Flytning og sammenføring af hankatte. HJÆLP :( {{forumTopicSubject}}
Hej KG!
Nu blev jeg simpelthen nødt til at få en profil herinde, så jeg måske kan spørge jer mere erfarne katteejere.
Jeg står med et større problem.
Kæresten og jeg er gået fra hinanden, og med sig tog hun vores 2 hunkatte, så nu sidder jeg tilbage med min hankat (Basse) og det er jo ganske fint.
Nu skal jeg så flytte fra min lejlighed, da den er et midlertidigt lejemål, men problemet er bare at der hvor jeg skal flytte hen er der også en hankat (Merlin).
De er ca lige gamle, omtrent 1½ år, men Merlin er fertil og Basse er kastreret.
Merlin har tidligere boet sammen med en anden kat, som dog var en hun, og Basse har som sagt boet sammen med de 2 hunner.
Nogle der ved hvor god en ide det ville være?
Vi vil jo helst ikke udsætte vores dejlige små for en dårlig oplevelse.
Håber i kan hjælpe
jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.111
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og når så det er sagt, så er det langt fra sikkert at de nogensinde vil blive venner, de vil måske kunne lære at acceptere hinandens tilstedeværelse..
Er begge katte indekatte og skal forblive det, eller har de mulighed for at komme ud??
Vil kattene have mulighed for at trække sig væk fra hinanden i seperate rum??
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Det dur ikke at sætte fertile og kastereret hankatte sammen...
jul 2012
Jeg er i gang med at finde ud af om hun vil lade ham kastrere, for med det i skriver bliver jeg ret tøvende jo, de skal jo ha' det godt de små
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg vil sige det på den måde at sammenføringen vil ikke kunne lykkeds hvis den ene kat er fertil, og husk på at der går ca 2 mdr før alle hormoner er ude af kroppen efter kasteration..
jul 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvor er det for øvrigt godt Nick, at du tager hensyn til kattene og ikke bare lader stå til, som mange andre desværre nok ville gøre.
jul 2012
Tak skal du ha', jamen jeg synes simpelthen der er så mange mennesker der forsømmer deres husdyr og det kan jeg bare ikke ha'.
Jeg forstår ikke at folk kan få sig et dyr, gå og snakke sødt til dem osv, men når alt kommer til alt, er folk simpelthen egoistiske og hamrende ligeglade.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.111
Flytning og sammenføring af hankatte. HJÆLP :(