{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

vægt øgning ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte ejere ! smiley
Det er sådan at min kat lige har været i hendes første løb her for uge siden ca. (hun bliver 10 mdr. om 14 dage)
Men under hendes løb spiste og drak hun næsten ikke, og hun nåede at tabe sig nok til at man kan mærke hendes rygrad (man kan IKKE se den) og hun spiser ikke særlig meget i forvejen. hun har tørkost til rådighed hele tiden og får suppleret med vådfoder om morgenen.
Hun er i forvejen en lille kat, havde hende til rutine tjek hos dyrlæge en 3 ugers tid siden, hvor hun blev vejet til 2,4, og vurderet til at være i tip top stand.
Så her er mit spørgsmål: Hvad kan jeg gøre mere for at få hende til at øge i vægt, nu hvor hun ikke vil spise meget i forvejen ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægt øgning ?
  • #1   2. apr 2015 Løbetider stresser hunkattene, og så glemmer de ofte at spise. Det er helt normalt. Hvis hun ikke spiser ret meget, hvad så med at prøve at blande noget andet foder i hendes nuværende?

• #3   2. apr 2015 Vi har fået ordnet vores her i sidste måned. Hun spist heller ikke ret meget efter hun begyndte at komme i løbetid. Her har det i hvert fald hjulpet at få hende steriliseret smiley

• #5   2. apr 2015 Lotte.
    Hun er bestemt ikke kræsen, så det er ikke fordi han ikke bryder sig om hendes foder. Men hun har jo tabt sig efter vi var til dyrlæge grundet den dumme løbetid smiley
    Lige nu får hun noget katte mad fra maxi zoo smiley
    Men hvad for noget råt skulle det være, og hvordan skulle det startes op? Tænker lidt om hendes mave ikke skal vænne sig til det lidt efter lidt smiley

Panthera.
    Jeg vil gerne lige pointere at hverken du, eller nogen anden, skal bestemme og min kat skal ordnes eller ej. Det er et valg jeg har taget ikke at få gjort endnu smiley
    Oven i det, så JO hun skal steriliseres, men nu er det sådan at jeg har været nødsaget til at sige mit arbejde op, grundet stress og angst, så jeg har IKKE pengene til det lige nu, så det må vente til jeg har råd.

• #6   2. apr 2015 Altså hun spiser også lidt af hundens mad når han får serveret hans måltider.
    Og ja jeg ved godt at katte ikke har godt af det, men dyrlægen sagde at så længe hun havde adgang til hendes eget mad, skete der ikke noget ved at hun også spiste lidt af hans foder.
    Jeg ved at der er meget fedt i hans foder da han bliver nødt til at spise hvalpe mad for at holde vægten oppe smiley

• #8   2. apr 2015 Fik p piller til hende igår, dog kun til 20 uger ds jeg ved at langvarig brug af p piller til kat kan give nogle komplikationer
    Dyrlægen ville helst have pengene med det samme, så det er udelukket. Burde også have sparet nok op til at få hende ordnet om 20 uger smiley
    Lige nu er det fit fun hun får da jeg ikke har råd til f.eks. royal canin
    Men hun elsker råt kåd, og kan faktisk ikke få hende ud af køkkenet når jeg laver aftensmad, og hun har ds fået lidt fars en gang i mellem, og idag fik hun lidt svine hjerte smiley
    Jeg har løst nogle steder at folk giver deres katte kyllingelår, med ben. Det troede jeg bare ikke at deres maver kunne tåle.

• #9   3. apr 2015 Jo de må gerne få knogler bare de er rå, der er jo også knogler i fugle og mus.
    Mange dyrlæger ser ikke fidusen i råt, det gør min heldigvis smiley for den ene af mine er glad for råt, meget gerne daggamle kyllinger, den anden vil hellere have mørbrad eller fars smiley

Kommentér på:
vægt øgning ?

Annonce