{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Killinger på køkkenbordet {{forumTopicSubject}}

Vores killinger er nu blevet så store, at de kan hoppe op på køkkenbordet. Men da jeg er lidt emsig med køkkenhygiejne, kunne jeg godt tænke mig, at de lærte at man ikke må lege på køkkenbordet.

Er der nogen, som har et godt fif? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger på køkkenbordet
  • #1   23. sep 2014 Bedste måde at lære dem at det er no-go er ved at stoppe dem inden de lander på bordet, altså ser du dem hoppe, så sig nej og stop den med en flad hånd så de ikke kan lande på bordet og i stedet lander på gulvet igen..

Dette skal gøres hver gang de forsøger og du ser det, og de lærer det ikke første gang heller ikke 10. gang men måske ved gang nr 200 har det forstået budskabet smiley

Men det er jo så vigtigt at du har andre muligheder for dem at komme op i højden som erstatning..

Alternativ så virker det på nogle katte at man lægger stanniol på på køkkenbordet, da katte ikke bryder sig om at gå på det..
    Men du kan altså risikere at du aldrig kommer til at lære dine katte at bordet er no-go, min den lille vil ikke forstå det og det har jeg lært at acceptere, hun går ikke på bordet når jeg ser det man kan jævnligt se fine kattepoter på mit køkkenbord smiley jeg har forsøgt med stanniol, og det virker så længe det ligger der, men så snart det bliver fjernet så forsvinder effekten smiley

• #3   23. sep 2014 Mine bliver som Heidi beskriver stoppet før de hopper, og hvis de er sprunget op så bliver de løftet ned, aldrig skubbet eller råbt af ikke engang talt bestemt til smiley og det er yderst sjældent jeg har en kat på køkkenbordet, alle andre borde er tilladt så længe der ikke er mad og gæster og det fungere fint i min lille lejlighed.
    Min yngste kat er godt 1 år den anden bliver snart 3.

• #4   23. sep 2014 Jeg har et fif som virker indtil Lukas bliver lidt ældre smiley

Han bruger mine køkkenskuffer som "brandstige", så når jeg laver mad, så står øverste skuffe helt op, så kan han ikke komme op på bordet smiley

• #5   24. sep 2014 Det var da egentligt et godt tip smiley
    Men de små lømler kunne godt finde på bare at hoppe i skufferne så smiley

• #6   24. sep 2014 Jeg så engang i " My cat from hell" at Jackson, anbefalede at man evt., kunne bruge plastik dækkeservietter/skrivebords underlag og på dem satte man dobbelt klæbende tape, derefter lagde man dem på køkkenbordet, hvor katten ikke måtte komme - så ville katten hurtigt lære at det var ikke så sjovt at komme der.

• #7   25. sep 2014 Dobbeltklæbende tape... smiley Det var da brutalt! Ved ikke hvem det ville gøre mest ondt på.. Katten eller personen der skal trække det ud af pelsen bagefter smiley

• #8   25. sep 2014 Nu var det ikke det der mest klæbende og den var kun kattens poter der rørte ved tapen.

Katten kunne nemt løfte poterne, men den gik jo ikke så langt og vendt hurtigt tilbage til sit kradsetræ ved siden af.

Det var bare et bud på hvad man kunne prøve.

• #9   25. sep 2014 Jeg har godt hørt forslaget før med tape. Og havde en veninde der prøvede det med alm. Tape. Katten blev forskrækket og tonede rundt på bordet, med det resultat at den havde flere stk. tape i pelsen.. Det var næsten ikke til at få ud og trak pelsen med.. Så vil ikke anbefale det. Men det er vist et meget kendt "trick"' så måske hendes bare var meget uheldige smiley

• #10   25. sep 2014 Tonede=tonsede smiley

• #12   25. sep 2014 Jeg har gjort det samme, taget dem ned når jeg har set de er oppe. Til sidst kunne jeg sidde i stuen, og når jeg hørte de var oppe kunne jeg sige " MIS!" Og så kunne jeg høre at de hoppede ned igen.. Så de vidste vist godt det var forbudt område. Det tog et halvt års tid inden de helt stoppede... Men tror osse det handler om, at der ikke er noget at komme efter. Hvis der ligger mad er det jo en bonus og belønning hver gang de hopper op smiley

• #13   25. sep 2014 Rikke H

Jamen så gjorde hun det jo også på den forkerte måde smiley

Ja, jeg har jo også selv sådan en teenager bandit der hopper op alle vegne smiley
    Og Speedy har lært hvad både nej og ned betyder, men gør han det ude i køkkenet, når jeg er i stuen, så kan han da lige prøve at se om han kan få mig til at rejse mig op for at få han ned, når nu han ikke reagere inde fra stuen af - og lige så snart man har rejst sig, så kan man jo lige så godt hoppe ned - den bandit smiley

Men Speedy hopper garanteret 100 % på bordene, også når jeg ikke er hjemme smiley
    Det værste er dog at det smitter af på Mille, så hun også er begyndt på de unoder smiley

• #14   25. sep 2014 Ja der er mange glæder ved de små banditter, og de lærer hurtigt unoder af hinanden smiley

Kommentér på:
Killinger på køkkenbordet

Annonce