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 9
Men det med at hun sidder i 3-4 min, i fastlåst stilling, på kattebakken EFTER at hun tydeligvis ER færdig med at tisse, det har jeg svært ved at tror bare er en vane..
Men hun virker heldigvis ikke som om hun har ondt..
Og ja, det er øv at vi skal vaske gulv hyppigt og ikke kan have gulvtæpper, men det er en mindre næste ligegyldig ting, så længe hun ikke har ondt..
Jeg må prøve at finde en dyrlæge nr 3..
Det føles bare som om vi har udtømt alle muligheder, med diverse antibiotika, urinprøver, operation, etc..
Nogen der kan anbefale en i kbh og omegn?
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 75 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
aug 2015
Jeg er nemlig selv løbet tør for idéer omkring hvad det kan være..?
http://www.skovlundedyreklinik.dk
aug 2015
I så fald har hun haft urinvejsinfektion i snart 2 år..
Men ja, snakker bare med dyrlægen igen og prøver om de har flere ideer..
Tak
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.321
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 7.998
så måske nogle smerter? som gør at det er behageligt at blive siddende lidt længere
aug 2015
Det kan være det skal være næste skridt jeg kan foreslå hvis dyrlægen er blank..
Kunne være man kan de noget dér..
Heldigvis ved jeg at Sasha ikke har været ude for noget uheld.. Min kæreste har haft hende fra 3-mdrs killing..
Men har spurgt lidt mere ind, og han siger hun faktisk havde flere "uheld", med dynerne i perioder efter han havde fået hende.. Men der kom hun så selv over..
Så måske..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Fede katte kan ikke vaske sig selv.
Det kan også skyldes for blød afføring - så er der ikke tryk nok på analkirtlerne (som ikke er der)
Jeg har en jeg kalder lortekatten -. her er så FED hun ikke kan nå - og så er det halvblødt
aug 2015
Hun er helt normalvægtig og har ingen problemer med at vaske sig selv bag i
Og hendes afføring er fint formet og ligner de andre to kattes.. Den har umiddelbart ikke ændret udseende sammenlignet med fær hun fik fjernet analkirtler..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
aug 2015
Der er ingen blod i urinen.. Det har de jo også teste med urinprøven.. Og der er også blevet taget blodprøver med nyretal engang tidligt i forløbet der var normale..
Men jeg synes faktisk at det er blevet lidt værre de sidste par dage, måske endda efter at hun sluttede den sidste antibiotika kur..
Faktisk tissede hun 3 gange imorges..
2 gange på bakken, tissede lidt og sad så i flere minutter uden noget og bagefter ud og køre på numsen..
Derefter gik hun ind i stuen og lavede samme nr, bare på deres "mini-sækkestols"-sovepude!! Har hun ikke gjort normalt!!
Suk..
Men der kommer ALTID tis.. Og synes ikke at klumperne virker specielt mindre end de andre kattes..
Men har en tid til dyrlægen om lidt over en uge.. Så må vi se hvad de siger.. Og om jeg evt ender med at skulle fremrykke tiden..
Kører på numsen og prøver at tisse i flere minutter