hjælp min kat er blevet et svin {{forumTopicSubject}}
hej kg. jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig her jeg har en hun kat på lidt over et år som er en mega skøn lille misser men hun er begyndt at tisse alle steder, hun er blevet tjekket hos dyrelægen og fejler ikke noget, men sagen er hun er begyndt at tisse alle steer på dyner, puder, køkken bordet, på breve , tj, på børnes værelse og en da på en sovende gæsti havde hun sat sig op og tisset på ja også hvis der er nogle ting der lugter af andre menesker tisser hun også på det!
hendes bakke bliver ordnet hver dag og hun har ikke fået skiftet til et andet slags grus...
er der nogle der kan hjælpe mig med hvorfor hun er begyndt på det??? og hvad vi kan gøre for hun ikke gøre det mere for hvis det ikke stopper med jeg endten gå af med hende eller då hende aflivet for manden har fået mere end nok nu og ja det har jeg også efter hånden...
SÅ PLEZZZ HJÆLP PÅ FORHÅND TAK
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Hvor mange bakker har hun?
Har dyrlægen tjekket en urinprøve?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
okt 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 16
hun har en bakke
og hun hun har fået taget urin prøve og blodprøve og blevet tjekket i hoved og mås og fejler ikke noget
okt 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 16
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Det koster nu ikke nødvendigvis 2.000 kr. at få en kat steriliseret. Jeg gav 800 kr. sidste gang.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Sterilisering må aldrig sparres væk! Aldrig.
Det burde være noget man med glæde betaler for, i samme omfang som at købe mad til katten. En kat, der ikke skal have killinger, skal ikke være fertil
Få hende steriliseres, det er god sandsynlighed for at det vil hjælpe
Jeg gav 1500 for at få Mew steriliseret og øremærket (når katten alligevel er i narkose kan man ligeså godt øremærke den)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
En hunkat har lige så stor trang til at afmærke som hankatte, men jeg tror til gengæld at der er større chance for at en hunkat stopper med sin urenlighed end en hankat gør det, men det kræver at du får det ordnet hurtigst muligt, inden det når at blive en dårlig vane, og så er det jo vigtigt at du får rengjort alt hun har tisset på grundigt, enten med Urine off eller R10 fra Matas, da de produkter er de eneste der fjerner lugten af urin for kattenæser..
Og 2000 behøver det langt fra at koste, jeg ser du kommer fra Nordsjælland, så Inges kattehjem i Glostrup har i øjeblikket tilbud på sterilisering incl øremærkning for 995 kr. http://www.inges-kattehjem.dk/klinikken
Og til sidst så kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor hun ikke er blevet steriliseret inden hun blev kønsmoden?? Så havde du jo sluppet for alt det bøvl..
Og så er det totalt no-go at videreformidle en urenlig kat uden at løse problemet, man giver altså ikke bare problemer videre til andre mennesker fordi man ikke selv gider at tage sig af det...
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Pia Bisgaard, dyrlæge skriver her om urenlighed
http://www.aalborgdyrehospital.dk/Page-69.aspx?Action=1&NewsId=37&PID=274
------------
Kopierede lige dette fra en af siderne.
""Et råb om hjælp
Mange katteejere tror, at katten er urenlig fordi den vil straffe ejeren eller at det ligefrem er en provokation fra kattens side. Få er klar over, at det faktisk ofte er et råb om hjælp og at de måske har et dyr, der lider af stress og usikkerhed og derfor reagerer helt naturligt i den givne situation. Hvis man skælder en sådan kat ud, vil man stresse katten yderligere. I stedet skal man forsøge at klarlægge, hvad årsagen til problemet er.""
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg har været på kv i mange år, og desværre findes der stadig dyrlæger som ikke har forstand på katte
en kat på 1 år som er urenlig, vil helt sikkert blive renlig når den bliver ordnet.
du skal jo tænke på at hun er blevet kønsmoden. Og så må man gerne være urenlig.
og ærlig talt så koster det næsten det samme at aflive katten som det gør at få den ordnet.
jeg ville få katten ordnet, og gerne allerede hurtigt som muligt - bare husk på at den helst ikke må være i løb når hun skal under kniven.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Fik at vide - af hvem? Hvis du har sat dig lidt ind i emnet eller forhørt dig lidt blandt kattefolk, har du garanteret også fået at vide, at der er meget gode chancer for at det vil hjælpe. En god chance har så åbenbart ikke været nok til, at du ville ofre lidt penge på at lade tvivlen komme din kat til gode.
Og hvis "ordnet bakke hver dag" betyder én gang dagligt så er det forresten for lidt. (Men 10 gange ordne bakke dagligt hjælper ikke, hvis katten afmærker pga hormoner).
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Det med hvor tit bakken bliver ordnet er altså individuelt fra kat til kat, om det betyder urenlighed.
Jeg kan sagtes gå en hel dag eller to uden at tømme bakken for klumper. Mine katte er mildest talt ligeglade
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 111
hjælp min kat er blevet et svin