1.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Zylkene, virkede det for din kat? Zylkene, virkede det for din kat?

Hejsa.
Min familie og jeg står i den situation at vi lige er flyttet, og kattene så skal være inde i en måned. Der er 2 uger tilbage, men begge katte er utroligt deprimerede. Vi har snakket med dyrlægen og han siger zylkene. Min ene kat har fået det før, og det hjalp ham igennem hans dårlige periode. Men har din kat reageret negativt på det? Eller bivirkninger?

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zylkene, virkede det for din kat?
  • #1   16. jun 2015 jeg har prøvet zylkene flere gange - vi brugte det også på kv da jeg var der. Virker fint. kan være lidt besværligt at få i katten (jeg bruger aldrig mad til medicin da jeg vil være helt sikker på at katten får det den skal have)
    har ikke selv oplevet nogle bivirkninger

Så noget helt andet hvordan har dine katte taget flytningen? følger de sig hjemme?
    har jo som sagt været på kv, og vi sagde gerne 2-3 uger - alt efter hvor hurtig katten faldt til. det er jo et nyt hjem de har fået. har da også rådgivet flere flytninger med samme råd.
    det kommer an på hvor hurtigt katten falder til, hvor hurtigt man vælger at lukke op for dem.husk at et godt råd er at smide deres kattegrus ud i hækken sådan at de ved hvor de bor og sådan at de andre katte ved at der er kommet ny beboer.

jeg er selv flyttet for 1 år siden, og efter 2 uger kunne mine kravle på væggene. Men de har så løbegård, og har haft det i rigtig mange år, så vi måtte smide hvad vi havde i hænderne og få den bygget så de kunne komme ud. det er meget rart at have sådan en.

• #2   17. jun 2015 Mine har begge fået zylkene sammen ed rc calm og de fik det meget bedre de slappede af i hjernen og blev mere rolige og legesyge igen. Jeg blandede zylkene i en tsk malt creme og det gled lynhurtigt ned smiley

• #4   17. jun 2015 Det virker ok her. smiley

• #5   19. jun 2015 I starten var de nysgerrige, trætte og nogenlunde sig selv. Nu har min kat oskar mistet gnisten i øjnene, og jeg kan tydeligt mærke på ham at han har det skidt. Mille hun tisser overalt - ikke kun i kattebakken:/ oskar har også gjort det.

Oskar er fuldstændig rastløs, og kan ikke finde ud af hvad han skal gøre. Hvilket ender ud i at han springer direkte i flæsket på Mille, som ikke er god til at sige fra.

Vi er flyttet i lejebolig pga. Mine forældres skilsmisse. Og vores gamle hus er 300 m væk, så de tager selvfølgelig "hjem"
    Vi skal kun bo her i 6-12 mdr. Så det ikke for evigt.
    Oskar boede nærmest udenfor, så det gør det ekstra svært for ham.
    Men vi henter zylkene til begge katte, da de er fuldstændig ude af sig selv:(

• #6   19. jun 2015 Det er muligt det vil virke beroligende. Jeg har selv brugt flydende Calm af andre årsager og synes det virkede. Kattene var så bare ikke ret vilde med smagen .. Det vil under alle omstændigheder ikke virke på ude trangen, når en kat først har været så meget ude som Oskar har . Så er det lidt af en chok behandling i mine øjne. Jeg kender en der til sidst bare ganske ufrivilligt måtte overtage en han kat efter at den i flere år havde boet der, hvor han flyttede ind. Den gik næsten 5 km tilbage til sit gamle hjem og ejeren blev træt af at hente den efter nogle år og svigtede den helt. . Der har i jo en fordel når det er så tæt på hvis i lukker dem ud igen. Stakkels Oskar det lyder som om en hård omgang for dem begge to. Jeg tror bare i knækker ham og tapper hans livslyst som du selv siger. Og med sølle 300 meter så kender han jo hele området . Jeg ville lukke ham ud hvis ikke de nye ejere af den gamle bolig har problemer med at han render lidt tilbage på besøg.

• #7   19. jun 2015 Hvis kattene ikke er neutraliseret, vil det at neutralisere også hjælpe på dem, da grunden til at hankatten strinter kan være, er at der lugter af fremmed hankat.
    Du kan også blandet noget Calm (tørfoder) i deres normale tørkost, da dette også vil hjælpe på adfærden.

• #8   19. jun 2015 De er begge neutraliserede. Jeg kender oskar ud og ind, han er simpelthen så forvirret.

• #9   19. jun 2015 Min mor er nemlig meget stram angående kattene, jeg har prøvet at overtale hende.. Men hun bliver bare sur. Jeg overvejer at lukke oskar ud, da han altid kommer når jeg fløjter. Der er en uge tilbage, men de skal have noget nu..

• #10   19. jun 2015 Din mor vil jo muligvis nok bare have at kattene skal forstå at de er flyttet. Såfremt det er meningen at de skal ud igen efter den måned. Der kommer nok næppe noget godt ud af du lukker ham ud og hun så spærrer ham inde. Hvis planen er at han skal klare en uge til, så går det vel , Selv om det er svært for dig at se på at det er hårdt for dem at være inde.

• #11   19. jun 2015 Ja, det er rigtigt. Men ja det er svært, fordi han er så ked af det.

Mille er stortset kun indenfor i forvejen, men hun tisser på alt. Samt min storesøster lige ee kommet hjem efter 5 mdr i Grønland - det skal hun også indstille sig efter. Så der er meget forvirring

• #12   19. jun 2015 tag dem med ud i snor. en af gangen. hvis du har tid.
    det er den nemmeste løsning her og nu.

for faktisk er det lidt et håbløs projekt du har der. de katte vil gå hjem til tidligere hjem.
    det du kan gøre er at begrænse deres udetid til det minimune. altså sådan at de bare er i haven og du er der sammen med dem.

Kommentér på:
Zylkene, virkede det for din kat?

Annonce