Sammenføring af HANkatte, part.2 {{forumTopicSubject}}
Nogen af jer har fulgt med i mit projekt med at få Nemo og Aladdin til at acceptere hinanden, hunden osv.
Hunden er intet problem længere, det sidste der mangler er de to drenge skal acceptere hinanden.
De blev begge kastreret i oktober, og er holdt med at strinte og har det godt. De har på skift boet i soveværelset, da de endnu ikke kan gå sammen
Nu har drengene byttet plads i halvanden måneds tid, hvor de på skift er sammen med os andre og er alene i mit soveværelse. Det er jo ikke holdbart i længden, og på trods af de nu burde have vænnet sig til hinanden, er der ikke umiddelbart nogen synlig ændring. De vil stadig gerne Slås igennem babygitteret. Og jeg har købt colostrum de får på maden, Feliway og fodre dem overfor hinanden...
Hvad kan jeg ellers gøre? Nogen har spurgt om de ikke bare skal tage kampen om alfa rollen? Hvad er jeres erfaringer med det?
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
sep 2011
Aladdin og Nemo har slet ikke slåsset, for de har slet ikke haft muligheden. De er ikke blevet sat sammen endnu nemlig. Jeg vil jo nødig give dem en dårlig oplevelse, så det aldrig bliver en mulighed for mig.
De er begge x avlshanner, og er derfor begge territorielle. Så var forberedt på at det ville blive et svært projekt
sep 2011
Vil nødig have det ender i et blodbad for så lære de jo aldrig at acceptere hinanden
sep 2011
Som du kan se på billedet er de "i kontakt" med hinanden allerede. Og de fægter og slår ud efter hinanden igennem gitteret. Så kamp ville det uden tvivl ende i... Men hvor vildt kan jeg ikke vide.
sep 2011
sep 2011
sep 2011
sep 2011
Ellers et fint link!
sep 2011
sep 2011
Suk... Det SKAL altså bare lykkes
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.111
Hvor lang tid det er det rigtige? Og hvornår de skal lukkes sammen? Det er ikke til, at sige, men det skal vel prøves hvis de begge skal fortsætte med, at bo hos dig
Uanset hvornår du sætter dem sammen er de jo knald eller fald, om de bare tager en prøve kamp eller det bliver fuldt alvorligt, og så må du af med en
Når du beslutter, at nu skal det prøves, så sørg for, at tage den meget med ro, jeg ville have flere familie medlemmer i huset, og udstyr dem med vandpistoler eller lignende, så en alvorlig kamp kan stoppes før de kommer til skade, men det er lidt svært også, for hvis de slås uden, at skade skal der ikke gribes ind.
Jeg håber for dig det lykkes men kender kun til hankatte som har været sammen fra killinger og er fortsat som venner,, og så det modsatte, at de var venner ind til de blev fertile, og da de blev kastrater kunne de stadig ikke være sammen
sep 2011
Men det er bare så svært med to alfahanner, og endnu mere svært fordi mit hjerte banker afsted for dem begge. Jeg KAN ikke skille mig af med en af dem
Er det fordi jeg har fertile piger (som en i tråden på Facebook har nævnt) ja så lukker jeg opdrættet, sterilisere Lilly og Hexia og krydser alt hvad jeg har for at det så kan lykkes. Men før jeg tager den beslutning, så giver jeg det lige lidt mere tid
Lisbeth:
Både Nemo og Aladdin er godt integreret i flokken ellers. Aladdin boede her fra killing, og daskede bare ind i hunden og de andre som om han aldrig havde været ude af hjemmet (8måneder i løbegården). Nemo kom ind i huset en måneds tid før Aladdin, og blev taget ind i katteflokken lynhurtigt. Efter en uge lå han og vaskede mine killinger dog var hunden en helt anden sag! Nemo var GAL på hende! Og hun gik på listetæer omkring Nemo, hvilket var helt underligt at se på, for hun er altså en husky nå, men det der skete var, at jeg bestemt ikke så bedring, og synes det var synd fornmin hund. Nemo angreb hende nemlig for et godt ord! Jeg satte mig trist ned og skrev teksten til en omplacering. Og siden den blev formuleret (aldrig sat op) så har der INTET været de vasker ikke hinanden, men de kan nu ligge næsten helt oplag hinanden, og det er SÅ DEJLIGT
Det er faktisk kun Nemo og Aladdins accept af hinanden som der mangler nu.
Jeg prøvede efter nogle uger at fjerne det plastic jeg har flettet ind i gitteret. Der stod totter til alle sider, så efter en dag satte jeg det i igen. Måske jeg skal fjerne det igen og se,..ned knurre lidt af hinanden under deres "kampe" men ikke galt. Det er uden tvivl Aladdin der er fremme i skoene og nemo der ikke finder Signe han spiller smart. (En kamp ville Nemo vinde er jeg 100% sikker på. Han er meget større og meget mere hardcore Aladdin spiller smart, men er jo også let når man ikke kan vurdere at Nemo er 2 kg tungere, haha)
Jeg har ingen førehun som sådan. Der har været uro i pigeflokken inden drengene kom ind,mhvorformjeg er nede på kun at have Lilly. Lilly bestemmer over Nemo, men er i tvivl med Aladdin faktisk.
Så det jeg har at gøre med er:
Hunden Kida på 2,5 år
Nemo på 4,5 år
Aladdin på 2 år
Lilly på 2 år
Hexia på 6 mdr.
Jeg giver ikke op og jeg fortsætter arbejdet, for de har det begge godt i flokken. Jeg kan bare ikke li at de ikke begge kan være med 24/7.
Jeg vil prøve at fjerne plasticen igen, lege med dem sammen igennem gitteret, måske købe noget Zyklene/Kalm og så se hvornår de viser mig at jeg kan være rolig med at prøve
De er også på skift ide i haven og snuse. Igår var Aladdin derude mens Nemo lå på sofaen og kiggede ud på ham. Da Aladdin ville ind, prøvede jeg forsigtigt at tage ham op og sætte mig i sofaen. De havde begge ørene lagt ned, men det lykkedes mig at sidde med en meters afstand imellem dem i 2 minutter før jeg selv blev for nervøs
Det SKAL nok gå! Bare lige lidt mere tid
sep 2011
En anden anbefalede mig det, men jeg har altså været skeptisk om det skulle virke. Alle anbefaler også Feliway, og det har jeg så købt for 600kr af, og det virker da ikke en s... Her i hvert fald
sep 2011
For ved snart ikke hvad jeg ellers skal gøre... Prøvede at fjerne det plastic der er viklet ind i gitteret igår, og straks fløj totterne omkring. Det er underligt... De er begge renlige på trods af de er i hinandens rum og bakker, de kan sagtens sidde med 10 cm imellem og kigge opmærksomt på hinanden uden aggressiv adfærd (med plastic eller glas imellem), de kan spise lige op af hinanden (med plastic eller glas imellem), men så snart det fjernes, så skælder de helt vildt ud...
Dumme katte
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Introduktion her kunne foregå ved den "nye" boede i et stort bur i stuen
sep 2011
Sammenføring af HANkatte, part.2