{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Skadet hankat. {{forumTopicSubject}}

I tirsdags kommer min hankat (kastrat) Olli ind, da jeg sidder og giver sønnen morgenmad. Han har ikke, været meget inde de sidste dage. Han elsker at ligge under fyrtræet i haven og lure på mus og fugle, så han smutter ind for at spise og så daffer han igen.
Nå men han kommer ind tirsdag morgen, siger en stønnelyd, og kommer hen og vil op til mig. Han kigger på mig, og jeg kan så se at han er totalt hævet over venstre øje.
Sønnen bliver sat på gulvet, og jeg får katten op i lyset så jeg kan se.
Hans øje er helt lukket, det indre øjenlåg er så fyldt af væske så man ikke kan se hans øje. Over øjet er der 4 store huller. Kan tydeligt se at det er huller fra hjørnetænder.
Jeg ringer straks til dyrlægen, som beder mig kommer med det samme.
Dyrlægen kan konstatere 4 store huller over/omkring øjet. Mens vi står og får renset det, opdager jeg et KÆMPE sår i nakken på ham. det bliver også renset, han får penecellin, og vi tager hjem igen.
Nu hedder det sårpleje morgen og aften.
Men han er bare så god, han finder sig i at jeg piller skorperne af, vasker ham i lunkent kogt vand. Det er nærmest som om han ved jeg prøver at hjælpe ham., selvom jeg kan se på ham at han har ONDT...
Ved ikke hvad jeg ville med det her, ikke ud over at man skal sørge for at have sin kat i armene hver dag. Havde jeg dog bare opdaget det dagen før, så var det måske ikke blevet så slemt.
Undskyld det blev langt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skadet hankat.
  • #3   3. nov 2011 Susan. Ja han går stille med dørene når der har været noget, men han plejer at komme og nærmest vise mig at der er sket noget. Hvilket han jo også gjorde tirsdag morgen.
    Men man bliver bare så sur, ked af det når der vader en slem hankat rundt udenfor og angriber alt og alle han møder...
    Elsker katte, men når jeg ser ham her, så får han en ikke så venlig hilsen med på vejen. Når han er på min grund vel og mærke...

• #4   3. nov 2011 Lone. Hehe ja lige nu ligger han bare i vindueskarmen og har ONDT af sig selv. Han må ikke komme ud, og hans veninde sidder på den anden side af vinduet og glor på ham... ;o)

• #5   3. nov 2011 Hader selv når ens kat kommer til skade smiley min laura kom hjem den ene dag med blod over det hele, tjekker hende og kan se det kommer fra halen! Det viser sig så at hun er blevet bidt 2 gange i halen af en anden kat ! Hun er så en af de katte som helst vil klare det selv sådan jeg vil rense og kigge på såret hedder det med skrig og skrål som om jeg er ved at slå hende ihjel ! Jeg holder hende inde i en uge og har hende da os lige til dyrlægen smiley endelig tør hun gå ud igen og da jeg lukker hende ud bliver hun fandme jaget af en anden kat så hun først turde komme hjem dagen efter ! Så nu har jeg fået en inde kat da hun ikke tør gå ud mere smiley
    Er faktisk misundelig over Olli og at du gerne må rense det smiley rigtig god bedring til ham smiley

• #6   3. nov 2011 Caroline. Jeg er også forbauset over at jeg må, for kan jo se på ham, at det gør voldsomt ondt... Men han finder sig i det, og det er jeg jo glad for. Hvor imod min anden kat flipper helt ud, hvis jeg skal gøre noget ved hende. Bare en loppekur er en kamp, og hun er sikker på hun er ved at dø når hun får den...hehe.

• #7   3. nov 2011 Ha ha ja da Laura var syg engang sku jeg tage hendes temp. hvilket resulterede i at jeg blev bidt sku have en stivkrampe vaccine og noget antibiotika smiley så nu har jeg valgt at jeg nok liiige skal have fat i en medhjælper når jeg skal noget med hende, for det er svært at holde og vaske samtidig smiley

• #8   3. nov 2011 Av av... Ja når min hun skal til dyrlæge, så er vi 2 til at holde og en dyrlæge til at undersøge, ellers går hun på loftet... ;o)

Kommentér på:
Skadet hankat.

Annonce