Dominans eller teenager? Dominans eller teenager?
Jeg vil gerne vide hvad det rette er at gøre i denne situation.
Min kat og jeg kommer “tit” (1-2 gange i måneden) på besøg hos min mor og hendes kat og min kat elsker det og komme hjem til en hel masse andet legetøj hos min mor end han har derhjemme selvom han ikke har for lidt
Nu er min mor på ferie og siden at min mors kat bliver meget bange og stresset ved miljø skift valgte vi jeg bor hos min mor med min kat så jeg kan passe dyrene og min mors kat mindst muligt lider under stress af forandring:)
Hendes er en hun kat på 3 år sterilliseret og min er en han kat på 10-11 måneder der også er sterilliseret min mors kat vil ikke ligge klods op af ham men de kan sagtens ligge i samme seng dog oplevede jeg min kat hoppede op på bagdelen og ville bide sit fat i nakken men det ville hun katten ikke have men hvad skal jeg gøre i den situation? Der kommer jo ikke killinger ud det er umuligt men skal jeg gribe ind og fortælle min kat han skal stoppe eller bliver jeg nød til at lade dem være og lade hende selv sætte ham på plads? Hun er god til ellers at sige fra overfor sin grænse i andre situationer men synes det gik lidt langsomt med at sige fra da han gjorde det der i går?
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.272
Jeg har altså fået at vide af dyrlægen at jeg skal aflede ham når "det trækker op" og han ved godt hvad jeg mener når jeg siger "Narj Elvis... du skal ikke dét der nu"
Det mest åndssvage er, at han stopper prompte
Så det kan altså godt "trænes væk".
aug 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 167
Jeg tror den ser det som en invitation til leg/ballade.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 804 Katte: 20 Emner: 116 Svar: 7.336
Følger: 5 Følgere: 492 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
Dominans eller teenager?