Parforhold - Pause? {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for et råd, af en erfaren..
Min kæreste og jeg har været sammen i halvandet år, og jeg har altid følt mig meget tryg sammen med ham. Vi kendte ikke hinanden ret godt før vi begyndte at date, men det hele "klikkede" bare fra dagen vi mødtes, og gik ind i et forhold allerede lidt over en måned efter vi havde mødtes.
Jeg har haft mange kærester og "hjerte"-sorger gennem årene som forvirret teenager, men med ham føler jeg virkelig at dette er ægte, og jeg har aldrig et sekund været i tvivl om han ville være dén rigtige, trods små-kontroverser.
Desværre sidder jeg i en kniben situation, da jeg er nød til at blive boende i min nuværende kommune, grundet min sag om visitering til fleksjob, efter en ulykke hvor jeg fik to brud i nakken, og jeg har endvidere stået boligløs to gange inden for et år, grundet huslejestigninger. Sagen har nu varet i fem år, og man lever uden en tidshorisont. Min kæreste havde et sabbat-år, det første år vi kom sammen, og han boede da stort set hos mig, og vi var sjældent adskilt i mere end en weekend af gangen. Det var en rigtig dejlig tid, og jeg savner den. Men min kæreste startede på sit nye studie i Aalborg i september, som er godt 3 timers kørsel herfra, og da jeg er på kontanthjælp og han på SU, er der ikke megen råd til at ses, og nyde hinanden på samme måde som før.
Det er en rigtig frustrerende, og stressende levemåde.
Den usikre situation jeg sidder i m.h.t arbejde, distancen fra hinanden o.s.v. har gjort min kæreste rigtig usikker på os, og jeg tror måske også på ham selv, da en stor jalousi er begyndt at vise sig fra hans side. Det gav i torsdags anledning til et stort skænderi mellem os, da han var på besøg hos mig, efter endt eksamener.
Han valgte at afbryde hans lille ferie hos mig, og tage hjem, og jeg føler mig herefter, meget frustreret da jeg er meget i tvivl om hvad han vælger om vores fælles fremtid sammen.
De sidste par dages frustration, har givet mig anledning til at kigge indad, og bliver lidt ked af det.
Jeg er nok en af de der lidt for selvstændige og stædige kvinder,(mens han er en enormt følsom og åben fyr), som har været for stolt til at tale om følelser og i tilstrækkelig grad vise at jeg elsker min kæreste, og blot taget det hele lidt for givet. Det har naturligvis medført mindre sex og kærtegn end vi begge har haft behov for. Den beskrevne usikre situationen har kun gjort det værre og endelig har min tilbageholdenhed med at kunne give svar på hvornår vi kunne flytte sammen, af frygt for at love for meget også spillet ind. Jeg har brugt meget tid på at overvejde hvilke ting der betyder noget for mig, og disse prioriteringer gør, at jeg inderligt ønsker at forandre de ting som jeg nu ser var forkerte, at gøre de ting som jeg undlod, og at være mere åben.
Vi har haft et godt forhold indtil nu med stor gensidig respekt, samarbejde og hverdagssamtaler, ingen rigtige uenigheder, kun petitesser, men til gengæld begrænsede mængder af dybsindige samtaler, sensuelle kys og kærtegn og meget lidt sex. Jeg har hele tiden haft troen på, at min energi og mit overskud ville vende tilbage, når jeg "bare fik det rigtige sted at bo, og fik lidt mere overblik over de nye budgetter o.s.v."..
-Og jeg synes også jeg har fået mere overblik, men da vi først lige har haft mulighed for at se hinanden for første gang siden jeg flyttede ind i min nye lejlighed i starten af januar, føler jeg at jeg blev frataget lidt, at kunne nå at vise ham det.
Da han tog afsted herfra, var vi begge meget kede af det, og han antydede indirekte at vi skulle holde en pause;
"Jeg skal have tid, til at finde ud af hvad jeg vil med det her forhold." Og sagde så at han elskede mig rigtig højt, og det ville han altid gøre, hvorefter han kyssede mig, krammede mig længe og derefter kørte afsted i toget.
Jeg har efter det, i min frustration om at få svar fra ham, sendt ham diverse digte som jeg skrev, og små beskeder med mine følelser, uden ét eneste klart svar tilbage, eller tegn. I går bad så om at få lidt fred og ikke kontakte ham, bare lige i et døgn. -Og det har jeg 100% respekteret og accepteret, og overholdt. -Men jeg er naturligvis angst for hvad hans beslutning vil blive om os, og vores fremtid sammen og lige nu er jeg fuldstændig fortabt. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke bare sidde passivt og afvente hans beslutning. Jeg føler at jeg må gøre et eller andet. Derfor bl.a. dette indlæg. Jeg er bange for at fare for hurtigt frem, men samtidig bange for at jeg ved at være for forsigtig og tilbageholdende ikke får vist at jeg virkelig ønsker at arbejde med vores forhold, gøre tingene anderledes og bedre.
Skal jeg lade ham være i fred ?
Skal jeg overdænge ham med komplimeter, kærlige ord, digte og uventede besøg ?
Skal jeg se lyst eller sort på vores tidligere planer ?
Skal jeg forslå parterapi ?
Jeg savner svar, svar, svar, for jeg kan ikke udholde tanken om ikke at vide hvad der sker og slet ikke tanken om et liv uden ham. -slet ikke efter jeg har siddet med alle de overvejerlser, hvor jeg har tænkt og undersøgt om hvordan jeg skulle kunne klare mig uden ham. Ét er jo at han måske er på vej væk, fordi han folader mig, men man kan jo også rissikerer det på alverdens andre tragiske måder.
Jeg har de sidste to dage hjulpet min mor med at få pakket ud i hendes nye lejlighed, samt er gået i gang med alt det forsømte herhjemme i de sidste dage, samt hygget og nusset rigtig meget med misserne, men det er svært at kunne være positiv, når alle de negative og angste tanker samtidigt kværner i mit hoved, og al for mange kleenex fylder det hele.
Arjs altså hvor blev det langt, men jeg håber det giver mening, og at nogen kan hjælpe mig!
Knus..
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Katte: 15 Emner: 90 Svar: 747
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Katte: 15 Emner: 90 Svar: 747
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Også skal du stoppe alle de søde beskeder etc.... Hvis han er på vej væk nu, vil du blot skubbe ham endnu længere væk.
Han ved du elsker ham og du har skrevet en masse søde beskeder til ham, så han ikke kan være i tvivl om, hvor du står.
Du skal tænke på det som en elastik, hvis han trækker væk og du trækker lidt den anden vej, vil der være større chance for, at han følger med. Mænd er jægere og kan lide at jage, ikke at blive jagtet
Håber i finder ud af af det
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Hvis du ikke høre noget, så fortæl ham, at du gerne vil mødes og have en snak.
Lad være med at skrive på sms du vil have et svar, det er simpelthen for useriøst
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
Jeg har fortalt ham at jeg kan få kørelejlighed hele ugen, så jeg kan komme op til ham, og vi kan få snakket tingene ordentligt igennem, men han ved ikke endnu om han er klar til det, siger han bare, når jeg spørger ham om jeg skal komme derop.
Det med at der ikke findes pauser, at det bare er en undskyldning for at slå op, eller glide fra hinanden, det tror jeg ikke på. Måske er jeg for naiv, men jeg elsker ham så meget, at jeg ikke vil tro på det. Men jeg er enig i at det ikke er noget den ene part har krav på. -og det gør mig selvfølgelig også enormt frustreret.
Jeg vil prøve at se om jeg kan lade ham være lidt i fred, og lade ham komme til mig. -Det er bare så enormt frustrerende at sidde i sådan en usikkerhed hele tiden, specielt om aftenen og natten når jeg er alene og overladt til alle tankerne selv.
jul 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 147
Så kan i snakke problemerne igennem ... jeg ville i hvert fald fortryde hvis jeg ikke havde prøvet at gøre noget, og han så bare slog op.
Om du vil foreslå parterapi er helt op til dig selv, jeg ser ingen forskel på om i har været sammen 1½ eller 20 år, hvis det er ham du vil være sammen med, så skal det jo løses.
Jeg håber for dig at I kommer igennem det.
Sender lige et cyber-knus
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Sæt ig ned og snak med ham, hvis det ikke fungere, så gå fra hinanden.. Ikke pause, men afsluttet forhold.. Hvis i finder ud af i ikke kan undvære hinanden så kan i jo komme sammen igen..
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
jeg har faktisk ikke så meget at tilføje andet end at jeg er helt enig med de andre i deres meninger og betragtninger.
Og så en masse tanker og knus herfra - jeg ved, at alt vil gå den vej, som det er meningen, det skal, hvadenten det er den ene eller den anden vej. Selvom det gør smadderondt at forholdet måske er forbi, så er jeg sikker på, at der er en mening med det - at der venter måske noget bedre forude, hvor du vil få dybsindige samtaler, sensuelle berøringer og et kærligt og inderligt sexliv. Man skal ikke lade sig nøjes, søde, husk det! For du fortjener bedre! :o)
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Jeg kan ikke fortælle dig om din kæreste er ved at gå fra dig, eller om han bare er SNOTHAMRENDE forvirret. For mig virker det som om han er frustreret/forvirret og ikke lige kan magte sine frustrationer over at tingene ikke går som han havde håbet/forventet.
Jeg synes det er barnligt at reagere på den måde, ved at skubbe dig væk, for det er en magthandling, og det er ekstremt respektløst. Jeg havde ikke fundet mig i det på nogen måde. Du står tilbage med håret i postkassen, og kan intet gøre, og du ved ikke engang om dine handlinger påvirker ham i den positive eller negative retning ;-(
Jeg havde krævet en samtale, hvor i kunne få lagt kortene på bordet, du skal kunne snakke med ham 100% som du føler, og det skal han også.
Hvis jeres mål, håb og fremtidsplaner ikke fungerer sammen, jamen så er det jo sådan det er, hvis i ikke kan få tingene til at fungere sammen, uden at i skal opgive jer selv, så skal i bare ikke være sammen, i hvertfald ikke lige nu.
Det kan jo også være i finder frem til et fælles mål/idé, det kan også være i har misforstået hinandens intensioner.
Hvis ikke han vil snakke med dig, så ville jeg gøre det forbi, for 1. Så VIL han bare ikke mere. 2. Du kan ikke leve på denne måde, og det værste i verden er at slutte et forhold uden en ordentlig afslutning.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Nej, naturligvis tror du ikke på det, for du er i dyb krise og i sådan en situation klynger man sig til ethvert lille håb. Tro mig, jeg har prøvet præcis det samme. Men man kommer videre.. Og jeg har endnu til gode at høre om, at "pause" har gjort noget godt for et forhold, det er blot at udsætte pinen.
nov 2007
Hvad hans grund er, kan jeg stadig ikke afgøre, for det kan der altså være mange grunde til. Det er ikke nødvendigvis fordi han ikke er mand nok til at gøre det forbi, men han kan jo godt være forvirret og i bund og grund ikke have lyst til at gøre det forbi.
Et forhold er altid MEGET individuelt, og hvad der er rigtigt for mig, er ikke nødvendigs rigtigt for dig. Og sådan er man også forskellige I forholdet. Jeg synes i skal tage en snak om hvad der er rigtigt for dig, og hvad der er rigtigt for ham, for det er vigtigt at være på det rene med det.
nov 2007
Jeg kan sagtens følge det, det er ikke bebrejdene, men følelsen af magtesløshed og ulykkelig kærlighed er en RIGTIG dårlig kombi.
Jeg har nu også en lille teori om, at UBEVIDST de fleste BÅDE mænd og kvinder, godt kan nyde den opmærksomhed der er i, et andet menneske er så forblændet og forelsker i én. Jeg tror nu ikke det har noget med dårlig selvtillid at gøre...
nov 2007
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
-Og desværre først læst alle indlæggene efter vi lagde på, der var et par ting eller to som jeg rigtig gerne ville have vendt med ham.
Men vi fik heldigvis talt rigtig meget om vores følelser. Jeg vil lige sige til det med at det ikke lyder som en stormende forelskelse, det er det skam, den store ændring i vores forhold er først kommet efter han flyttede i september og man skulle omstille sig til en hverdag alene igen, og tage alle udefrakommende påvirkninger på sig alene. -Og jeg har heller aldrig været i tvivl om han var dén. Selvfølgelig har vi talt om det i telefon, hver aften, på webcam og noget skype, som vi købte til hinanden for at kunne ses, når nu vi ikke skulle bo sammen. Men det er ikke det samme som at være to til alt. Jeg har håndteret det på min måde, og han på sin, og vi har begge været for dårlige til at dele følelserne omkring det hele. -Og da han er meget mere følsom end jeg, har det påvirket ham mere end jeg, uden han har "turdet" handle og bare tænkt "Det skal nok blive bedre, som før".. Ligesom jeg har tænkt. Men intet ændrer sig uden handling, og i torsdags flød bægeret over for ham, og et halvt års frustration for ham kom ud på 2 timer..
Han fortalte mig da vi snakkede at han var enormt ked af at han reagerede sådan, og han har siddet og tænkt rigtig meget over det og set indad ligesom jeg, og han blev meget chok over at han reagerede som han gjorde, og blev overvældet af alle de følelser som strømmede frem under skænderiet, og han undskyldte meget af hvad han sagde og gjorde. Men det har ikke ændret på at han stadig vil tænke over forholdet, og ikke er kommet frem til en beslutning. Jeg har foreslået at jeg kan komme op til ham en tur i næste uge, og så kan vi tage en tur i biografen og sætte os og snakke om det også, og få det hele klarlagt, men han vidste ikke endnu om vi skulle gøre det, men jeg måtte selv bestemme om jeg ville finde ud af kørelejlighed. (Ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det?)
Vi fik desværre ikke snakket om alt det her "pause-fisk" noget.. Men vi har aftalt at tale lidt mere sammen de kommende par dage, og så vil jeg prøve at snakke mere med ham om det. For måske blev han overvældet af de følelser han havde under vores første-største-skænderi, og at han lige skal bearbejde følelserne, men på den anden side så synes jeg ikke at det var det rigtige træk, bare at køre hjem efter vores skænderi, og efterlade mig sådan her. Man løser jo ikke en konflikt ved løbe væk fra den... Han kunne måske lige havde gået en tur for at trække frisk luft, og så vende tilbage når vi begge to havde dampet lidt af for derefter at vi kunne løse konflikten sammen..
nov 2007
Det skal da også være for kedeligt, hvis man ikke engang imellem får en "opvækning", ellers bliver det for trivielt hehe....
Jeg synes det er fornuftigt hvis du tager fat i ham mht hvad du synes er fair og ikke fair. Det kan godt være at hans reaktion har været som den nu var, men ikke dermed sagt at du behøver finde dig i det en anden gang, og det kan man jo godt indirekte lade ham vide (et godt råd, ikke at true med "næste gang... -sååå....!!!") det har tit en dårlig effekt, men du kunne evt fortælle ham, at du mister lidt tillid til ham efter den reaktion, da du ikke synes den har været fair, og så komme med nogle argumenter for hvorfor.
Jeg håber i finder ud af det sammen.....
Parforhold - Pause?