{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Vild farrend dejlig mis {{forumTopicSubject}}

Forleden dag da min veninde og jeg var nede i byen, for at handle, ser jeg at der render en mis rundt mellem bilerne og hun prøver ihastigt at komme ind i rema 1000 og en anden butik, jeg iagttager hende et stykke tid og ser ingen tager sig af hende, eller ser ud til at eje hende!!
Så vi går hen til butikken hvor missen prøvede at komme ind og spørger om de kender noget til den lille mis, narj det gør han ikke, og han har heller ikke set den før, hmm.. vi spørger et par folk på gaden om det er deres, men uden held det er det ikke!!
Jeg syntes det er dybt uansvarligt at bare lade hende rende der, for hun kan jo blive kørt ned, så jeg tager bette missen og tjekker om hun er øre tatoo`et eller bære hals bånd, og nej det gør hun ikke..så vi bliver enige om at tage turen til politiet, vi kommer der op og jeg siger vi har fundet denne lille mis mellem bilerne, om de kan gøre noget, det første hun siger er at " jeg har en hund der hjemme, den kan hun da give den til, så kan den blive ædt" nøj, hvor bliver jeg gal, og hun laver bare grin med det hele, så jeg tager der fra godt sur, med missen i armene, vi tager på dyre hospitalet, for eftersom jeg ved så har de pligt til at tage imod den, men nej nej de vil ikke tage hende, nå så kan det sku også være lige meget, så jeg tager hende med hjem, låner et bur af min veninde, og sætter hende så ind i det, så hun kan vænde sig til mine hunde og pelle!!
Lavede et par efterlysninger og satte op ved rema, kvickly og fakta.
Har haft hende en uge nu, og der er ingen der har henvendt sig, hun er sååå sød en mis, og hun er blevet sååå gode venner med pelle og hundene siger hun intet til mere... Har døbt hende Luna og hun lystre...

Hva syntes i om alt dette, er det ikke dybt uansvarligt, for ejer at denne mis, politi og dyrehospital???????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vild farrend dejlig mis
  • #1   25. maj 2006 hehe, ville jo ikke lige oprette hende, når hun ikke er min...
    men har jeg gjordt noget forkert i at jeg har taget hende til mig???

• #2   25. maj 2006 Betina - Jeg ville ha gjort det samme hvis jeg var dig, så nej det er ikke forkert, hun har gjort dit i at finde hendes hjem. smiley
    - Kristina

• #3   25. maj 2006 super det lyder bare godt....
    jeg vil i seng nu, men prøver at tage lidt billeder imorgen, måske nogle kan hjælpe mig med at bedømme hvor gammel hun er.... når i ser lidt billeder

• #4   25. maj 2006 hehe hvor er det en dejlig historie smiley nat nat

• #5   25. maj 2006 Jo hvordan kan de behandle en kat der er fundet sådan specielt politi betjent person skulle ikke have lov til at være betjænt når de laver sådan en joke og dyrehospitalet/pension SKAL tage sådan en misser

• #6   25. maj 2006 Hvis ejeren ville have beholdt den, skulle de måske have mærket den.. Var godt klar over at politiet nok er pi... ligeglade, men at dyreværnet ikke tage imod den- eller giver en anden løsningsmodel- det synes jeg virker spøjst..det er vel deres arbejde.

Min første kat var en jeg fandt og tog med hjem- da hendes tatoo ikke virkede-mærkelig ting, så måtte vi beholde hende el. vi kunne få den aflivet på deres regning.. Ikke fordi der var så meget valg i det..

Men synes også det er fint hvad du har gjort!!!

• #7   25. maj 2006 Min niece fandt en lille kat ude i en busk udenfor vores blok og den var øremærket så hun tog den med ind til os, og vi ringede rundt til de forskellige dyr pensioner og politi men fik bare besked på at det var lørdag aften så de gjorde ik noget før mandag morgen og at vi bare kunne stille den ud igen hvis vi ik ville ha den.. vi kunne desværre ik bare beholde den da Felix ik er vant til andre katte og den her var ik helt killing og den hvæsede når felix gik forbi så vi turde ik rigtigt sætte dem sammen, vi satte den så i udestuen med mad og vand og lukkede døren så felix ik kunne komme ud til den.. vi ringede privat til vores egen dyrlæge som heldigvis er min kusines kæreste og han sagde vi skulle komme ud med den søndag morgen da han var ude ved en hestefødsel.. enden på det hele blev at da han fik tjekket øremærket så viste det sig at ejeren var flyttet for meget længe siden og der fandtes ingen nye adresser og ingen anede hvor katten hørte til.. dyrhospitalet ville ik tage den og den dyrlæge hvor katten var øremærket ville hellere ikke så min dyrlæge efterlyste ejeren.. det sidste jeg hørte til det var at han nu søgte efter nye ejere til katten da det stadig ik var lykkedes at finde ejeren.. fatter ik folk kan være så ligeglade med dyr.. folk der får penge for at hjælpe dem ik gider tage sig af det en lørdag aften fordi det ik som de påstod akut.. det gør mig så harm..

• #8   25. maj 2006 syntes det er flot det du har gjort, har jo en hittemis,daffy, da jeg tog ham til mig satte jeg sedler op,efterlyste ejere i radioen osv, ingen henvendelse overhovedet, så han blev min mis

• #9   25. maj 2006 Betina H du har ikke gjort noget forkert ikke så længe du har gjort alt det du kunne...
    og hvis jeg var dig så ville jeg tage hende til mig for dem der har haft hende tager da ikke ordet ansvarlighed for noget hvis de ikke leder over alt...

og jeg ville også gå fra politistationen godt sur hvis jeg havde fået den melling (jeg har engang fået en næsten magen til det var bare med hunde)

jeg fandt også engang en killing max 6 uger og man kunne tælle alle ribbene på ham uden at rørte ved ham... og han gik ude ved en meget befærtet vej og der lå ikke et hus i miles omkreds så ham tog vi med hjem og han var vores fra øjeblikket hvor han kom miauenen hend til mig og lagde sig i min hånd og begyndte og spinde der var han min....

• #10   25. maj 2006 men ja vi vil se billeder......

• #11   25. maj 2006 Hvor plat, at polititet reagere sådan, det kan man kun blive sur over.... Jeg ved ikke hvilken lovgivning der er omkring polititet eller dyrehospitalet mht. at tage katten, men synes alligevel at det lyder som om du ikke fik meget hjælp.... Men Luna skal nok få det godt ved dig... Det er godt at du tog hende med hjem...

• #12   25. maj 2006 til missemayer* : det fortalte det lokale dyrecenter til mig, så regner med at det er rigtigt... men er det ikke også lige meget de ville jo ikke gøre noget, sku den lyde negativ den du kom med "Hvem har fortalt dig at de har pligt til at tage dem?
    Det har jeg aldrig hørt om?" ???

Kommentér på:
Vild farrend dejlig mis

Annonce