{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Stort studie i kattes adfærd {{forumTopicSubject}}

Kære alle katte-ejere

Jeg er ved at fortage et studie i adfærd hos kat i forbindelse med mit speciale på dyrlæge-studiet. Der er fortaget meget lidt forskning i dette, og jeg håber I vil hjælpe mig med at ændre på dette.

Ved at deltage i undersøgelsen, kan I bidrage med en masse information om jeres katte.

Som tak vil jeg udlægge et sammendrag af mine resultater herinde og I kan være med i lodtrækningen om en kasse whiskas kattemad smiley

Linket til spørgerskemaet er:

http://ku2014.polldaddy.com/s/adfærd-hos-katte

På forhånd mange tak og glædelig jul!

Camilla Lindhard, BSc Veterinary medicine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stort studie i kattes adfærd
  • #1   24. dec 2014 Hej

Jeg blev nødt til at stoppe halvvejs, for vidste simpelthen ikke hvad jeg skulle svare undervejs.
    Jeg har to katte med MEGET forskellig adfærd og ved ikke hvilken kat jeg skal svare for?

• #2   25. dec 2014 Øøøøhhhh... jeg har 3, så du får bare én af dem smiley

• #3   25. dec 2014 Adfærd, især kattes, har altid interesseret mig, og med et langt liv altid som katteejer (24 år som opdrætter) har studiematerialet givet sig selv - også med genudsætningskattene gennem lige så mange år. Udviklingen hos den enkelte kat blandt sidstnævnte har især lært mig en del og gjort op med mange myter om disse katte.

Så du kan nok se, det bliver vanskeligt at besvare dine spørgsmål, for hvilken kat skal jeg tage udgangspunkt i?

• #4   25. dec 2014 Jeg må indrømme at jeg stoppede undervejs - da jeg var noget til side 8 af 13 -med hver 20 spørgsmål på, så gad jeg ikke mere.
    Husk at moderere dig når du laver spørgeskemaer - jo længere de er, jo sværere er det at motivere folk til at udfylde dem.

• #11   25. dec 2014 jeg valgte en af mine katte at gå ud fra. Nogle af spørgsmålene skal du lige kigge igennem igen, der var 2 ens blandt andet (100 og 101) medmindre jeg har læst forkert (pinligt i så fald), og et af dem står der ofte hvor der skulle stå aldrig. Jeg kan desværre ikke huske nummeret. Hvis jeg ikke tager meget fejl er der også et par stykker af dem der ikke bliver vist rigtigt for der står i teksten at man kan vælge at trykke ukendt men man kan skrive i feltet. held og lykke med studiet. smiley

• #12   25. dec 2014 Tusind tak til alle jer der allerede har deltaget!

Jeg har rettet alle fejlene nu, tror jeg!

Til dem der har flere katte: Tag udgangspunkt i én kat pr. spørgerskema! Hvis I har flere katte, er mere end velkomne til at svare på spørgerskemaet igen, hvor I taget udgangspunkt i jeres anden kat.

• #13   25. dec 2014 Jeg har svaret på spørgeskemaet for hver af mine katte, det vil sige jeg har udfyldt 2, for mine katte er meget forskellige smiley

• #15   26. dec 2014 Jeg har udfyldt skemaet to gange. Mine to katte er også er meget forskellige.
    Efter min mening du mangler der et par små kommentar felter.
    Min Silke er købt på internat flere år gammel og havde flere faktisk ret store adfærds problemer med sig da jeg fik hende. Det kunne man jo lige nævne ganske kort i et kommentar felt. Det betyder vel også noget for kattens adfærd, hvor den kommer fra . På en eller anden måde irriterer det mig at hun bare skal indgå i en statistik, hvor der ikke er taget højde for hendes dårlige fortid og for alt den stress adfærd hun havde med sig. Jeg forstår ikke rigtig hvordan det kan være betydningsløst for et adfærds. studie. Nogle af spørgsmålene kunne jeg have svaret ofte til da jeg fik hende, hvor jeg nu heldigvis kan skrive sjældent eller aldrig.

Kommentér på:
Stort studie i kattes adfærd

Annonce