teenager..... teenager.....
arghh træls dag i dag... min steddatter har haft sit vindue stående åben her til morgen efter hun tog i skole...hun havde bare lige glemt at Ches var på hendes værelse...så mens min stedsøn og jeg sad og spiste morgenmad hørte vi et højt brag og tænkte hvad var det...så ud og lede efter kattene og Jack fandt vi men ikke Ches...indtil jeg så ud af terrassedøren i stuen...der sad han så den stakkel...så ind med ham og ja han gik på 3 ben....så ringe til dyrlægen og fik en tid, en halv time efter ....er lige kommet hjem fra hende og han har ikke nogen føling i 3 tæer på bagbenet og det er dobbelt str og skal afsted nu her om en 20 minutter til røngten med ham, da hun mistænker at benet(foden) er måske brækket. og da hun hørte en mislyd på lungerne skal der også tages billeder derfra ( kan dog være pga stress) og så selvfølgelig hoften nu vi er i gang for at være helt sikker... øv for en morgen....
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Du må true med at hun skal betale regningen, når nu hun ikke kan finde ud af at lukke efter sig
En af de eneste måder man kan få dem til at fatte det er at ramme dem på noget der kan mærkes f.eks. pengepungen, internettet, komme hjem tider osv .
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.130
Jeg har hængsler på vinduerne, så de ikke kan åbnes mere end, at de kan holde kattene inde, jeg har tidligere haft net for, i finder nok en løsning der passer til jer
Jeg håber det kommer til, at gå godt med Ches
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Du er så tæt på selv af være/agere som en teenager, så selvfølgelig svarer du som du gør her.
Det handler om hvad konsekvenserne er, ved ikke at være ansvarlig overfor det man har gjort.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Hold da op, tænk at vi har klaret os uden internet indtil for 10-15 år siden of nu er det direkte totur at tage det fra et barn et døgn eller to?:)
Tænk at vi andre har klaret os:b
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.268
- NEJ! OG NEJ! Man tager IKKE en teenageres internet! Det er hele deres socialenetværk. Du kan lige så godt aflåse et rum og sætte dem derind, helt alene. Det er terror på et barn/teenager!!
Så ser det sørgeligt ud for tidens teenagere, hvis de overhovedet ikke har noget socialt netværk udover internet.
Der skal være en konsekvens. Pigen gjorde det ikke med vilje, men derfor kan hun godt betale 50 pct. af dyrlægeregningen!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Nej din steddatter gjorde det selvfølgelig ikke med vilje, men hun gjore det uden omtanke, og jeg er lidt enig det bør have en konsekvens, så hun ved hvad hendes handling har betydet..
Og hvis i som du skriver har et net for vinduet så kan der fint blive luftet ud et net stopper ikke den friske luft..
Og Lubas hvis internettet er de unges eneste sociale netværk, så ser verden skisme ud i værre tilstand end jeg havde frygtet, der sidder massere af unge og børn i den tredje verden der ikke har internet, tror du ikke de har kontakt med andre mennesker..
Og ja jeg må jo være totalt huleboer, for jeg er vokset op uden internet, uden mobiltelefon, uden ipod, ipad osv hvad de ellers hedder de forskellige himstergimser..
Og surprise jeg har sørme venner alligevel, og til dato har jeg stadig ikke en smartfone, men en helt almindelig telefon og ja jeg har også stadig fastnet telefon..
Så nej det er hverken totur eller overgreb på et barn/ ung at undvære internet i et par dage, det er nok nærmere super sundt for dem..
I øvrigt kan jeg fortælle at de unge mennesker der er på julemærkehjem ikke må have deres telefon, bærbar, ipad eller være på internet mens de er på julemærkehjem, der skal de være sociale med de andre der er der, så mener du at julemærkehjemmene torturere de unge????
aug 2010
Tjah.. de skal heller ikke ønske sig at komme på efterskole, for den første uge skal de være uden mobil - for at lære at blive sociale.
Det er faktisk sørgeligt at det for nogle er noget der skal læres i så sen en alder.
aug 2010
jun 2011
Så lige nu er han på smertestillende og sidder bare og kigger ud i luften (tror han er lidt skæv af det smertestillende de har givet ham)
hvad angår min steddatter er straffen ikke besluttet endnu... det må jeg tale med hendes far om... men se vedlagte billede sådan ser vinduet ud og der kan sagtens blive luftet godt ud uden at åbne det komplet op så nej jeg vil ikke lave andet ved vinduet for hendes skyld....hun er 17 snart 18 hun må lære at tænke over konsekvenserne af hvad man gør!
billedet er dog fra før vi flyttede ind men stadig, som i kan se kan du sætte krog på så det kun står sådan åbent og det er længe fint for at lufte ud og på den side der står åben er der net for og den anden side er med små kroge sat fast på "nettet" så kattene kan ikke komme ud hvis man åbner det sådan her...da deres hoveder er for store til at komme imellem ruden og nettet pga krogen...
jan 2012
Jeg håber du har forsikring på dem, for det lyder dyrt
Men ja i den alder burde hun vide at handlinger har konsekvenser, håber hun i det mindste får dårlig samvittighed, men i skal nok sammen finde en konsekvens så hun tænker sig om for fremtiden..
Godbedring med stakkels Chess... Puhh 6 uger i sådan en skinne, det kan blive 6 meget lange uger
jan 2012
Hvis de er bedre til det elektroniske end til face to face, så er det skisme også på tide at de lære færdigheder der har med realiteten af gøre....
Det ender jo med at blive et folkefærd som ikke magter at kommunikere, takle modstand og konflikter
feb 2012
Det er ikke meget anderledes end at tage en gameboy, yndlingsdukken eller andre yndlingsting. Det er en straf så man lærer en konsekvens ved ens handling. (Ved en 17-årig ville jeg dog ikke gøre det, der er man trods alt for gammel til den type straf).
Man dør ikke af at mærke konsekvenser ved ens handlinger
Jeg er selv vokset op som barn og Tween uden internet, vi fik trådløst i mine teenageår og fik smartphone som 18 årig.
Da jeg var barn, fik jeg venner ved at gå hen og banke på døren og sige "Hej, er der nogle børn her, der vil lege"... True story.
Og jo... Man kan godt klare sig uden Internet, for et par dage
Det er i den grad sikkert sundt at prøve at være uafhængig af nettet og skulle bruge sin fantasi og kreativitet lidt, hvor man ellers ville bruge nettet.
At kalde mangel på internet for totur, er alt hvad der er galt med vores moderne samfund! (Og jeg er langt fra en modstander af nettet, men vi skal ikke danne sådanne South park tilstande, hvor verden går under, hvis nettet ikke er her)
jun 2011
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
sep 2014
jun 2011
jun 2011
sep 2014
jun 2011
jan 2012
Hold os opdateret på stakkels Ches, og god bedring med ham, godt at høre at han formentligt ikke får men, pyt med når han er gammel, der må alle have lidt skavanker
Så lige denne på face og ved godt det er totalt off topic, men måske kan det få et lille smil frem hos alle
jun 2011
jun 2011
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Men det taler til hendes fordel at hun ikke gjorde det beVist.
Her i huset er der faste spilletider , og i min optik hvis man kun har venner via Skype og andet på nettet er det helt galt.
Mine knægte fungere super og har venner i den virkelige verden ,og på nettet.
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 72
Jeg vil give den steddatter ret værelset bliver ikke ligeså godt luftet ud når der kun er åbent så lidt
Har selv vært tvunget til det
Hun får nok skyldføgelse
For lidt over et år siden hade vi fået en hundehvalp han løb ind forand mig og jeg trådte ham på poten han brækkede to tær
Jeg var helt alene hjemme da det skete jeg gik i panik og ringede til min mor og sagde han hade brækket benet
Min mor skyndte sig hjem der gik en halv time får hun var hjemme
Hun ringede et pa lange minutter efter og spurte om jeg hade fået ham ind men det kunde jeg ikke hun sagde jeg skulle gå ind og finde et tæppe og ligge omkring ham
Pga han lå godt faldt han i søven jeg sad ved sidden af ham hvis jeg ikke rørte ved ham skrig han helt vildt
Min mor kom og ringede til en masse vagt dyrlæger og de sagde hun skulle vente til dagen efter fordi hundehvalpe tit pludre omkring smerte
Dagen efter skulle jeg i skole i mens han kom til dyrlægen
Da jeg fik fri ringede jeg og spurte hvordan det gik
Min mor sagde at de ventede på svar fra røntgen
Den var brækket og han skulle have gisp på i 6 uger og i de vigtigste 6 uger af en hvalps liv
Jeg har dårlig samvittighed
Selv idag jeg hader mig selv for det
Jeg vil ønske det var mig der brækkede fingrene!
Det jeg ville med det der er bare dårlig samvittighed kan være nok straf
Min mor gav mig ikke nogen straf fordi jeg var/er så ked af det skete.
Ved godt det er noget helt andet
Og tag internettet fra hende?
Nej vil jeg sige
Godt nok er jeg flyttet og jeg ved ikke hvem hun snakker med osv
Men jeg savner mine gamle veninder og den eneste måde vi holder kontakten er via facebook
Jo et pa dage uden internat er virkelig godt! (Hvis man er på ferie)
jun 2011
aug 2012
Tror du skal rette din alder fra 23 til 13 år
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 72
Tine
Har prøvet men kan ikke over mobil
Den gjorde det efter min facebook
aug 2012
jan 2012
Og hvis du ikke kan rette alder over mobil og du kun logger på via mobil, så skriv til hj. admin og bed dem rette det for dig eller Big admin, for der må jo være sket en fejl..
Det er misvisende at der står forkert alder..
jun 2011
men ja sket er sket og jeg håber at hun vil have tænkt over det i dag og at hun tænker over det i fremtiden og husker at lukke vinduet
jun 2011
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 173
Var det min steddatter havde jeg ikke straffet hende som sådan, nok nærmere tage en snak med hende om hvor vigtigt det er at vinduet ikke må være helt åbent. - I hvert fald ikke hvis man ikke er hjemme.
Selv står begge mine vinduer oftest helt åbne når jeg er i skole, for der er kattene nedenunder, og de kan derfor ikke falde ud af vinduet.
Men jeg har oplevet at både Nox og Figaro er faldet ud af et af vinduerne, enten i leg eller fordi de, ja, faldt. Og siden har jeg ikke haft vinduerne helt åbne mens de er på værelset, medmindre jeg selv er der.
feb 2012
Nu skal du holde fast, for det her lyder old School: man kan sende breve til hinanden
Der var sku ikke noget hyggeligere end at få et brev fra en penneven/inde
Men det er samtidig langt mere personligt og sender man breve, er det ikke overfladisk kontakt. Sender man et brev, skriver man altså igennem inden man sender
Ved godt der ikke er mange der gør det idag, min pointe er blot: man kan godt holde kontakt med nær og fjern uden internet og det er ikke svært uden internet, så det er et tyndt argument
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Men hvor er det dog synd at Ches skulle det igennem. Håber det hele kommer til at gå godt, Jeg xxx finger for at han kan holde de 6 uger med skinne på. God bedring til det lille pus.
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 173
jun 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg er (selvfølgelig) SÅ omhyggelig og påpasselig med at lukke soveværelsesdøren (OG låse den, for at den ikke skal springe op af sig selv), når jeg har vinduerne åbne der, og tjekker altid, at kattene er ude af soveværelset.
Men alligevel er det sket et par gange, at døren har stået åben
Så altså, hvis det er en engangsforteelse, at steddatter har glemt at tjekke for kat inden hun åbnede vinduet, så blev det ikke mig, der ville straffe hende.
Tænker også, at den værste straf har hun allerede fået - hun må være meget ked af, at det er gået så galt for Ches pga hendes uopmærksomhed
Hvis der er net for det ene vindue (?) er det tilstrækkeligt at åbne det helt, men ellers er jeg enig i, at man ikke kan lufte ordentlig ud med et vindue på klem.
Chess ønskes god og hurtig bedring!
jun 2011
feb 2012
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.001
jeg ville nok lige hører dyrlægen af. Men umiddelbart så burde han være smertedækkende. de behøver ikke at sove. bare de slapper af.
vedr din steddatter. hun er så gammel at hun jo godt kender til hvad der kan ske. ja de tænker måske ikke over det, men de ved det jo godt. hun er jo så tæt på at være voksen at man godt kan være lidt hård.så ingen lommerpenge, er fin nok
men pas nu godt på ham
jun 2011
feb 2012
jun 2011
jan 2012
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
Jeg synes det er fint der overvejes en konsekvens for din steddatter.
Jeg ser ikke noget issue i at afskære hende fra nettet, men såfremt hendes sociale liv er så begrænset til nettet som det nævnes kan være tilfældet, svarer det jo så af alt til god gammeldags stuearrest (meget oldschool men jer der kender til at sende breve ved hvad jeg mener), og stuearrest er måske ikke den mest hensigtsmæssige konsekvens.
Jeg tænker det med at inddrage lommepengene er mere passende fordi det betyder færre penge til hende selv, og det ville nogenlunde simulere hvordan det ville være hvis det var hendes egen kat og hun skulle betale det hele; altså færre penge til sig selv.
maj 2012
Jeg håber det bedste for din kat
Jeg blev ret forundret over, at så mange stadig tror straf hjælper
sep 2014
jan 2012
Så hvis i vil give jeres besyv med til konsekvens af ens handlinger så har jeg oprettet en tråd til dette, den er mere generel end lige denne handling, men kom frisk med jeres input
http://www.kattegalleri.dk/forum/off-topic/112452-konsekvens_af_ens_handlinger?status=1
jun 2011
de siger stadig at chancerne er meget høje for at han vil komme til at fungere 100 procent igen men at det vil tage måneder at komme dertil, dog er han jo ung så vi gør dette i den bedste mening for ham.
efter operationen vil vi så flytte ham ind i et værelse uden mulighed for at hoppe op nogensteder og der vil han være mens vi er på arbejde/i skole og om natten...når vi er hjemme og vågne vil han være i stuen sammen med os, da vi så kan holde øje med ham.. så det er planen lige nu
jan 2012
Jeg håber og tror på at han nok skal komme sig helt og ser frem til på fredag hvor han kan blive opereret, det må være så hårdt for dig at se ham i så mange smerter, jeg ved selv hvor svært det var da Tøsen havde problemer med knæet..
Det gør om muligt lige så ondt på en selv som på katten hver gang den gi'r sig af smerter, og man ønsker bare at man kunne trylle smerterne væk..
Godt han er så ung der gør jo nok det hele meget nemmere, unge katte heler hurtigere og nemmere og de indordner sig også hurtigt..
Stakkels alle jer
jun 2011
jan 2012
Ja så er der jo ikke nogen belastningen og man kommer ikke til at støde den i søvne
jun 2011
jul 2008
men godt at han kan finde ud af at tilpasse sig
held og lykke med ham på fredag
jul 2011
Katte: 3 Emner: 1 Svar: 7
...men hvad med skolearbejde?
Nu om dage foregår rigtig meget af skolearbejdet på nettet. Jeg er selv gymnasielærer og jeg er fuldstændig papirløs. Alle dokumenter bliver lagt på nettet, alle afleveringer skal uploades som .pdf
Hvis mine elever ikke har adgang til nettet, er det deres problem ikke skolens, da de har fået at vide at de fleste ting kommer til at foregå online.
God bedring til katten, det er aldrig rart når ens små pus komeme til skade.
jan 2012
Jeg syntes i øvrigt der er logik i at han ikke er 100% smertedækket, jeg har jo selv oplevet min Tøsen med hendes knæ, og jeg kan se hun passede mere på når hun ikke var totalt smerte dækket, for så kunne hun ligesom mærke hvor grænsen var, det kunne hun ikke når hun var 100% smertedækket, så fik hun lavet noget ged indimellem som så gjore at knæet gik af led
jun 2011
jan 2012
Det skæret helt ind i hjertet hver eneste gang i klynker af smerte
jun 2011
jan 2012
jun 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og k*ft hvor er Ches kær
jun 2011
tiden går jo og snart vil det være i morgen og så kan nedtællingen begynde indtil at smerterne er væk igen
jun 2011
her er lige et billede af den tapre dreng
maj 2012
jun 2011
aug 2010
Dejligt at høre at det er gået som det skulle, nu skal det bare hele
jun 2011
jan 2012
Ja nu skal han jo lige lære at håndtere sådan en fætter, nu er han jo også helt smertedækket, så det er nok ikke lige nemt at mærke sådan en blå ven..
Men om få dage så går han nok helt hjemmevant med den, katte indordner sig jo super hurtigt
Men det bliver da no hårdt at holde ham fra at hoppe ned i 12 uger
jun 2011
jun 2011
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/11177-ches_foerste_aften_med_skinne_paa
jan 2012
jun 2011
jan 2012
jun 2011
jan 2012
Jeg tænker om den medicin har får måske giver ham kvalme?? Det kan jo være årsagen til han ikke rigtig gider maden, hvis jeg var dig ville jeg nok lige ringe og høre dyrlægen ad om det er noget de har oplevet tidligere og om det er noget der skal gøres noget ved..
Mht kattebakken kan det jo være fordi det gør lidt ondt eller han syntes det er besværligt, så undgår han det måske, men det er jo fint at han så bare gør hvad han skal når du løfter ham op..
Vær obs på at han ikke udvikler blærebetændelse, da Tøsen havde sine problemer med sit knæ, da fik hun blærebetændelse som følge af at hun også undgik kattebakken lige til sidste øjeblik hvor hun nærmest fik vand i øjnene
Jeg tror for hende var det fordi det gjore ondt at sætte sig og tisse..
jun 2011
maj 2012
jun 2011
jan 2012
Mon ikke når smerter ved indgreb og det hele begynder at gro sammen at lysten til at gå bliver større, så længe han bevæger sig lidt så går det jo nok , det er jo klart at lige efter så er lysten til at bevæge sig nok ikke den største..
Jeg syntes det er fint det du gør Judith, jeg havde såmænd ikke gjort anderledes
jun 2011
jan 2012
Meeen man kan vel også godt forstå at humøret og appetitten får et knæk når man sådan skal i narkose og efterfølgende rende rundt med sådan en blå tingest
Øv at han har skambidt forbindingen
maj 2012
jun 2011
maj 2012
Det siger jo noget om hvor store smerter og ubehag katte kan have og skjule det for os
Jeg håber det heler ordentligt denne gang
jun 2011
her er et før billede
jun 2011
jan 2012
Men håber det går godt nu..
Og ja det er imponerende hvad lægevidenskaben kan når de kan sætte ting i så små ben for at holde det på plads.. Fantastisk arbejde
jun 2011
jul 2008
jun 2011
jun 2011
maj 2012
jun 2011