1.203 visninger
|
Oprettet:
sphynx {{forumTopicSubject}}
Har 2spørgsmål jeg har jo anskaffet mig den dejligste sphynx Anton har i forvejen 1 maine coon og hund shit tzu inden jeg fik Anton havde jeg mad stående hele dagen, det er umulig nu Anton kan spise hele tiden også igen og igen har prøvet at stille det væk det resulterede i at min maine coon kastede op fordi han var så sulten hvad gør i andre? Anton fik sit første bad her i dag det brød han sig overhovedet ikk om men han var bare så beskidt så han trængt måske ikke det han er blevet allermest altså badet nogen god måde jeg gør fremover.
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Når man nu har brug for meget mad og er vandt til at blive rationeret, tager det tid, an vænne sig til, at der er ms nok
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Anton fik sit første bad her i dag det brød han sig overhovedet ikk om men han var bare så beskidt så han trængt måske ikke det han er blevet allermest altså badet nogen god måde jeg gør fremover. Det er ikke alle Sphynxer, der elsker badesessionen - vores er heller ikke tosset med det, men det hjælper lidt med et badekar med dejligt varmt vand og så sæbeskum. I et badekar (sådan et sammenklappeligt babybadekar kan anbefales) er der også nemmere kontrol over det.
Dertil handler det jo i høj grad og tilvænning, men husk, at Sphynxerne ikke skal vaskes for tit. Vores Nokki bliver det som regel en gang hver 1-2 måned. Hun er beskidt, men fedter ikke.
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Men ja, Sphynx spiser super meget i forhold til andre katte. Gustav på 3 kg spiser mere end begge mine hunde til sammen. Der skal en del til at holde dem i gang. Min gamle huskat kunne have en skålfuld mad i flere dage - men Gustav tømmer omkring 2 om dagen + evt vådfoder.
mar 2009
mar 2009
mar 2009
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Da der endelig kom styr over det, gik jeg over til Semi-fri fodring og et kornfrit foder. Der er ikke altid mad, men næsten altid. Han klager hvis han bliver for sulten og det reagere jeg på. Vådmad er en snack, hans mave kan ikke holde til andet. Katte er meget forskellige og at sige at en metode at fodre på er den rigtige holder ikke altid. Tror det bedste du kan gøre er at prøve dig frem.
Jeg tørre Gustav af et par gange om ugen og et bad får han hver 14. dag ca. Han er ofte meget beskidt fordi han elsker at rulle rundt ude i jorden i haven
sphynx