{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Gizmo skal have nyt hjem {{forumTopicSubject}}

Efter lang tids diskussion med mig selv er jeg nået frem til at jeg bliver nødt til at finde et nyt hjem til Gizmo.
Jeg har haft det oppe før, for lidt over 1 år siden, hvor han havde været rigtig hård ved især Misse men også Bøllemis gennem længere tid, men det endte jo med at alle der var interesserede enten sprang fra i sidste øjeblik eller gav mig en rigtig dårlig mavefornemmelse, samtidig med at Gizmo langsomt bare begyndte at opføre sig pænere og pænere, så det endte jo med at jeg gav ham en ny chance...
Men her det sidste halve år, er det igen begyndt at gå den gale vej med hans opførsel over for de to andre, og igen er det Misse det går hårdest ud over, og hun er blevet rigtig bange for ham efterhånden, hvilket VIRKELIG piner mig, for Misse er bare min lille øjesten...
Så nu har jeg banket i bordet og sagt til mig selv at nu bliver jeg altså NØDT TIL at tænke på hvad der er det bedste for mine katte, og ikke hvad der er det bedste for mig!
For det er altså bare sådan Gizmo er.. Han er stor, han er dominerende og han er voldsom i sin leg med de andre.. Og det kan de ikke lide, og Misse MÅ IKKE og SKAL IKKE gå og være utryg i sit eget hjem, med frygten for hvornår han næste gang springer på hende og trænger hende op i en krog..
Så nu skal det altså være smiley
Jeg har fået tid til at få dem alle 3 vaccineret og sundhedstjekket her d. 18. marts, det vil nok også gøre det lettere at få ham afsat, at folk ikke skal tænke på det foreløbig, og så bliver han sat til salg derefter...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gizmo skal have nyt hjem
  • #1   3. mar 2015 Øv øv øv... Jeg kan godt huske dine problemer med ham tidligere, og at det så pludselig gik godt igen.

Jeg er helt enig med dig i din beslutning. De to andre skal ikke gå og være nervøse i eget hjem! Og tænker også han nok vil have godt af at komme et sted hen, hvor han kan komme ud og krudte rigtigt af.

Det er en hård beslutning, men tror det er det absolut bedste for jer alle sammen. Jeg krydser fingre for der kommer en rigtig sød køber til dejlige Gizmo!

• #2   3. mar 2015 smiley

• #4   3. mar 2015 Jeg tror også at det bedste for ham vil være at komme til et sted hvor han kan blive familiens midtpunkt, og ikke skal dele det med andre.. For han er ekstremt opmærksomhedskrævende, og kommer ofte og bryder ind, hvis man nusser med de to andre, og så ender det jo som regel med at de smutter og Gizmo sidder uforstående tilbage, fordi jeg selvfølgelig bliver en smule irriteret og vælger at lave noget andet...
    Og det er svært at undgå at blive lidt små irriteret på ham ind imellem, når han er så vild og voldsom over for de andre.. Og det kan han selvfølgelig mærke, og det hjælper jo bestemt heller ikke på hans opførsel smiley

• #5   3. mar 2015 Jeg håber det lykkes og du finder det rigtige hjem til ham smiley men hvad hvis du ikke gør, hvad vil planen være så?
    Kan han klare en tur på internatet ( hvis der overhovedet er plads) og hvad hvis det ikke er løsningen?
    Jeg er ikke i tvivl om, at forandringer er nødvendig, ellers ville du jo slet ikke tænke den tanke, at han skal have nyt hjem.

• #6   3. mar 2015 Jeg kan ikke få mig selv til at sætte ham på et internat, det er fuldstændig udelukket for mit vedkommende, og så kan folk tale alt det positive om internater de vil, det vil aldrig ændre min holdning - derimod vil jeg hellere end gerne adoptere en kat fra et internat, når det engang kommer dertil at jeg skal have ny(e) kat(te) når engang Misse og Bøllemis ikke er her længere..
    Men jeg vil give det nogle mdr. mindst, med at finde et nyt hjem til ham.. Og ellers ser jeg kun én anden løsning, og den taler man helst ikke højt om.. Men det er min beslutning, og jeg skal jo selv kunne leve med det valg jeg tager, og der ser jeg kun de to muligheder: nyt hjem eller aflivning.

• #7   3. mar 2015 Kan godt følge dig mht internat. Jeg har også besluttet for længst at dér ender Feline aldrig. Ligemeget hvad der så end sker!

Lige det du skriver i #4 kom jeg også til at tænke på. Det med du bliver irriteret på ham. Og han aner jo ikke hvorfor. Det er bare rigtig svært! Men ja giv dig endelig god tid til at finde det helt rigtige hjem til ham....

• #8   3. mar 2015 Jeg kommer helt sikkert til at tage mig god tid til at finde det rette hjem, jeg ønsker ham kun det bedste, så han bliver ikke bare hastet ud af døren ved første henvendelse..
    og jeg har besluttet at han får indtil starten af sommeren, da jeg ved det kan være svært at afsætte en voksen kat, specielt nu hvor killinge boomet ligger lige om hjørnet..

• #12   3. mar 2015 Feliway er forsøgt flere gange over lange perioder, og Gizmo er faktisk den der får mest opmærksomhed, da jeg ved han er den der kræver det mest.
    Og tro mig, det har ikke været med min gode vilje at jeg har måtte aflive 2 katte, men der har været en grund til det begge gange. Så hvis du prøver at give mig dårlig samvittighed, virker det ikke, Anette.

Jesper, ja jeg ved hvordan I har det med jeres katte, og jeg har fuld respekt for den beslutning. Jeg har det på samme måde med Misse og Bøllemis, de skal ikke bo andre steder end her hos mig. De er født hos mig, og de kommer til at dø hos mig. Gizmo fik jeg fra en veninde for lidt over 4 år siden, men hun har ikke mulighed for at tage ham tilbage, så nu må jeg prøve at finde et andet hjem til ham.

Kommentér på:
Gizmo skal have nyt hjem

Annonce