{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

Sikke en forskrækkelse! Og er voldsomt chokeret! {{forumTopicSubject}}

Vores altid fantastisk og glade Milo har indtil i mandags været ude/inde kat. Han elskede at være ude og slikke sol, Men fredag aften hvor han normalt altid kommer hjem til spisetid, der kom han ikke. Jeg undrede mig meget. Også fordi vi ikke kunne finde ham - han plejer altid at være omkring huset ved denne tid... Lørdag morgen var der heller ingen Milo... Så her valgte jeg at efterlyse ham på diverse fb grupper i området. INTET hørte vi..
Søndag gik og stadig ingen Milo og mandag med...

Lige indtil kl 20.30 mandag aften, så gik jeg ud for at ryge efter at have puttet børn og mens jegs sidder der på terassen kommer Milo gående smiley Skyndte mig at løfte ham ind, men da jeg satte ham ned kunne jeg godt se han haltede meget... Han ville ikke støtte på bene og synes det så underlig "slapt" ud... Jeg prøvede at røre, og trykke lidt men han jamrede sig dog ikke.

Tænkte at jeg hellere måtte lukke ham inde på badeværelset, da han flere gange prøvede at gå op ad vores trappe til over etagen, men at han ikke kunne pga benet.

Ringede samtidig til dyrlægen der spurgte hvordan han ellers var . om han drak og spiste som han skulle. og det gjorde han - rigeligt endda. Han har nok været sulten. Vi aftaler at hun lige synes vi skal se det an til tirsdag kl 8, nu hvor han var så godt tilpas bortset fra benet.

Tirsdag holder begge børn fri da vi jo ikke ved hvilken vej det går. Og min store dreng skulle i hvert fald have muligheden for at sige farvel hvis det var der det skulle hen.

De prøver at røntgen fotografere ham, men det lykkedes ikke, så de vil smertebehandle ham og så bedøve ham senere. Så vi går hjem lidt senere ringer de. Det ser ikke for godt ud. Milos hofteknogle er hoppet ud af skålen efter påkørsel. De har prøvet at sætte det på plads uden held smiley Så derfor skal han opereres... Det bliver en kostelig affære på 10.000 og det er ikke noget de kan klare, derfor skal han til Aalborg. (100 km fra hvor vi bor)

Men han får gode chancer, de snakker om at de vil operere hele den ene knogle væk, så det kommer til at hænge i sener (eller sådan noget lign) vi aftaler jeg skal køre derop onsdag og de så vil operere ham torsdag. Senere ringer vores egen dyrlægen så, at der er en anden i området der kan operere ham. Det er kun 30 km fra vores hjem, så det var jo at foretrække. Han fortæller at de fine røntgen billeder han har fået, der kan han se at Milo har et hagl siddende i sig!!!! Så nogen har simpelthen skudt på min kat! Jeg er rasende!!!!

Og så slår det mig at for ca 14 dage siden kom han hjem med et underligt "hul" på siden hvor der var blod om, undrede mig at der ikke var andet at se på ham, da jeg selvfølgelig antog det var fra kamp om damerne (jaja Milo har endnu ikke forstået han er kastreret) Da dyrlægen fortæller mig det slår der mig at selvfølgelig er det fra dengang. Som datter af en jæger ved jeg jo egentlig godt hvordan et skudhel ser ud, men ikke i min vildeste fantasi havde jeg forestillet mig nogen ville skyde på min kat!!!! Jeg er rasende!!!!

Men omkring Milo aftaler vi at jeg skal komme med ham dagen efter til middag. Ringer til vores egen dyrlæge og sørger om det er ok at han bliver hos dem, der er mere ro og han kan få den fornødne behandling hvis det skulle blive aktuelt. Og selvfølgelig må han det.

Onsdag morgen ringer vores egen dyrlægen smiley :D smiley :D smiley

Der er sket et mirakel!!!! I går da de prøvede at sætte det på plads lykkedes det ikke, men noget må det have gjort, for Milo sidder nu og klør sig med det dårlige ben!!!!

Så er den "selv" hoppet på plads smiley Hvor er det fantastisk!!! Så operation osv blev sat på hold smiley

Selvfølgelig kan de ikke garantere den ikke hopper ud igen og han er da stadig noget øm, men i og med det nu er så længe den har siddet fint er risikoen minimal smiley :D

Og mht til skydningen... Så er det anmeldt til politiet..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke en forskrækkelse! Og er voldsomt chokeret!
  • #1   21. sep 2014 Hold da fast sikken en omgang!
    Men det er da et tegn på at miraklernes tid endnu ikke er forbi smiley

• #2   21. sep 2014 Ja det må man sige... Vi har dog besluttet han bliver indekat nu og så skal vi have bygget en voliere til ham smiley

profilbillede
  • #3   21. sep 2014 Mine nerver ville også hænge i laser efter sådan en tur.
    Har lige set ham i en anden tråd - han er rigtigt flot, men hvordan kunne du overse hullet på en hvid kat?
    Ikke en bebrejdelse smiley

• #4   21. sep 2014 det er helt vildt , jeg ved ikke hva jeg skal sig , men håber det bedst for jer

• #5   21. sep 2014 Jamen jeg så godt hullet, og også at der var også blod, men som skrevet så troede jeg der var fra "kamp" med en anden kat... Undrede mig blot over der ikke bar mere f.eks uglet pels, kradsmærker eller lign. men tænkte aldrig at det ville være fra en hagl i hvert fald..

Og ja han er så lækker smiley

• #6   21. sep 2014 Nu har jeg ikke forstand på skudhuller - gudskelov, for jeg fik før skudt mig i foden end på vildtet så jeg holder mig fra våben, men er sådan et hul ikke kuglerundt? Anyway, den fik den bedst tænkelige behandling, ros til dig og sikke en uge du har gennemgået.
    Hvor er det perfekt at det er på plads smiley
    Og hvor var det godt at den kom hjem i tide.
    Så håber jeg bare at de finder den skydegale m/k!!!

• #7   21. sep 2014 Ja det håber vi også - også fordi vi altså bor i byen smiley Så her må man jo selvfølgelig ikke anvende våben. Haglet sidder heldigvis således at den ikke skal opereres ud PT. i hvert fald smiley

jo hullet er rundt, men det er jo heller ikke større end hullet i en 2 krone - men tror egentlig at grunden til jeg ikke reagerede på at de var et skudhul skyldtes at jeg simpelthen ikke kunne (og stadig ikke kan) forestille mig nogen ville kunne finde på at skam skyde en kat!! smiley Eller et dyr i det hele taget... Føj!

Og tak for de rosende ord smiley

• #8   21. sep 2014 Det var da noget af en skrækhistorie, og tillykke med at det endte godt.
    Men vær obs på, at hvis et led har været hoppet ud, så sker det tit igen.

• #9   21. sep 2014 *Mega* som de sagde var der ingen garanti, men oddsene er gode som det ser ud nu smiley

• #10   21. sep 2014 god bedring med barnet

desværre er det ikke første gang at vi hører at folk har skudt på en kat
    på internattet tror jeg vi havde 3-4 stykker i den tid jeg var der. den ene gang fik vi 2 på en uge- den ene var fra midt i Odense!
    vi fik også en hunkat ind. da hun var meget tyk på maven var vi bange for at hun havde et dødt foster i maven - havde lige født 4 killinger. Så vi fik taget billeder af hende. Pænt sagt så var hun fyldt med halg. Nogle af dem var blyhagl. af den årsag mistede hun to af sine killinger - blyforgiftning. den 3. blev mærkelig, men overlevede, men kom aldrig til at kunne gå lige. den sidste fejlede intet. Missemor blev solgt.

jeg kan godt forstå at I vil have en løbegård. jeg har selv haft i 15 år og vil ikke undvære den. så ved man hvor de er

profilbillede
  • #11   21. sep 2014 sådan så fannys billede ud - det er billede 7 - billede 1 er fanny

http://ugeavisen-odense.dk/ugeavisenodense/Dyre-venner-i-katte-pine/artikel/1346359

• #17   21. sep 2014 hold da op en historie

• #20   21. sep 2014 Kender desværre lidt følelsen, min gamle kat blev også skudt, dog med luftgevær, men stadig med hagl, bare ikk de runde, han var væk i 14 dage før at han kom hjem igen, og der var intet at gøre med ham da vi kom til dyrlægen og fik set på røntgen billederne, han havde 3 hagl til at sidde i sig, den ene havde knust hans skulderled, så der var intet at gøre for ham, han blev kun 1 år og 12 dage.
    Er utroligt at folk kan finde på at gøre sådan noget, håber i finder ud af hvem der har gjort det, mit blev også anmeldt, men det var håbløst at finde ud af noget efter som det var luftgevær, men politiet tog det meget alvorligt.

• #21   21. sep 2014 Sikke da en frygtelig oplevelse..

Jeg undre mig dog over at det ville være nødvendigt at operere ham og sætte knogle på plads..
    For rigtig mange år siden kom min daværende 6 mdr. hankat ud for at blive påkørt af en taxa (kvinden der førte bilen kom selv ind og fortalte at hun havde ramt katten), hans bagbensknogle røg også ud af hofteskålen nøjagtig som dit røntgenbillede viser, min dyrlæge dengang fortalte mig at de ville beholde ham natten over til observation, hvis han selv kunne komme af med tis og afføring så skulle han ikke opereres for så ville knoglen bare sætte sig fast der hvor den sad nu, og det ville igen problemer give for katten...
    Katten undgik operation og kom hjem, selvfølgelig med smerter som blev smertedækket og han fik en kasse på gulvet da han jo ikke kunne hoppe, men i løbet af en månedstid var han tilbage til sit gamle jeg, hoppede og sprang, klatrede i træer og du kunne på ingen måde se at han nogensinde havde været påkørt af en bil, det eneste du kunne se det på var at knoglen lavede en anderledes bule foran hofteskålen, men katten havde ingen smerter og ingen bevægelseshindring...
    Men måske var det fordi han var så ung at det kunne lade sig gøre..

I hvert fald er det da skønt at han er kommet sig og uden at skulle under kniven i denne omgang, men ja risikoen er der jo for at det sker igen og på den baggrund syntes jeg også at det er en god ide at begrænse hans område, så håber jeg bare han vil finde sig i at nøjes med løbegård smiley

• #23   21. sep 2014 Fruen på godset... selvfølgelig laver jeg ikke en anmeldelse uden a have mine ting på det rene...

• #24   21. sep 2014 berit indtil videresynes han det er ok smiley

• #25   21. sep 2014 heidi - det skulle ikke sættes på plads ved operation, men knoglen skulle skæres af og derved skulle benet holdes af sener - ligesom forbenene på katten.

Milo er 3 år

• #26   21. sep 2014 Anette M paragraf 14

"Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun
    anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan
    advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt
    dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende
    fare for person eller ejendom. "

• #27   21. sep 2014 Anna det er de gamle regler smiley

Skide et sjok, og godt han ser ud til, at komme sig, og det er en god ide med en løbegård, men det skal nok ikke vare for længe, for lige så snart han føler sig i orden igen, kan du risikere han længtes rigtigt meget ud smiley

• #28   21. sep 2014 Hvor finder jeg de nye? Har ikke kunne finde andet end at den nye nu gider forurettede mulighed for at kontakte politiet og de derefter udsteder bøder

Kommentér på:
Sikke en forskrækkelse! Og er voldsomt chokeret!

Annonce