{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Foder skift {{forumTopicSubject}}

Hjælp foder skift

Jeg har kommet noget af det nye foder i det gamle foder men nu spiser de kun det nye jeg skulle købe noget af det det gamle foder på mandag men nu spiser de kun det nye men skal jeg så bare gide dem det nye foder kun eller skal jeg jeg gide dem det gamle foder også når de kun spiser det nye foder ,

Og så har jeg en kat som ikke har spise det nye foder i nu fordi hun er ude siden i går morges ,

Takker med det sammen ,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder skift
  • #1   13. jun 2015 Fortsæt med at blande det nye og det gamle foder et par uger endnu, for selv om det ser ud til de kun spiser det nye så ryger der nok noget af det gamle ned også, hvis du udelukkende giver nyt foder fra nu så risikere du at de får dårlig mave..

Du husker at blande de 2 foder typer sammen ikke?? Det skal gives sammenblandet og ikke i hver sin skål..

• #2   13. jun 2015 Alt er kommet i den som på billede så det bilvet blandet sammen , så vil jeg købe gamle foder på mandag , , jeg er ved og løbe tør af det , mange tak ,

profilbillede
  • #3   13. jun 2015 Jamen hvor mange dage har du tilbage af det gamle foder???
    Jeg ved godt du har en del katte men der er vel til mere end en dag i den der??

Du skal jo blande mere og mere af det nye foder i det gamle, så hvis du har til en uge + tilbage af det gamle så ville jeg nok løbe chancen hvis ikke du altså har katte med sart mave, særligt fordi du skriver at de virker til at sortere det gamle foder fra..

• #4   13. jun 2015 Jeg har ca til 1-2 dage kun af tørfoder og så få de ekstra dåse mad i morgen ellers ville jeg ikke ha nok til mandag og , men det er bare billig foder så køber 3 kg på mandag , jeg har 6 katte og det billede er ca 6-7 dage gamle ,

• #5   13. jun 2015 Nårrhh ok..
    Nu ved jeg ikke hvor meget de spiser om dagen, men ville mene at du kunne nøjes med mindre end 3 kg, du skal jo sådan set kun have nok til en uge, for du bruger jo kun halvdelen af det gamle foder end hvad du plejer fordi du blander nyt foder i, men det vurdere du selv smiley

• #6   13. jun 2015 Ca 2-3 kg om ugen men det er kun 10kr for 1 kg så det er kun 30kr for 3 kg som sagt det er billig foder , , så har jeg også foder når hende som er ude kommer hjemme en gang , hun kan være ude op til 5-7 dage ,

• #7   13. jun 2015 Ja ok det er dælme et billigt foder, forstår godt du vil skifte foder.. smiley

• #8   13. jun 2015 Det var det foder som var det min han kat kunne tåle for 5-6år siden og det var det ikke så meget tørfoder som den dag i dag og mine dyrlæge har altid set fint ud men det sidst 1-2år har jeg lært vildt meget og så er jeg bilvet klogere på fode sidst par mdr , , , smiley :)

• #10   13. jun 2015

Det er det bedst fra billig tørfoder man kan få , vil ikke sig det er skod , ellers er RC sterilisering er også skod , det er kun et par % beder som det fra Lidl , fra 10kg for kr og RC sterilisering 10kg 399kr

• #12   13. jun 2015 Da jeg skiftede min lille hittemis, fra hills, til sannabelle og kingsmoor, rørte han heller ikke det gamle, så kunne ikke gøre noget. Blev ved, at blande, men det var altid det gamle der lå tilbage.

• #13   13. jun 2015 Oka , Jeg skifter til Porta 21 grøn og blå ,

Jeg havde en han kat som kun kunne tåle det fra Lidl , det er så 5-6år siden , det er jo sket meget ind for tørfoder siden ,

• #14   13. jun 2015 Ja bliv ved med, at blande, for du skifter fra et kornfoder til korn frit, og så skal du blande i længere tid, og langsommere blande mere og mere af det nye kornfrie i.
    Men sortere de meget må de kunne smage der er mere kød i smiley du kan for en sikkerheds skyld købe noget ZooLac som du kan give hvis nogle af dem skulle få lidt maveproblemer.

• #15   13. jun 2015 Det kan jeg ikke altid se om de har dårlig fordi de er ind/ude katte og en af dem har jeg ikke ser siden i går morges

• #16   13. jun 2015 Så ville jeg da give dem lidt ZooLac bare for en sikkerheds skyld smiley
    Da jeg havde Birk og han tit havde dårlig mave, kunne jeg faktisk lugte det på ham, også selvom han ikke havde været på bakken, men han ændrede faktisk lugt ( ikke bare fordi lorten lugtede anderledes)

• #17   13. jun 2015 Jeg køber bare vis det skulle sket , kan ikke husk hvornår mine sidst har haft dårlig mave , og de få rå kød tit og de spiser mus og fugle ,og de har meget med og tage mad fra mig når jeg lige ser væk eller noget , så deres maver prøver lidt af hver , og de har spist meget af det nye foder og ikke nogle har dårlig mave men holder øje med det ,

Kommentér på:
Foder skift

Annonce