{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.712 visninger | Oprettet:

Foder til kastrerede killinger {{forumTopicSubject}}

Så har jeg endnu engang brug for råd smiley

Vores to små drenge er i dag blevet kastrerede. (De ligger nu og putter i mors skød <3)

Dyrlægen har anbefalet, at jeg allerede nu begynder at vænne dem fra killingefoderet, så de ikke bliver tykke, og har anbefalet Royal Canin Neutered Young Male, men jeg synes, at RC er meget dyrt. Som det er nu, fodrer jeg med Smilla killingefoder, da det er rigtig fornuftigt i både indhold og pris, og jeg vil egentligt gerne fortsætte med mærket.

Mit spørgsmål er så:
Skal jeg vælge denne type http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/smilla/smilla_adult_specialfoder/450372
som er til kastrater, eller skal jeg fodre med almindeligt voksenfoder: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/smilla/smilla_adult/221977

De kommer til at være ude/inde-katte så snart de er store nok. Men nok først for alvor til foråret smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til kastrerede killinger
  • #1   15. okt 2014 Mine katte kan ikke lide Smilla så det kan jeg ikke anbefale

Et godt og billigt voksenfoder er feline porta

• #2   15. okt 2014 Vores er tilsyneladende altædende smiley Og de har været vældig glade for killingefoderet, så det er derfor jeg gerne vil holde mig til det mærke.

Jeg har nok nærmere brug for vejledning i, om jeg skal vælge normal voksenfoder eller et foder med lavere fedtindhold, baseret på deres fremtidige hverdag og det øvrige indhold i de to varianter smiley

Men tak for dit input! smiley

• #3   15. okt 2014 Mine kastrater er fortsat blevet fodret med killingefoder til 1 år, uden problemer, og jeg har aldrig brugt foder til neutraliserede katte.

Så du kan se, at mit råd ikke vil være som din dyrlæges smiley

• #4   15. okt 2014 Jette: Oplevede du, at de begyndte at spise mere efter neutraliseringen? Hvor meget har dine været ude efterfølgende? Og er det rigtigt forstået, at ud af de to muligheder jeg linkede til, ville du vælge det helt almindelige voksenfoder?

Undskyld at jeg lige er Spørge Jørgen, men man vil jo så gerne gøre det bedste for de små smiley smiley

• #5   15. okt 2014 Jeg mener ikke der er grund til, at du skal være bange for høj fedtprocent, men omvendt ser jeg heller ingen grund til at fodre med kilingefoder, (for mig halvgamle kone er killingefoder noget nymodens overflødigt).

Jeg ville aldrig lægge mig fast på et bestemt mærke, fordi jeg mener, at variation er godt af flere grunde: Hvis et foder udgår, så er man ikke helt på røven, og jeg tænker også, at evt. ulemper ved ét foder nok opvejes af et andet foder. Og kattene synes også godt om variation.

Af vådfoder får mine katte primært Lux (de kan li' det, tåler det godt, og det er bedste-køb-til-billig-pris).

Med tørfoder blander og skifter jeg mellem forskellige mærker:

Vi har næsten altid gang i en 10 kilosæk med RC sterilised, Kingsmoor, eller Hills adult (alt efter hvad PetWorld nu har haft på knaldtilbud).
    Og så blander jeg det med forskelligt andet foder købt i mindre poser/sække. Det kan være næsten hvadsomhelst, vi har bl.a haft RC killingefoder, Iams Hairball, Wahre Liebe, Taste of the Wild, Feline Porta, Sanabelle, Feline Porta, Orijen, div. Hills diætvarianter, Lidls mærke (?), Arion, Perfect fit, Kattovit, mm....

Jeg køber dels efter tilbud, dels efter specielle behov.

Fx er det pt. primært RC sterilised (400 kr på tilbud for en 10-kilos sæk) vi har gang i - suppleret med RC 12+ , Iams Hairball ... og lidt gratis-Whiskas til Bruno.

• #6   15. okt 2014 Mia, jeg har meget lidt kendskab til Smilla som foder smiley jeg har haft en lille pose hjemme, jeg fik for mine point i zoopluds og den fik min datter faktisk til hendes kat smiley
    Jeg har selv valgt, at mine katte får 3-4 slags foder i blanding, og det meste er kornfrit, Smilla er ikke et foder jeg har set nærmere på, jeg bruger mærker som Orijen, Applaws, Acana, Sanabell og Porta 21 og dertil køber jeg så som regel en pose hårbolle foder ( med korn) og jeg ved ikke om jeg fortsætter med det sidste??

• #7   15. okt 2014 Jeg følger lige med.
    Min neutraliserede kat på 6 mdr. er nemlig ved at blive lidt småfed, så jeg overvejer at skifte til voksenfoder. Men det anbefales at man fortsætter med killingefoder til de er 1 år.
    Er det ok at gå på voksenfoder eller er der andre ting i killingefoderet de har har behov for?

• #8   15. okt 2014 man skal kigge på hvor meget magnesium der er i foderet. det skal under 0,1, og meget gerne lavere.
    så skal man kigge på hvad der er i foderet. de to første bør være kød, og ikke ris/korn mm
    det bedste er hvis man kan se omsætligheden på foderet. men tjek hvor meget den skal have om dagen. kan sige at fx whiskas skal katten have mere end 120 g om dagen, mens samme kat skal have ca 65g rc om dagen. Så her er det " billige" ikke billigt overhovdet.

• #9   15. okt 2014 Mitti var også en lille bolle da han var 5- ca 8 mdr, men så tog han ikke mere på og voksede bare i størrelsen, og er idag en lille ranglet kat på 3,4 kg samme vægt som da han var ca 8 mdr, så pas på med det, at dømme dem tygge når de ikke er færdige med, at vokse smiley

profilbillede
  • #10   15. okt 2014 sad lige og kiggede lidt på hvad der er i smilla - bruger selv smilla vådfoder
    men det er nok ikke lige fremme det bedste tørfoder

har du tjekket Happy Cat ? næsten samme pris (299 for 10 kg - 20 kg for 569), noget bedre kvalitet. Mere omsætlighed

• #11   15. okt 2014 Her er kingsmoor neutraliseret et hit smiley kortfri og til fornuftig pris.

• #12   16. okt 2014 #7) Er det foderproducenterne der anbefaler det?
    Indtil for få år siden fandtes der slet ikke killingefoder, og killinger voksede alligevel op og blev sunde voksne katte smiley , så jeg ville trappe ud af det killingfoder, og gå over til voksen-tørfoder - OG vådfoder.

• #13   16. okt 2014 Tinka du har nok ret.
    Killingefoderet er noget dyrere og aldrig på tilbud, så det er nok foderproducenten der har anbefalet det...... smiley

• #14   16. okt 2014 Rc sterilised koster som nævnt kun cirka 400kr for 10 kilo når det er på tilbud, det er et fint foder hvis man ellers er til foder med korn. Det er nok bedre i længden end smilla.

• #15   16. okt 2014 # 13) Ja, det tror jeg, at jeg har smiley De katte jeg har haft gennem tiden (også dem fra før killingefoder blev opfundet) var i hvert fald ikke nogle små skravl. Men de har selvfølgelig også selv fanget mus osv.

Mht. killingefoder på tilbud, så er der ét mærke, nemlig Kingsmoor, der har (haft) tilbud på killingefoder. Jeg har også set Arion killingefoder på tilbud.
    Men som nævnt er der ingen grund til at give killingefoder til en ungkat. Vådfoder, kød og voksentørfoder vil sagtens dække alle kattens ernæringsbehov.

• #16   16. okt 2014 Jeg fodre med kingsmoor kitten tørfoder. Startede med Hills men med 7 på killingefoder blev jeg for nærig og gik over til Kingsmore.
    Det dyre er vådfoderet, killingevådfoder af god kvalitet koster 25 kr. For 400 gr.
    Så jeg vil straks gå over til voksen vådfoder.

• #17   17. okt 2014 Ja, Kingsmoor tørfoder - inklusive killigefoderet - er rimelig pris, synes jeg. Men med dyrt vådfoder kan det hurtigt løbe op.

Hvis han kan lide Lux fra Aldi, så kan du få over 2 KILO! vådfoder for 25 kr smiley
    Superkvalitet er det dog næppe (det lugter i hvert fald forfærdeligt i hele huset, hvis man ved et uheld er kommet til at varme det i ovnen smiley ) men det indeholder da hverken korn, sukker eller tilsætningstoffer.

• #18   18. okt 2014 Smilla er noget skrammel. Der er for lidt kød og fedt i og for meget vegatablisk snask.

Led efter et foder med min 40% protein, min. 20% fedt og så lidt kulhydrater som muligt. Jeg bruger selv en blanding af Applaws og Kingsmoor som "grundfoder" og mikser så jævnligt Taste of the Wild, Purizon og andre gode mærker ind i.

Derudover ville jeg aldrig nogen sinde overveje nogle former for "slankefoder" til killinger, da jeg tror at det kan hæmme deres vækst og kun give problemer i det lange løb.

Et godt tørfoder og et godt vådfoder kan spare en kat for mange sygdomme og en ejer for mange regninger.

• #19   18. okt 2014 Hov, og det protein der skal være i foderet skal stamme fra KØD. Ikke fra korn, grøntsager, animalske biprodukter eller andet bras, men reelt kød.

Kommentér på:
Foder til kastrerede killinger

Annonce