1.749 visninger
|
Oprettet:
Klipning af negle {{forumTopicSubject}}
Har læst et par steder at man ikke behøver at klippe negle på misserne? Er det rigtigt?
Vores missepige har fået nogle rimelig lange klør efterhånden, så vi kunne godt lige tænke os at få svar
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvis det er en kat der kommer ud så burde den slide sine klør helt naturligt, det er som regel kun indekatte det kan blive nødvendigt at hjælpe lidt med klørene..
Dernæst det er ikke bare noget man gør hvis man ikke ved hvordan, det er super vigtigt at man er forsigtig og ikke får klippet for dybt for så gør det hammer ondt på katten og det vil sikkert også bløde, så lad være med at eksperimentere men få en der ved noget om det til at vise dig hvordan..
Jeg klipper klør på begge mine efter behov, behovet læser jeg ved at de hænger fast i sengetøj m.m. og klikker på trægulv et når de går
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
men har man dem inde, eller de har løbegård, ja så kan det være en god ting lige at holde øje, og evt klippe dem når de bliver for lange.
mine 14 får klippet efter behov. nogle er behov lidt tidere og andre har slet ikke behov for at blive klippet. de har så løbegård med fliser, så klørerne bliver holdt lidt ned der.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 427 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Det røde område må du ikke klippe i, der er en svag kant rundt der hvor den røde streg er og det er der blodet er. Den gule streg er der hvor man må klippe neglen. Den lilla streg er der hvor jeg ville vælge at klippe neglen.
Det er så nemmeste at klippe negle selv på katten hvis dens klør er lyse som på billedet. Billedet er et Heidi N smed op i min tråd hvor jeg så selv kom farverne på
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hun hænger nemlig fast i alt, så det var derfor vi tænkte på det ^^
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ja korrekt jeg ville også kun klippe der hvor du har lavet den lilla streg, heller kun lidt og så holde det nede end at man får taget for meget..
Men igen jeg vil kun anbefale man klipper klør på indekatte, hvisnens kat kommer ud til fritløb og klatrer i tror PSV så bør man ikke klippe klør da man så gør dem en anelse handicappede og det burde heller ikke være nødvendigt da de slider deres klør helt anderledes end indekatte..
Klipning af negle