Hjælp min misser har problemer med sit ben {{forumTopicSubject}}
Håber at nogle af jer kattekyndige mennekser kan hjælpe mig med dette. Har førsøgt at google men ikke kunne finde noget svar. SÅ nu tyer jeg til jeres råd.
Nøgler min gamle hankat på 10 år, er begyndt med til tider ikke kan rette sit ene bagben ud så han humper afsted. Som om det sidder fast og bare ikke vil rettes ud. Jeg har forsøgt med at samle ham om og lade tyngdekraften hjælpe til så han får rettet sit ben ud. Det hjælper dog største del af gangene.
Men hvad kan det skyldes nogle forslag og kan det være fordi han er en lækker ældre herre som måske skal have lidt ekstra i hans fodder der kan pleje hans led noget mere på hans gamle dage(selvom han har fået afvide han skal ikke stille knorhårene før om 10 år :))
Håber nogen af jer har prøvet noget ligende
Han er ellers godt ved helbred og kun haft øremidder og lopper her i efter året da jeg fik en ny killing men ellers har han aldrig fejlet det mindste og er god som dagen er lang og kræver nus 20 timer om dagen hvis han fik lov
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
prøv at give ham noget lakseolie i sin mad
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Noget gigt-foder eller gigt-tilskud kunne måske være en ide. (søg evt. på "gigt" i forum - der har været flere tråde for nylig).
jul 2008
det lyder ikke til at være noget farligt, så han skal nok blive 20 + år
men det er bedre at man ved hvad man har med at gøre. har selv to drenge på 11 år med gigt i ryggen (sjov nok er de helsøskende, så det er noget en fejl hos dem, søsteren har det dog ikke)
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Men lakseolie var os min første tanke og ville os gerne til dyrlægen men det er meget random når det sker og vare ikke så lang tid da jeg samler ham op med det samme. Men skal nok lige tage fat i min dyrlæge her senere i dag
Foder skift ville være en rigtig dårlig løsning da jeg os har en anden hankat på 1 år og de to skal helst gerne have det samme fodder så de får fodder der er til steriliseret katte da de ikke kan lade hinandens mad være. Og den store killing på 1 år er EKSTREMT mad glad han spiser stort set alt ja også salat så det var en udfordring da han var på killinge fodder det ville Nøgler ikke lade være og Garn ville ikke lade Nøglers voksen fodder være. Og de er vant til maden står fremme og de får den fyldt en gang om dagen og kan spise når de lyster
Men super mange tak for råd so far
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Nøgler kunne godt lyde, som om han har noget begyndende gigt i hoften eller knæet. Det kan dyrlægen afgøre. Det kan afhjælpes på forskellig vis alt efter graden.
dec 2006
Gigtfoder- eller tilskud er under alle omstændigheder en god ide ved ledproblemer. Hvis du vælger gigtfoder kan du blande det sammen med deres vanlige tørfoder eller et hvilket som helst andet tørfoder.
Hvis du kun vil give det foder du plejer, så er det en god ide at give MSM/glucosamn/chondroitin som kosttilskud. Det hjælper ikke på PL (hvis det, der er galt) men det kan forebygge og lindre yderligere gigtsymptomer.
jul 2008
men efter ½ år så måtte min dog på rc mobilit som er foder til gigtramte katte.
det er fint med div piller, problemet bliver bare hos de katte som ikke vil spise dem. min oplevelse er at mobiliti er rigtig godt (den ene kat har boet på 1 sal i de sidste 6 mdr, og han er nu begyndt at gå på trapper).
men man bør ikke begynde at behandle for gigt hvis man ikke ved 100% at katten faktisk har gigt.
dec 2006
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Men det er lidt svært at gå til dyrlæge for 200 kr. Men ikke at min økonomi er din hoved pine. men en af grundene til at jeg faktisk spørger til råds for om det var mig der overreagere eller det var nødvendigt med et dyrlæge besøg.
jul 2008
man skal ikke begynde SELV at behandle for noget som man ikke ved 100% hvad er. altså man skal have en dianose INDEN man begynder.
dec 2006
... Men det bliver så ikke aktuelt at bruge penge på dét nu, eftersom der ikke er mere end 200 kr. at gøre godt med
Jannie - jeg håber da, at du har en løsning, hvis katten skulle få akut brug for dyrlæge - til benet eller anden sygdom/skade.
jul 2008
at den har dårlig knæ kan jo være flere ting, så det er jo vigtigere at finde ud af det før man begynder at foder dyret.
jeg har selv flere slags gigt, og begynder da hellere ikke selv at proppe en masse i munden på mig. man bør jo vide hvad det endelig er at man fejler.
Hjælp min misser har problemer med sit ben