634 visninger
|
Oprettet:
Norge frygter epidemi af katteaids {{forumTopicSubject}}
http://www.bt.dk/udland/advarsel-dyrevenner-frygter-epidemi-af-katteaids
jeg har valgt for flere år siden at mine bliver testet for både aids og leukæmi. har selv set flere katte med det på kv.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
vi så da også privat katte som havde aids eller leukæmi på internattet. Og der var også en herinde for et stykke tid siden som mistede sin kat til vist nok leukæmi.
så vi skal da også passe godt på vores små børn.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
I øvrigt mener jeg, at dyrlæger har pligt til at aflive en kat med FIV specielt hvis den har udeadgang.
jul 2008
nov 2008
Der kan ikke vaccineres mod fiv herhjemme og vaccinen der findes siges at være uden effekt
jul 2008
en dame købte en internatskat, og passede fint dens vaccinere - den blev vaccineret imod leukæmi. alligevel endte den med at få det, og blev aflivet
en anden dame, skulle flytte så hun ville gerne have sine to katte passet. den ene havde dog loppeallergi (ifølge egen dyrlæge). den var virkelig fyldt med åbne sår. Efter et stykke tid fik vi lov til at få vores egen dyrlæge til at se på den. Mest fordi den kløede helt vildt. han så lige på den, så ville han gerne have lov til at tage en test på den. han havde nemlig set det før. katten havde aids. Heldigvis havde den anden kat det ikke
men oftes var det vildkatte eller gårdkatte som kom ind med det. hos os var der kort procens, aflivning.
der var også en maine coon, eller skovkat, for et par år siden. Som blev solgt som løbegårdskat. han havde også en af dem. Ingen kunne give et svar på hvordan han havde fået det. havde aldrig gået løs, eller været i kontakt med vilde katte. det var her i dk
nov 2008
Men jeg tror nu på det er mere tricky end som så. Kender mere end en indekat der er testet positiv for FeLV ud af frie forældre
PCR testen, dyrere, finder også dem hvor FeLV ikke mere er i blodet men "lagret" i knoglemarven
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
der var også en maine coon, eller skovkat, for et par år siden. Som blev solgt som løbegårdskat. han havde også en af dem. Ingen kunne give et svar på hvordan han havde fået det. havde aldrig gået løs, eller været i kontakt med vilde katte. det var her i dk
Forhåbentlig ikke noget KV havde kendskab til inden salg.
Jaeh.. FIV katte kan da godt bo sammen med en anden kat uden at denne er smittet - det har jeg da oplevet, men så vil jeg bare sige, at jeg aldrig vil lade en kat med hverken FIV eller FeLV overleve, for de lidelser den skal igennem, det er helt forfærdeligt!
For det meste bliver katten jo også først testet når det er i udbrud - det gælder da i hvert fald privatejede katte.
I øvrigt kan kastrater sagtens slås og dermed også smittes.
jul 2008
det var faktisk en avlere, som solgte en kat som stamtavle.
kv i odense testede alle katte. Ingen undtagelser.
hende som havde to katte, hvor den ene fik aids, valgte da også at få den aflivet med det samme at hun fik det at vide. den anden blev testet over 2 gange.
Norge frygter epidemi af katteaids