2.506 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 108 Svar

teenager..... teenager.....

arghh træls dag i dag... min steddatter har haft sit vindue stående åben her til morgen efter hun tog i skole...hun havde bare lige glemt at Ches var på hendes værelse...så mens min stedsøn og jeg sad og spiste morgenmad hørte vi et højt brag og tænkte hvad var det...så ud og lede efter kattene og Jack fandt vi men ikke Ches...indtil jeg så ud af terrassedøren i stuen...der sad han så den stakkel...så ind med ham og ja han gik på 3 ben....så ringe til dyrlægen og fik en tid, en halv time efter ....er lige kommet hjem fra hende og han har ikke nogen føling i 3 tæer på bagbenet og det er dobbelt str og skal afsted nu her om en 20 minutter til røngten med ham, da hun mistænker at benet(foden) er måske brækket. og da hun hørte en mislyd på lungerne skal der også tages billeder derfra ( kan dog være pga stress) og så selvfølgelig hoften nu vi er i gang for at være helt sikker... øv for en morgen.... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  teenager.....
  • #2   21. okt 2014 Øv da....
    Du må true med at hun skal betale regningen, når nu hun ikke kan finde ud af at lukke efter sig smiley
    En af de eneste måder man kan få dem til at fatte det er at ramme dem på noget der kan mærkes f.eks. pengepungen, internettet, komme hjem tider osv . smiley

• #3   21. okt 2014 Den unge dame er da dyr i drift smiley jeg håber hun lære noget.

Jeg har hængsler på vinduerne, så de ikke kan åbnes mere end, at de kan holde kattene inde, jeg har tidligere haft net for, i finder nok en løsning der passer til jer smiley

Jeg håber det kommer til, at gå godt med Ches smiley

• #4   21. okt 2014 der er skam sikring på vinduerne endda net på den ene halvdel, men hun mener at der ikke bliver luftet nok ud medmindre vinduet er komplet åbent smiley så krydser fingre for at det kun er foden det er galt med og ikke hofter og lunger også ... smiley men ingen føling i 3 tæer er ikke godt såvidt jeg ved smiley men lige nu er han på stærk smertestillende da han er en rolig kat vil de ikke bedøve ham fuldstændigt for at tage billederne... kun smertestillende og alligevel humper han rundt på 3 ben smiley

• #6   21. okt 2014 Lubas

Du er så tæt på selv af være/agere som en teenager, så selvfølgelig svarer du som du gør her.
    Det handler om hvad konsekvenserne er, ved ikke at være ansvarlig overfor det man har gjort.

• #7   21. okt 2014 Terror mod et barn?

Hold da op, tænk at vi har klaret os uden internet indtil for 10-15 år siden of nu er det direkte totur at tage det fra et barn et døgn eller to?:)

Tænk at vi andre har klaret os:b

• #8   21. okt 2014 Lubas:
    - NEJ! OG NEJ! Man tager IKKE en teenageres internet! Det er hele deres socialenetværk. Du kan lige så godt aflåse et rum og sætte dem derind, helt alene. Det er terror på et barn/teenager!!

Så ser det sørgeligt ud for tidens teenagere, hvis de overhovedet ikke har noget socialt netværk udover internet.

Der skal være en konsekvens. Pigen gjorde det ikke med vilje, men derfor kan hun godt betale 50 pct. af dyrlægeregningen!

• #9   21. okt 2014 Øv da for en oplevelse Judith, jeg krydser fingre for at det ikke er alvorligt med Chess og at han kan blive frisk og fit for fight igen..

Nej din steddatter gjorde det selvfølgelig ikke med vilje, men hun gjore det uden omtanke, og jeg er lidt enig det bør have en konsekvens, så hun ved hvad hendes handling har betydet..

Og hvis i som du skriver har et net for vinduet så kan der fint blive luftet ud et net stopper ikke den friske luft..

Og Lubas hvis internettet er de unges eneste sociale netværk, så ser verden skisme ud i værre tilstand end jeg havde frygtet, der sidder massere af unge og børn i den tredje verden der ikke har internet, tror du ikke de har kontakt med andre mennesker..
    Og ja jeg må jo være totalt huleboer, for jeg er vokset op uden internet, uden mobiltelefon, uden ipod, ipad osv hvad de ellers hedder de forskellige himstergimser..
    Og surprise jeg har sørme venner alligevel, og til dato har jeg stadig ikke en smartfone, men en helt almindelig telefon og ja jeg har også stadig fastnet telefon..
    Så nej det er hverken totur eller overgreb på et barn/ ung at undvære internet i et par dage, det er nok nærmere super sundt for dem..

I øvrigt kan jeg fortælle at de unge mennesker der er på julemærkehjem ikke må have deres telefon, bærbar, ipad eller være på internet mens de er på julemærkehjem, der skal de være sociale med de andre der er der, så mener du at julemærkehjemmene torturere de unge????

• #10   21. okt 2014 I øvrigt kan jeg fortælle at de unge mennesker der er på julemærkehjem ikke må have deres telefon, bærbar, ipad eller være på internet mens de er på julemærkehjem, der skal de være sociale med de andre der er der, så mener du at julemærkehjemmene torturere de unge????

Tjah.. de skal heller ikke ønske sig at komme på efterskole, for den første uge skal de være uden mobil - for at lære at blive sociale.

Det er faktisk sørgeligt at det for nogle er noget der skal læres i så sen en alder.

• #11   21. okt 2014 Men god bedring med Chess Judith.

• #12   21. okt 2014 Ches har haft lidt held i hans ulykke da det er de to midterste tæer som er brækket/skubber op over bagfoden. men de to yderste er stadig okay så han vil blive opereret i morgen (hævelsen skal forsvinde lidt inden). ved at de tager nogle pinde ind i knoglerne og på den måde får det til at gro pænt sammen igen, og så en skinne på i ca 6 uger og det burde hele fint sammen så han ikke får nogle gener af det senere hen i livet, han er jo kun 3,5 år gammel.
    Så lige nu er han på smertestillende og sidder bare og kigger ud i luften (tror han er lidt skæv af det smertestillende de har givet ham)

hvad angår min steddatter er straffen ikke besluttet endnu... det må jeg tale med hendes far om... men se vedlagte billede sådan ser vinduet ud og der kan sagtens blive luftet godt ud uden at åbne det komplet op så nej jeg vil ikke lave andet ved vinduet for hendes skyld....hun er 17 snart 18 hun må lære at tænke over konsekvenserne af hvad man gør!
    billedet er dog fra før vi flyttede ind men stadig, som i kan se kan du sætte krog på så det kun står sådan åbent og det er længe fint for at lufte ud og på den side der står åben er der net for og den anden side er med små kroge sat fast på "nettet" så kattene kan ikke komme ud hvis man åbner det sådan her...da deres hoveder er for store til at komme imellem ruden og nettet pga krogen...

profilbillede
  • #14   21. okt 2014 Puuhh det var da lidt heldigt at det ikke var værre, får han men af det eller mener de at det nemt kan hele fint?? Ja ved godt de ikke kan sige noget 100% på forhånd, men tænker at de måske har en ide smiley

Jeg håber du har forsikring på dem, for det lyder dyrt smiley

Men ja i den alder burde hun vide at handlinger har konsekvenser, håber hun i det mindste får dårlig samvittighed, men i skal nok sammen finde en konsekvens så hun tænker sig om for fremtiden..

Godbedring med stakkels Chess... Puhh 6 uger i sådan en skinne, det kan blive 6 meget lange uger smiley

• #15   21. okt 2014 Og alt hvad der bliver sagt på Go' morgen Danmark må være lov og korrekt..... smiley

Hvis de er bedre til det elektroniske end til face to face, så er det skisme også på tide at de lære færdigheder der har med realiteten af gøre....
    Det ender jo med at blive et folkefærd som ikke magter at kommunikere, takle modstand og konflikter smiley

• #16   21. okt 2014 Lige præcis. Mange herinde er ikke vokset op med det og klarer sig ganske fint smiley

Det er ikke meget anderledes end at tage en gameboy, yndlingsdukken eller andre yndlingsting. Det er en straf så man lærer en konsekvens ved ens handling. (Ved en 17-årig ville jeg dog ikke gøre det, der er man trods alt for gammel til den type straf).

Man dør ikke af at mærke konsekvenser ved ens handlinger

Jeg er selv vokset op som barn og Tween uden internet, vi fik trådløst i mine teenageår og fik smartphone som 18 årig.
    Da jeg var barn, fik jeg venner ved at gå hen og banke på døren og sige "Hej, er der nogle børn her, der vil lege"... True story.

Og jo... Man kan godt klare sig uden Internet, for et par dage smiley Vil man folk noget, kan man gribe knoglen og ringe:)
    Det er i den grad sikkert sundt at prøve at være uafhængig af nettet og skulle bruge sin fantasi og kreativitet lidt, hvor man ellers ville bruge nettet.

At kalde mangel på internet for totur, er alt hvad der er galt med vores moderne samfund! (Og jeg er langt fra en modstander af nettet, men vi skal ikke danne sådanne South park tilstande, hvor verden går under, hvis nettet ikke er her)

• #17   21. okt 2014 ja de mener fordi han er så ung og ikke helt udvokset endnu at han vil komme sig fuldstændigt, dog vil der måske komme lidt haltning når han bliver en gammel kat, men når man er gammel er det vel okay at have lidt skavanker smiley han er i fin form så det burde gå nemt...men ja det bliver lange uger meget lange uger...heldigvis har jeg et gæsteværelse hvor vi kan efterlade ham når han skal være alene hjemme, da der ikke er møbler... men ja det er dyrt dog har ejg ikke forsikring på dem... bor jo i Belgien men prisen lige nu lyder på ca 4500 danske kr alt i alt med røngten og smertebehandling og operation så det kunne være værre...men stadig træls at det skulle ske.... og ja set i bakspejlet heldigt det ikke var Jack, da historien så nok havde lydt anderledes (han har svage knæ og hofter )

• #18   21. okt 2014 Jeg tænker at konsekvensen er at hun jo godt er klar over at det var pga hendes uopmærksomhed at katten røg ud.. Det er vel for pokker straf nok i mine øjne. Har en datter på 17, og hun ville da være knust hvis det var hende. smiley

• #19   21. okt 2014 Og god bedring til den " heldige" kat, godt det "kun" er tæerne. Det kunne jo ha gået grueligt meget værre smiley men sikken en omgang!

• #20   21. okt 2014 ja men måske straffen kommer til at hedde at lommepengene går væk et stykke tid ? det er det jeg har i tankerne...men ja som sagt det kommer senere lige nu er det vigtigst at Ches får det bedre

• #21   21. okt 2014 det kan stadig gå værre da dyrlægen sagde at der kan komme indre blødninger op til 24 timer efter faldet/hoppet...men det satser vi på at der ikke gør smiley

• #22   21. okt 2014 De bedste tanker herfra smiley og ønske om god bedring smiley

• #23   21. okt 2014 mange tak alle sammen smiley

• #24   21. okt 2014 Uhh det håber vi da bestemt ikke Judith...
    Hold os opdateret på stakkels Ches, og god bedring med ham, godt at høre at han formentligt ikke får men, pyt med når han er gammel, der må alle have lidt skavanker smiley smiley

Så lige denne på face og ved godt det er totalt off topic, men måske kan det få et lille smil frem hos alle smiley

profilbillede
  • #25   21. okt 2014 skal nok give en opdatering men ja i det mindste har han spist lidt nu og har endelig lagt sig ned for at sove. (han sad bare midt på gulvet før og kiggede ud i luften) og ved først hvornår han skal under kniven senere i dag smiley

• #27   21. okt 2014 Mange tak smiley

• #28   21. okt 2014 Øv en oplevelse Judith

Men det taler til hendes fordel at hun ikke gjorde det beVist.

Her i huset er der faste spilletider , og i min optik hvis man kun har venner via Skype og andet på nettet er det helt galt.

Mine knægte fungere super og har venner i den virkelige verden ,og på nettet. smiley

• #29   21. okt 2014 Nu er jeg selv teenager smiley jeg er godt nok "kun" 13 (snart 14 smiley )

Jeg vil give den steddatter ret værelset bliver ikke ligeså godt luftet ud når der kun er åbent så lidt
    Har selv vært tvunget til det

Hun får nok skyldføgelse smiley

For lidt over et år siden hade vi fået en hundehvalp han løb ind forand mig og jeg trådte ham på poten han brækkede to tær
    Jeg var helt alene hjemme da det skete jeg gik i panik og ringede til min mor og sagde han hade brækket benet
    Min mor skyndte sig hjem der gik en halv time får hun var hjemme

Hun ringede et pa lange minutter efter og spurte om jeg hade fået ham ind men det kunde jeg ikke hun sagde jeg skulle gå ind og finde et tæppe og ligge omkring ham

Pga han lå godt faldt han i søven jeg sad ved sidden af ham hvis jeg ikke rørte ved ham skrig han helt vildt
    Min mor kom og ringede til en masse vagt dyrlæger og de sagde hun skulle vente til dagen efter fordi hundehvalpe tit pludre omkring smerte
    Dagen efter skulle jeg i skole i mens han kom til dyrlægen
    Da jeg fik fri ringede jeg og spurte hvordan det gik
    Min mor sagde at de ventede på svar fra røntgen

Den var brækket og han skulle have gisp på i 6 uger og i de vigtigste 6 uger af en hvalps liv

Jeg har dårlig samvittighed
    Selv idag jeg hader mig selv for det
    Jeg vil ønske det var mig der brækkede fingrene!

Det jeg ville med det der er bare dårlig samvittighed kan være nok straf

Min mor gav mig ikke nogen straf fordi jeg var/er så ked af det skete.
    Ved godt det er noget helt andet

Og tag internettet fra hende?
    Nej vil jeg sige
    Godt nok er jeg flyttet og jeg ved ikke hvem hun snakker med osv
    Men jeg savner mine gamle veninder og den eneste måde vi holder kontakten er via facebook

Jo et pa dage uden internat er virkelig godt! (Hvis man er på ferie)

• #30   21. okt 2014 hun er ikke afhængig af internettet kun til sine studier på universitet... hendes mobil ja den er hun nok mere afhængig af men tror heller ikke det er straf i sig selv at tage den fra hende.... tror det ender med at blive at hun ikke får lommepenge i en periode så hun kan være med til at betale noget af regningen og så at det også er en straf i sig selv at det er hendes skyld at Ches har det dårligt. tror den skyldfølelse gør mere end at tage internet og telefon fra hende.

• #31   21. okt 2014 Cecilie
    Tror du skal rette din alder fra 23 til 13 år

• #32   21. okt 2014 Ja tror du har ret lommepenge og skyldføgelse smiley

Tine
    Har prøvet men kan ikke over mobil
    Den gjorde det efter min facebook smiley

• #33   21. okt 2014 Ok Cecille smiley

• #34   21. okt 2014 Cecilie hvis du ser efter på billedet så i den ene halvdel af vinduet så er der net udvendigt for vinduet, så vinduet nemt kan stå helt åbent i den ene halvdel, det burde være rigeligt for at lufte ud...

Og hvis du ikke kan rette alder over mobil og du kun logger på via mobil, så skriv til hj. admin og bed dem rette det for dig eller Big admin, for der må jo være sket en fejl..
    Det er misvisende at der står forkert alder..

• #35   21. okt 2014 ja et vindue behøver ikke stå helt åbent for at lufte ud og den ene halvdel er nok i alle andre rum for at lufte ud smiley
    men ja sket er sket og jeg håber at hun vil have tænkt over det i dag og at hun tænker over det i fremtiden og husker at lukke vinduet smiley lige nu er det vigtigere at Ches er okay end hvad vi gør med straf til hende. men tror nu det bliver lommepengene det går ud over

• #36   21. okt 2014 et sidespørgsmål...men han har ikke sovet siden vi kom hjem ca 11.30 han sidder og kigger eller ligger og kigger men han sover ikke...er dette normalt? eller er det tegn på at han ikke er smertedækket nok? han har spist lidt men ikke været på toilettet...

• #37   21. okt 2014 En lille indskydelse, en stor grund til at unge også er afhængige af internet, er fordi at størstedelen af ens lektier, afleveringer og generelt skolearbejde ligger på nettet. Så internettet er nok noget af det dummeste man kan tage fra et ungt menneske :).

Var det min steddatter havde jeg ikke straffet hende som sådan, nok nærmere tage en snak med hende om hvor vigtigt det er at vinduet ikke må være helt åbent. - I hvert fald ikke hvis man ikke er hjemme.
    Selv står begge mine vinduer oftest helt åbne når jeg er i skole, for der er kattene nedenunder, og de kan derfor ikke falde ud af vinduet.
    Men jeg har oplevet at både Nox og Figaro er faldet ud af et af vinduerne, enten i leg eller fordi de, ja, faldt. Og siden har jeg ikke haft vinduerne helt åbne mens de er på værelset, medmindre jeg selv er der.

• #38   21. okt 2014 Cecilie

Nu skal du holde fast, for det her lyder old School: man kan sende breve til hinanden smiley

Der var sku ikke noget hyggeligere end at få et brev fra en penneven/inde smiley ved godt det er dyrere og mere besværligt.

Men det er samtidig langt mere personligt og sender man breve, er det ikke overfladisk kontakt. Sender man et brev, skriver man altså igennem inden man sender smiley

Ved godt der ikke er mange der gør det idag, min pointe er blot: man kan godt holde kontakt med nær og fjern uden internet og det er ikke svært uden internet, så det er et tyndt argument smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #39   21. okt 2014 Judith Jeg ville ringe til dyrlægen for at høre inden de lukker snart.
    Men hvor er det dog synd at Ches skulle det igennem. Håber det hele kommer til at gå godt, Jeg xxx finger for at han kan holde de 6 uger med skinne på. God bedring til det lille pus. smiley

• #40   21. okt 2014 At skrive et brev er utrolig hyggeligt og sjovt ja, men et brev er også lang tid undervejs c:. Det er nok den største grund til at jeg ikke længere sender breve til folk, kun hvis jeg er på ferie :).

• #41   21. okt 2014 mange tak Janne, ja jeg håber også han kan beholde skinnen på, men vil snakke med dyrlægen omkring det smertestillende igen..han har jo fået direkte i musklen i dag så det burde holde...jeg kan bare ikke lide at han ikke sover men bare sidder/ligger og stirrer ud i luftenen :S dyrlægen burde ringe snart med hvornår han skal opereres i morgen/overmorgen..

• Janne.*

#42   21. okt 2014 Jeg tror vi er på vildspor nu fra det oprindelige emne, så skal vi ikke komme tilbage til Judith indlæg og stakkels Ches.?? smiley

• Janne.*

#43   21. okt 2014 Kan du ikke selv lige ringe til dyrlægen nu, så du kan få lidt ro på, om det er normalt og om du kan gøre noget for ham.? smiley Jeg kan godt forstå du ikke kan lide han ikke er som han plejer at være, jeg ville heller ikke kunne lide det.

• #44   21. okt 2014 Øv øv øv, hvor pokkers uheldigt smiley Sådan noget må bare ikke ske, men <i>kan</i> desværre smutte.

Jeg er (selvfølgelig) SÅ omhyggelig og påpasselig med at lukke soveværelsesdøren (OG låse den, for at den ikke skal springe op af sig selv), når jeg har vinduerne åbne der, og tjekker altid, at kattene er ude af soveværelset.

Men alligevel er det sket et par gange, at døren har stået åben smiley . Og ja, engang var begge katte ude på taget - eller dvs. Bjarne var endda hoppet ned smiley (godt der ikke er længere ned end der er).

Så altså, hvis det er en engangsforteelse, at steddatter har glemt at tjekke for kat inden hun åbnede vinduet, så blev det ikke mig, der ville straffe hende.
    Tænker også, at den værste straf har hun allerede fået - hun må være meget ked af, at det er gået så galt for Ches pga hendes uopmærksomhed smiley

Hvis der er net for det ene vindue (?) er det tilstrækkeligt at åbne det helt, men ellers er jeg enig i, at man ikke kan lufte ordentlig ud med et vindue på klem.

Chess ønskes god og hurtig bedring!

• #45   21. okt 2014 mange tak Tinka

• #46   21. okt 2014 Jo, det var bare lige en sjov diskussion smiley

• Janne.*

#47   21. okt 2014 Ja og denne tråd er også lige til en sjov diskussion smiley

• #48   21. okt 2014 god bering til det bette pus

jeg ville nok lige hører dyrlægen af. Men umiddelbart så burde han være smertedækkende. de behøver ikke at sove. bare de slapper af.

vedr din steddatter. hun er så gammel at hun jo godt kender til hvad der kan ske. ja de tænker måske ikke over det, men de ved det jo godt. hun er jo så tæt på at være voksen at man godt kan være lidt hård.så ingen lommerpenge, er fin nok

men pas nu godt på ham

• #49   21. okt 2014 jeg passer på ham bare rolig... har lige snakket med dyrlægen og hun mener at han er "høj" pga det smertestillende og at det er derfor han stirrer sådan ud i luften...og så længe han spiser så er det okay... hun forsøger stadig at få en tid til ham i morgen til operation, det så ikke godt ud ved den første kirurg men hun er ved at prøve en anden der skulle være lige så god så vi krydser fingre for det så han kan komme i behandling hurtigst muligt smiley

• #50   21. okt 2014 True Janne... Sorry smiley

• #51   21. okt 2014 så operation vil først være fredag og så indtil da smertestillende smiley

• #52   21. okt 2014 Øv fredag virker så langt væk smiley

• #53   21. okt 2014 Rigtig god bedring med ham! Håber alt går vel i morgen..

Jeg synes det er fint der overvejes en konsekvens for din steddatter.

Jeg ser ikke noget issue i at afskære hende fra nettet, men såfremt hendes sociale liv er så begrænset til nettet som det nævnes kan være tilfældet, svarer det jo så af alt til god gammeldags stuearrest (meget oldschool men jer der kender til at sende breve ved hvad jeg mener), og stuearrest er måske ikke den mest hensigtsmæssige konsekvens.

Jeg tænker det med at inddrage lommepengene er mere passende fordi det betyder færre penge til hende selv, og det ville nogenlunde simulere hvordan det ville være hvis det var hendes egen kat og hun skulle betale det hele; altså færre penge til sig selv.

• #54   22. okt 2014 Sikke en lang tråd smiley

Jeg håber det bedste for din kat smiley

Jeg blev ret forundret over, at så mange stadig tror straf hjælper smiley det har det aldrig gjort med mine børn, og det virker heller ikke på børnebørnene smiley så det bliver ikke brugt, kun samtale om hvad der er rigtigt og forkert, og det er tilladt, at fejle og det gør alle og så undskylder man, selv Emma som ikke er 4 stikker frivilligt en undskyldning, når noget er gået galt smiley

• #55   22. okt 2014 Tak Jette !, jeg må indrømme at jeg sidder og følger med og tænker... Gud jeg har det slet ikke sådan. Jeg kunne heller ikke drømme om at tage hverken internet, lommepenge eller frihed fra min datter fordi hun var kommet til at glemme og lukke vinduet. ( #18) jeg havde taget en snak med hende og jeg er da sikker på hun godt er klar over at det havde nogle rigtig uheldige konsekvenser. Enhver kan glemme, og jeg tror ikke hun glemmer det igen..

• #56   22. okt 2014 Jeg syntes ikke Judiths tråd skal handle om straf eller ej af teenager, hendes tråd handler om at Ches skal blive fris og god igen, hvad hun gør med sin steddatter den klarer de i husstanden..

Så hvis i vil give jeres besyv med til konsekvens af ens handlinger så har jeg oprettet en tråd til dette, den er mere generel end lige denne handling, men kom frisk med jeres input smiley
    http://www.kattegalleri.dk/forum/off-topic/112452-konsekvens_af_ens_handlinger?status=1

• #57   22. okt 2014 tak Heidi smiley Ches har smerter det er klart men lige nu har han fundet ud af at trække benet op under sig og kun støtte på 3 også i de små hop op i sofaen... han er ikke glad for at blive båret rundt, da det gør ondt på ham... men vi har besluttet at vi beholder ham her i stuen indtil operationen skal foregå....lige nu kan det ikke blive værre end det allerede er og han er mest afslappet her i stuen...han kommer med små klynk og hulk når det smertestillende er ved at være brugt og der skal nyt til... men ellers ligger han og sover det meste af tiden dog spiser og drikker han og går på toilettet (om end med besvær) så jeg er sikker på at han nok skal klare sig her i stuen og fredag går det afsted til operation hos en meget veludlært dyrlæge/kirurg som har speciale i Ortopædi så jeg stoler på at han vil være i gode hænder og han vil være den første på bordet. Vi kan så hente ham igen kl 16 freag eftermiddag...
    de siger stadig at chancerne er meget høje for at han vil komme til at fungere 100 procent igen men at det vil tage måneder at komme dertil, dog er han jo ung så vi gør dette i den bedste mening for ham.
    efter operationen vil vi så flytte ham ind i et værelse uden mulighed for at hoppe op nogensteder og der vil han være mens vi er på arbejde/i skole og om natten...når vi er hjemme og vågne vil han være i stuen sammen med os, da vi så kan holde øje med ham.. så det er planen lige nu

• #58   22. okt 2014 Århh det stakkels pus..

Jeg håber og tror på at han nok skal komme sig helt og ser frem til på fredag hvor han kan blive opereret, det må være så hårdt for dig at se ham i så mange smerter, jeg ved selv hvor svært det var da Tøsen havde problemer med knæet..

Det gør om muligt lige så ondt på en selv som på katten hver gang den gi'r sig af smerter, og man ønsker bare at man kunne trylle smerterne væk..

Godt han er så ung der gør jo nok det hele meget nemmere, unge katte heler hurtigere og nemmere og de indordner sig også hurtigt..

Stakkels alle jer smiley

• #59   22. okt 2014 ja det gør ondt på os alle...men det giver mening at dyrlægen ikke vil tage alle smerter fuldstændigt væk for så vil han ikke passe på benet længere (indtil operationen i hvert fald) men i det mindste har han fundet en god stilling at sove i...;) det er den pote der stikker i vejret til venstre i billedet smiley

profilbillede
  • #60   22. okt 2014 Hahaha Hvor er han dejlig smiley

Ja så er der jo ikke nogen belastningen og man kommer ikke til at støde den i søvne smiley :D smiley

• #61   22. okt 2014 ja han er opfindsom nok smiley og ja det er nok lidt svært at bedømme hvor hævet den er pga alt hans hår, men man kan dog ane at venstre og højre er ikke det samme smiley her er et closeup smiley men ja han har kæmpet for at finde en god stilling i lang tid og denne er tilbagevendende så tror den er behagelig smiley

profilbillede
  • #62   22. okt 2014 ååhh det stakkels pus
    men godt at han kan finde ud af at tilpasse sig

held og lykke med ham på fredag

• Pippi
    Pippi Tilmeldt:
    jul 2011

Katte: 3 Emner: 1 Svar: 7
    #63   22. okt 2014 Morsomt at se diskussionerne om hvad Internet betyder og alle snakker om det sociale. Jeg er ikke enig i at unge mennesker vigtigste sociale redskab er internettet, mange unge bruger det hvert fald mindre en jeg gør smiley og de kender til færre ting på nettet end mig.
    ...men hvad med skolearbejde?

Nu om dage foregår rigtig meget af skolearbejdet på nettet. Jeg er selv gymnasielærer og jeg er fuldstændig papirløs. Alle dokumenter bliver lagt på nettet, alle afleveringer skal uploades som .pdf
    Hvis mine elever ikke har adgang til nettet, er det deres problem ikke skolens, da de har fået at vide at de fleste ting kommer til at foregå online.

God bedring til katten, det er aldrig rart når ens små pus komeme til skade.

• #64   22. okt 2014 Jo Judith man skal godt se størrelses forskellen på bagpoterne, den højre er pænt mere tyk end den anden..

Jeg syntes i øvrigt der er logik i at han ikke er 100% smertedækket, jeg har jo selv oplevet min Tøsen med hendes knæ, og jeg kan se hun passede mere på når hun ikke var totalt smerte dækket, for så kunne hun ligesom mærke hvor grænsen var, det kunne hun ikke når hun var 100% smertedækket, så fik hun lavet noget ged indimellem som så gjore at knæet gik af led smiley

• #65   22. okt 2014 ja det giver mening med smerrtedækningen og ved det også godt at det er bedst...det gør bare ondt i hjertet når han piver af smerte smiley

• #66   22. okt 2014 Ja mon ikke det gør ondt smiley

Det skæret helt ind i hjertet hver eneste gang i klynker af smerte smiley smiley

• #67   22. okt 2014 ja det gør...selvom min mand siger jeg ikke skal bekymre mig for meget og alt vil gå fint så var det alligevel ham der sad oppe i går aftes til kl 1 og læste (læs imellem linjerne og vid at han sad oppe indtil han var sikker på at ches sov tungt)

• #68   22. okt 2014 smiley smiley smiley

• #69   22. okt 2014 smiley smiley

• #70   23. okt 2014 # 67) Jeg gentager vist mig selv, men den mand kan du og kattene vist være godt tilfreds med ;-).

Og k*ft hvor er Ches kær smiley , som han ligger og putter på sofaen. Håber han kan sove sig fra de værste smerter, indtil hans fus er helt fin igen.

• #71   23. okt 2014 ja det har jeg vidst læst før fra din side af Tinka;)
    tiden går jo og snart vil det være i morgen og så kan nedtællingen begynde indtil at smerterne er væk igen smiley

• #72   24. okt 2014 så kom han hjem... han er ikke helt tilfreds med sin nye blå ven...men her allerede efter en time er han begyndt at vænne sig til at gå på den smiley heldigvis må han være hos os og gå rundt og hoppe op...det eneste han ikke må er at hoppe ned...så når han er alene hjemme kommer han i et værelse hvor han ikke kan hoppe op nogen steder. så om 2 uger skal han til tjek om alt er som det skal være og om 4 uger skal skinnen muligvis af allerede, (4 uger skal der tages røngten igen) og om 12 uger må han hoppe ned fra steder igen
    her er lige et billede af den tapre dreng smiley

profilbillede
  • #73   24. okt 2014 Dejligt han har det godt smiley og den blå ven forsvinder jo igen smiley

• #74   24. okt 2014 ja vi satser på 4 ugers tid smiley

• #75   24. okt 2014 Ååårrhh han ser helt ynkelig ud smiley
    Dejligt at høre at det er gået som det skulle, nu skal det bare hele smiley

• #76   24. okt 2014 ja det går allerede meget bedre med at støtte på det så det skal nok gå alt sammen, selvom den får sig noget skæld ud hvis den ikke makker ret, den kære "lille blå ven" ...nogle gange når man lige glemmer at man skal have benet med sig i farten smiley

• #77   24. okt 2014 Århh stakkel smiley

Ja nu skal han jo lige lære at håndtere sådan en fætter, nu er han jo også helt smertedækket, så det er nok ikke lige nemt at mærke sådan en blå ven..

Men om få dage så går han nok helt hjemmevant med den, katte indordner sig jo super hurtigt smiley

Men det bliver da no hårdt at holde ham fra at hoppe ned i 12 uger smiley det er dælme lang tid smiley

• #78   24. okt 2014 ja det er det...men vi har et værelse hvor der ikke er møbler i og der må han være når han ikke kan være under opsyn og ellers så er vi der jo til at tage ham ned fra sofaen etc når vi kan se han ikke vil ligge der længere ... det er nødvendigt at overholde da de plader ikke er særlig store og heller ikke stærke nok til at bære vægten... de er kun en støtte... og vil ikke at de skal til at operere ham en gang til fordi vi ikke holdte godt nok øje med ham

• #79   25. okt 2014 her er lige en lille video der viser ham i går aftes hvor dygtig han er til at gå på den smiley han skal nok lære det hurtigt smiley
    http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/11177-ches_foerste_aften_med_skinne_paa

• #80   25. okt 2014 Det klarer han da super godt, man overraskes ofte af hvor godt dyr omstiller sig, det er imponerende smiley

• #81   26. okt 2014 ja det er helt utrolig...han har det bedre i dag, han brokker sig ikke helt så meget dog har han fået noget af gazen løs i toppen af den så han blvier ved med at hive i det når han vil rengøre sig selv.... men har fundet en løsning på at få ham til at slappe af...en dyne er god smiley og ja han kravler selv op i den smiley

profilbillede
  • #82   26. okt 2014 Århh hvor godt at høre smiley

• #83   26. okt 2014 eneste problem er at han ikke rigtig gider mad, vand og toilet besøg så her i går og idag har jeg været den trælse der kommer med mad/ vand og holder op foran snuden på ham en gang hver anden time og så får ham til at spise og drikke på den måde og en gang imellem sætter ham op i bakken.... heldigvis vil han gerne spise når man håndfoder ham og det samme med vandet, det ryger også ned på den måde og ja når nu det dumme menneske sætter en i kattebakken så kan man vel ligeså godt gøre brug af det... smiley håber bare han snart selv begynder at ville maden igen...men som sagt han virker mere tilpas i dag end igår og han virker mere som sig selv.... smiley

• #84   26. okt 2014 Hvad får han af medicin??

Jeg tænker om den medicin har får måske giver ham kvalme?? Det kan jo være årsagen til han ikke rigtig gider maden, hvis jeg var dig ville jeg nok lige ringe og høre dyrlægen ad om det er noget de har oplevet tidligere og om det er noget der skal gøres noget ved..

Mht kattebakken kan det jo være fordi det gør lidt ondt eller han syntes det er besværligt, så undgår han det måske, men det er jo fint at han så bare gør hvad han skal når du løfter ham op..
    Vær obs på at han ikke udvikler blærebetændelse, da Tøsen havde sine problemer med sit knæ, da fik hun blærebetændelse som følge af at hun også undgik kattebakken lige til sidste øjeblik hvor hun nærmest fik vand i øjnene smiley
    Jeg tror for hende var det fordi det gjore ondt at sætte sig og tisse..

• #85   26. okt 2014 han får metacam(dog hedder det ikke metacam men meloxoral) 1 gang pr dag. og så får han nogle antibiotika piller... men de siger at smerten er størst de første 3 dage...og da de ikke vil give fuldsmertedækkende så kan det jo godt være at det gør for ondt lige nu? men som sagt han er bedre i dag...dog kommer han ikke af sig selv heller ikke ved vådmad... men så snart du sætter ham foran det så spiser han...og kattebakken han har svært ved at stå der da benet glider for ham når han vil skrabe...

• #86   26. okt 2014 Det har jeg prøvet med en kat, hun var handicappet og syg smiley og du kan ikke gøre andet, det skal nok blive anderledes når han har det bedre igen smiley

• #87   26. okt 2014 det håber jeg og ja smerten fra operationen/bruddet går vel heller ikke sådan lige over og gætter på at det er hævet oven i...selvom det ikke kan ses pga skinnen der er på...ved godt det ikke er smart at håndfodre da han skal gå på det....men ja han er oppe og gå lidt her og der...og tænker at det med at gå vil komme af sig selv om nogle dage når smerten bliver lidt mindre ?

• #88   26. okt 2014 Mad skal han jo have, og vil han spise når du håndfodre ham så ville jeg da klart også vælge at gøre det, så må resten komme med tiden, det var jo blot i fredag at han blev opereret så det er jo så nyt endnu..

Mon ikke når smerter ved indgreb og det hele begynder at gro sammen at lysten til at gå bliver større, så længe han bevæger sig lidt så går det jo nok , det er jo klart at lige efter så er lysten til at bevæge sig nok ikke den største..

Jeg syntes det er fint det du gør Judith, jeg havde såmænd ikke gjort anderledes smiley

• #89   27. okt 2014 tak Heidi smiley det er svært at vide hvordan man gør det bedst i en uvant situation smiley dagens gode nyhed kan I se på billedet smiley han kom selv da jeg hældte foder op...dagens knap så gode....han har bidt for meget i sin forbinding så venter nu på at dyrlægen ringer tilbage om vi skal afsted nu for at få den lagt om eller i morgen tidlig....

profilbillede
  • #90   27. okt 2014 Århh hvor dejlig at se, så er han ved at komme sig smiley

Meeen man kan vel også godt forstå at humøret og appetitten får et knæk når man sådan skal i narkose og efterfølgende rende rundt med sådan en blå tingest smiley :P smiley

Øv at han har skambidt forbindingen smiley men det sker jo når sådan noget fremmede skal sidde på en kat, og du skrev jo også at tungen fik fat når han vaskede sig, så stille og roligt har han nok fået hevet mere og mere løs, så når der er nok at få fat i så har katten jo et dræb instinkt smiley :D smiley

• #91   27. okt 2014 Øv, at han ikke vil lade forbindingen være smiley jeg var heldig i sin tid med birk, da han var killing, at jeg kunne nå, at "tabe" det til hurtigere end han kunne ødelægge det smiley men hans var kun forstuvet og skulle kun have den på 14 dage til 3 uger.

• #92   28. okt 2014 tjahh ifølge dyrlægen burde han ikke have kunnet gå rundt på det i går og hun virkede da også ubeslutsom i telefonen i går aftes om det virkelig var nødvendigt at se ham...men okay det blødte jo lidt så derfor fik tvivlen lov til at komme til gode...og hun var virkelig i chok over at han har kunnet gå på det ben da hun fik åbnet op... da den sad slet slet ikke som den skulle og det var meget hævet og det blødte også lidt fra nogle sår (der var der efter faldet) og ja hun forstod ikke at han ikke bare lå hen eller havde bidt mere i den end han havde...for han har haft mange smerter her i weekenden pga hævelser.... så det var godt han kom afsted smiley dog forlængede de lige metacam i en uge + ....

• #93   28. okt 2014 Godt han fik fortalt dig, at den blå kammerat ikke var i orden.

Det siger jo noget om hvor store smerter og ubehag katte kan have og skjule det for os smiley

Jeg håber det heler ordentligt denne gang smiley

• #94   28. okt 2014 det skulle det gøre smiley
    her er et før billede

profilbillede
  • #95   28. okt 2014 og her er hvad de har gjort ved operationen smiley og nej de ben er virkelig ikke store at arbejde med

profilbillede
  • #96   28. okt 2014 Århh stakkels Ches.. smiley

Men håber det går godt nu..

Og ja det er imponerende hvad lægevidenskaben kan når de kan sætte ting i så små ben for at holde det på plads.. Fantastisk arbejde smiley

• #97   28. okt 2014 det går meget bedre, lige nu ligger han fuldt udstrakt og snorker på sofaen... de sidste par dage har han lagt i en transportbox vi havde i hjørnet når han ville sove smiley
    smiley <3 smiley så lad os håbe at den forbliver fin indtil den 7 hvor han skal til tjek

• #98   28. okt 2014 fandt lige et billede af Mulle fra dengang hun fik fjernet en tå. først så satte hun benet ned i vandskålen, så forbindningen måtte skiftes. så havde dyrlægen lagt forbindningen forkert, og den blev skiftet igen. Og så endte hun med at tage den af, og så var ventetiden heldigvis over.... rigtig hyggeligt når man bor næsten en times kørsel fra dyrlægen

profilbillede
  • #99   29. okt 2014 hehe ja bor dog kun 40 km fra dyrlægen så ca en halv times kørsel smiley

• #100   2. nov 2014 se lige her smiley han går jo næsten som om der ikke var en skinne på hans pote smiley og han er begyndt når man tjekker hvordan hans tæer sidder i enden at bevæge dem, de to midterste altså smiley så det tager vi som gode tegn altsammen smiley <3 og han er næsten ikke til at styre på ti tønder land med at hoppe op på ting, dog er det lykkedes at han ikke er hoppet ned fra noget højt endnu smiley http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/11190-ches_nu_en_uge_med_skinne_paa

• #101   2. nov 2014 Hvor er det dejligt, når det går fremad smiley han prøver lige, at ryste den blå dims af en enkelt gang, men hvem ville ikke gerne slippe for sådan en dims smiley

• #102   2. nov 2014 ja men det rysten med poten er nok også fordi han jo ved den første fik slikket sig hudløs så der er et sår i toppen af bandagen, og jeg tror lidt at bandagen går lidt på der så det genere, men ja der er ikke rigtigt noget at gøre ved det... men han leger med jack og han render rundt som han plejer og sover ved siden af os på sofaen så han virker godt tilpas og som om at alt er som det skal være og han skal til kontrol på fredag smiley

• #103   2. nov 2014 Hvor er det dejligt at høre og se at det går så godt med Ches..

Han skal nok blive så god som ny igen smiley og ja kunne godt forestille mig at jo bedre han føler sig des svære bliver det at styre ham og hans gøren og laden smiley :P smiley

• #104   7. nov 2014 så har han været til tjek i dag...det var ikke så godt...der er gået infektion i såret og der er kommet et slid sår der hvor bandagen stopper pga den gik imod huden og begge dele var der infektion i og noget dødt væv... smiley men nu har han fået noget antibiotika igen og det skal han så fortsætte på i et stykke tid og bandagen er blevet klippet op så vi kan komme til at skifte gaze hver dag de næste 14 dage og se om det bliver bedre dag for dag... så nu må vi se hvad der sker... men han er stadig frisk og spiser og går rundt så lad os håbe på det bedste smiley

• #105   7. nov 2014 Øv altså smiley det var ikke så godt, men dejligt i har en plan, og jeg håber den virker smiley

• #106   7. nov 2014 det håber jeg også...er dog spændt på om han vil holde sig fra det nu han ikke må få smertestillende mere

• #107   7. nov 2014 Øv hvor surt der er infektion i såret..

Håber antibiotika'en kan slå det ned

• #108   8. nov 2014 dert håber jeg også, men han er god til at hive gazen ud så det er allerede skiftet en gang her til morgen så må vi se om vi skal igang igen i eftermiddag og skifte gaze igen...

• #109   8. nov 2014 Pøj pøj med ham smiley

• #110   8. nov 2014 tak kan se her i eftermiddag at han nu ikke har mere smertestillende i sig så nu er vi tilbage hvor han gemmer sig i dynen smiley dog går han stadig på det når han endelig flytter sig og han spiser stadig så det er jo nok som det skal være...men det gør ondt at se på...hvis ikan følge mig smiley

• #111   8. nov 2014 Jeg forstår godt du får ondt af ham smiley men tit kan det være godt ikke, at være 100% smerte dækket! for så passer man bedre på! når man bevæger sig! og så bliver helingen jo bedre! han må have gået meget på det, siden han fik slidsår smiley

• #112   8. nov 2014 har han også...han går jo normalt rundt, men det skulle han jo også ifølge dyrlægen

Kommentér på:
teenager.....

Annonce