1.431 visninger
|
Oprettet:
Kornfrit foder? {{forumTopicSubject}}
Vores katte bliver fodret med RC anti hairball men de bliver tykke af det så vi skal finde på noget andet og overvejede kornfrit foder, men vil de også tage på af det?
Vores mindste har lidt problemer med hårboller, derfor skiftede vi foder men de tager på af det og dyrlægen har været lidt efter os med det.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Der findes kornfrit foder som også hjælper på hårboller, jeg har i lang tid blandet flere slags, og da min Birk var her, fik de også altid et hårbolle foder, med korn ( Iams) det fungerede godt for ham, og det gjorde, at han ikke så ofte fik dårlig mave.
Så du behøver ikke vælge inden eller, men kan vælge både og.
Det er vigtigt, at bruge tid og vælge det foder du tror på og har penge til, og selv hvis du ender med 4-5 slags foder, skal du jo starte med en slags
På zoopluds kan du finde prøveposer/ små poser og det er et godt sted, at starte ( jeg bruger dem som godbidder ) så ser du Indien kat kan lide smagen.
Noget andet som hjælper på overvægt, er foderdimser, for så skal katten arbejde for maden.
Sidste ting du kan gøre og nok den vigtigste, i mine øjne, er at hivevådfoder helst 2 gange om dagen.
Nogle katte kan lide LUX, andre ikke, men det er et ok og billigt dåse foder du kan købe i Alid, men alt vådfoder er bedre end intet vådfoder.
Jeg bruger både vådt og tørt som er kornfrit ( så vidt som muligt)
Så du må prøve dig frem og finde det som er løsningen for din kat, jeg vil fraråde alt slankefoder, der er som regel meget korn i og fir lidt fedt til de fleste katte men nogen har held med det, så i sidste ende er det dit valg, og se på din kat og om den trives.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
En kat tager på ligesom mennesker: Hvis de indtager mere end de forbrænder.
Katte er dog bedre (som regel) til kun at indtage den energi de forbruger, medmindre maden selvfølgelig er fed (de skal trods alt også blive mætte)
Et godt, kornfrit foder, bør holde en kat mættere længere tid
maj 2012
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Pt får mine også rc calm som del af foder blandingen og det kan ses på vægten! Jeg er begyndt at trappe ned igen, de har det heldigvis godt igen
maj 2012
Heldigvis ser jeg sjældent hårboller, bare kattene bliver børstet tit nok.
feb 2012
Er på ingen måder sukkerforskrækket og hvis det afhjælper gizmo fra at stå og kæmpe det hårboller, så er det det værd
maj 2015
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 6
Men igen dyrlægen er meget efter os mht deres foderstand.
Kunne man evt blande kornfrit med slankefoder, eller vil de så stå og sortere?
(Slankefoderet er hills sterilised)
feb 2012
Mere til at holde sig mætte
maj 2015
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 6
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Vejen frem var motion og så får han pt. RC Calm, da humøret er blevet noget dårligt på det seneste... Ellers har jeg brugt RC Sterilized Appetite Control og har ikke erfaret at de bliver tykke af foder med korn.
Så hvis du har mulighed for at den leger noget mere og giver den noget vådkost (det meste er vand), så skal du nok få den ned i vægt, men husk at det skal gå langsomt
Kornfrit foder?