1.023 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Thorbjørn E
Thorbjørn E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

min kat har lidt tynd mave min kat har lidt tynd mave

hejsa.

Jeg har lige fået 2 katte, de er begge to omkring de 20 uger gammel.
Den ene har for nylig fået lidt tynd mave, og når den skal af med afføring lugter det meget slemt.
Ved ikke om det skyldes at jeg har købt noget nyt tørfoder til dem. Jeg varierer deres kost mellem tørfoder og så noget kød nu og her. Det er kun den ene kat som har fået dårlig mave.
Det er begge to inde katte kan der lige siges

Kan det skyldes det som jeg tror?

Er der noget som jeg kan købe som er godt for katte når de har tynd mave?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat har lidt tynd mave
  • #1   11. feb 2015 Hvis du har skiftet brat over fra et tørfoder til et andet, så vil jeg gætte på det er årsagen til den dårlige mave..
    Når man skifter tørfoder så gør man det over længere tid, så kattens mave kan vænne sig til det nye foder.
    Man starter med 1\4 del nyt og 3\4 del gammelt foder, det gør man i en uge så laver man en halvt af hver blanding i endnu en uge og så en blanding med 3\4 del nyt og 1\4 gammelt foder.

Men hvad fodre du med af mærke???

• #2   11. feb 2015 Har brugt royal canin lige siden de var 12 uger. Og ville lige prøve noget whiskas

• #4   11. feb 2015 Hvorfor i alverden ville du prøve Whiskas???
    Det er et ringe foder der ikke mætter katten tilstrækkeligt og er alt for dyrt længden da katten skal have meget store mængder for at blive mæt og så bliver den i stedet tyk.

Hvis du endeligt vil skifte foder, så vil jeg anbefale at du prøver med Kingsmore, Orijen, Select gold eller noget i den dur.. Supermarkedes foder er aldrig vejen frem til en sund kat.

• #5   11. feb 2015 whiskas er super godt til at give dårlig mave
    og giver også tit dårlig lugt

så tilbage på rc kitten, eller find noget andet godt killing foder

der er intet godt på supermarkedets hylder til katte - joo vådfoderet kan bruges, men ikke noget tørfoder

og det med at det skulle være billigere, passer ikke. For hvis man kigger på hvor meget katten skal have, ja så skal den fx ved whiskas have ca dobbelt så meget som hvis man brugte Royal canin.

lige nu bør du koget noget kylling eller fisk og så give det indtil at maven er ok igen. Køb evt noget skånekost som fx dette
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/beskaeftigelseslegetoej/182716

eller hill i/d hos dyrlægen

og så bland stille og roligt dit kommende nye foder i. Foderskift bør ske over 1 uges tid eller mere.

jeg bruger selv rc til alle mine - uden problemer

• #6   11. feb 2015 Jeg siger som de andre, det er en ommer!

Tilbage på et ordentligt foder, men pas på ikke for hurtige skift, du kunne prøve med ZooLac i overgangen, så maven bedre kan klare skiftet, eller noget foder beregnet på dårlig mave.

• #7   12. feb 2015 Om det er whiscas eller RC er ikke et fedt er lige elendigt foder, som begge sælger sig på navnet smiley

Kød og animalske biprodukter (bl.a. 4% kylling i de brune stykker), korn, vegetabilsk proteinekstrakt, olier og fedt, vegetabilske biprodukter, mineralstoffer, grøntsager (4% gulerødder i de orange stykker, 4% ærter i de grønne stykker), mælk og mælkebiprodukter (4% mælk i de sprøde stykker).

Eller Fjerkræprotein (tørret), lignocellulose, ris, vegetabilsk proteinisolat, majs, majsgluten-foder, animalsk fedt, animalsk protein (hydrolyseret), tørret roekvas, mineralstoffer, sojaolie, gær, fiskeolie, psyllium (loppefrø og skaller), fructo-oligosakkarider, gær-hydrolysat (kilder til mannan-oligosakkarider), morgenfrue-mel (lutein-kilde).

Er lige elendigt katte er kød spisere begge foder typer der er meget lidt kød og en masse fyld. Viille finde et høj kød produkt ala Applaws orijen, porta 21 osv.

Kommentér på:
min kat har lidt tynd mave

Annonce