{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

vivian t
vivian t
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

sphynx {{forumTopicSubject}}

Har 2spørgsmål jeg har jo anskaffet mig den dejligste sphynx Anton har i forvejen 1 maine coon og hund shit tzu inden jeg fik Anton havde jeg mad stående hele dagen, det er umulig nu Anton kan spise hele tiden også igen og igen har prøvet at stille det væk det resulterede i at min maine coon kastede op fordi han var så sulten hvad gør i andre? Anton fik sit første bad her i dag det brød han sig overhovedet ikk om men han var bare så beskidt så han trængt måske ikke det han er blevet allermest altså badet nogen god måde jeg gør fremover.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sphynx
  • vivian t
    vivian t Tilmeldt:
    mar 2009

#2   6. apr 2015 Badet var lidt mere håndvarmt ikke kun lunken men han var bare så snavset at ikk en engang vaskeklude ikk var nok. Han blev badet i køkkenvasken hvor jeg havde kommet lidt vand i og elles haft håndklædet i tørretumblere hans negle var kulsorte men nogenlunde rene nu da jeg fjernede snasket. Der hvor han kommer fra fik han kun mad ca 4 om dagen. Tror du han selv finder en rytme så han ikk over spiser når der står mad hele tiden han får Hills blander det med Rc hår og skin.

• #3   6. apr 2015 Han er jo vant til at gå og være sulten, når han kun er blevet fodret 4 gange om dagen, så det er klart, at han overspiser i starten, indtil han lærer, at der står mad hele tiden. smiley

• #4   6. apr 2015 Tillykke med din nye kat, de andre har sagt de nødvendige ting smiley
    Når man nu har brug for meget mad og er vandt til at blive rationeret, tager det tid, an vænne sig til, at der er ms nok smiley

• #7   7. apr 2015 Ja, det er en af ulemperne ved at have Sphynx og Maine Coon. Heldigvis er der en god størrelsesforskel, så du kunne lave en boks, som kun Anton kan komme ind i, og så stille hans tørkost der.

Anton fik sit første bad her i dag det brød han sig overhovedet ikk om men han var bare så beskidt så han trængt måske ikke det han er blevet allermest altså badet nogen god måde jeg gør fremover. Det er ikke alle Sphynxer, der elsker badesessionen - vores er heller ikke tosset med det, men det hjælper lidt med et badekar med dejligt varmt vand og så sæbeskum. I et badekar (sådan et sammenklappeligt babybadekar kan anbefales) er der også nemmere kontrol over det.

Dertil handler det jo i høj grad og tilvænning, men husk, at Sphynxerne ikke skal vaskes for tit. Vores Nokki bliver det som regel en gang hver 1-2 måned. Hun er beskidt, men fedter ikke.

• #8   7. apr 2015 Husk, du har ikke anskaffet dig en sphynx, men er blevet særligt udvalgt til at være dens slave <3. Ligesom med alle andre katte...

• #9   9. apr 2015 Mad 4 gange om dagen og det er at sulte katten??? Hvor små er de skåle I bruger?

Men ja, Sphynx spiser super meget i forhold til andre katte. Gustav på 3 kg spiser mere end begge mine hunde til sammen. Der skal en del til at holde dem i gang. Min gamle huskat kunne have en skålfuld mad i flere dage - men Gustav tømmer omkring 2 om dagen + evt vådfoder.

• vivian t
    vivian t Tilmeldt:
    mar 2009

#10   10. apr 2015 Nu er det ikke mig som kun har givet ham mad 4gange om dagen men tidligere ejer. Her fylder jeg op så den aldrig er tom. Med det resultat at han har fået tynd /dårlig mavse smiley fodre med Hills det fik han Den gamle sted men jeg fodre også med rc måske det er en tilvænning? Elles må han jo kun få Hills her også. Hvor tid tørre i jeres sphynx med en opereret klud frem for at vaske?

• vivian t
    vivian t Tilmeldt:
    mar 2009

#11   10. apr 2015

profilbillede
  • vivian t
    vivian t Tilmeldt:
    mar 2009

#12   10. apr 2015 Skal nok få oprettet mine skønne misser her inde. Med billeder.

• #13   10. apr 2015 Min startede også her med tynd mave og opkastninger. Derfor gik jeg fra fri fodring til kontrolleret fodring (med gastro intestinal) og vådmad var No-Go i lang tid - alt sammen i samråd med dyrlægen.
    Da der endelig kom styr over det, gik jeg over til Semi-fri fodring og et kornfrit foder. Der er ikke altid mad, men næsten altid. Han klager hvis han bliver for sulten og det reagere jeg på. Vådmad er en snack, hans mave kan ikke holde til andet. Katte er meget forskellige og at sige at en metode at fodre på er den rigtige holder ikke altid. Tror det bedste du kan gøre er at prøve dig frem.

Jeg tørre Gustav af et par gange om ugen og et bad får han hver 14. dag ca. Han er ofte meget beskidt fordi han elsker at rulle rundt ude i jorden i haven smiley

Kommentér på:
sphynx

Annonce