Katten tager fugle med hjem=( {{forumTopicSubject}}
ihh ha Hubert har fået en rigtig dårlig vane =(
Han er jo begyndt og være udenfor og han er åbenbart rimelig god til og fange fugle og mus osv. Men nu er han altså begyndt og slæbe dem med indenfor... ad...
for ca 14 dage siden kom jeg ind på mit værelse og så lå der en død solsort... ad...
I mandags kom han ind med endnu en solsort og den var så ik lige helt død og den slap fra ham, så gik den vilde jagt gennem hele huset, stakkels fugl. Både kattene og hunden var efter den, indtil min far fik lukkede dyrene inde og fanget den stakkels fugl og gjort en ende på dens lidelser:(
Idag, da jeg lige var vågnet efter en lille lur efter jeg havde været på arbejde. Kom han igen farende ind på mit værelse med en levende, men noget skadet fugl =(
Jeg ku ik holde ud og se på det, for jeg sys det er synd for fuglen og jeg har en mindre fuglefobi=( så jeg fik fanget katten og overlod fuglen til min far.
Jeg tror Hubert er ved at udrydde solsorten helt=)
Kan man slet ik gøre noget for at lære katten at den ik ska tage sin fangst med hjem?
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 36
tror ikke man kan gøre så meget ved det...
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
hehe det er da meget pænt af ham og bidrage lidt, sys bare det er så synd for de fugle der er sådan halvt levende=(
Så må jeg jo bare leve med det, ville bare ønske han ville lægge dem ude på terrassen, som han gjorde til og starte med =)
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 32
Forleden dag kom han igen hejm med en musvit og lagde den ude foran døren. Fuglen var ikke død, så jeg tog Simba ind, mens min mand ville aflive fuglen, der ikke havde det alt for godt. Fuglen sprællede og min mand kunne ikke holde den. Den forsvandt ind uder en busk. Inden min mand fik fat i den, kom vores anden kat Rabi forbi og han nåede at fange fuglen og løb alt hvad han kunne med fuglen i munden over i genboens have.
Da jeg lukkede Simba ud igen løb han rundt og ledte efter sin fugl. Han skulle bare vide at brormand havde taget den.......Stakkels fugl.
nov 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 7 Emner: 81 Svar: 171
Men de bringer da også andre lækre ting som mus og harekillinger en ælling på køkkenbordet er da og blevet bragt der fællede jeg dog en tåre ...
Men det er jo naturens gang ...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Det er bare synd at han ikke med det samme tager livet af fuglen, så kan man godt have ondt af solsorten, meen du kan jo ikke sige til katten at det må han ikke. Du skal huske at rose ham, da det jo trods alt er en kærlighedserklæring til dig, og han vil bare vise hvor god han er.... Men jo, det er synd, og ubehageligt når fuglen ikke er helt død, meen du kan ikke gøre noget ved det, det vil i alt fald være synd for Hubert... (hvis du lukker ham inde, eller skælder ham ud, ell. lign.)
Katten tager fugle med hjem=(