{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

annika ..
annika ..
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111

Kradsetræ - hvilken en??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Vil gerne have min indekat får noget mere aktivering - og vil derfor gerne købe et stort kradse træ til hende (selvom det godt nok er dyrt på en SU!) og kan desværre ikke finde nogle på dba i nærheden.

Men hvilken synes i er bedst? Hun er 10 år gammel, så ikke så legesyg, så hun skal have nogle gode bløde steder at ligge

http://www.cen-maine-coon.dk/3618556

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradsetræ - hvilken en???
  • #1   9. sep 2014 Det kommer jo lidt an på hvor meget plads du har men af dem du har linket til ville mine bud nok være:
    TKR004 eller TKR007

• #2   9. sep 2014 jeg har ikke mindre end to af disse

http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_giant/251982

super gode, stabile også selvom at kattene hedder 7 kg+ og der er flere af dem på. nu har jeg så 17 i alderen fra 1 til 14 år, og alle bruger dem
    især den øverste del er super, samt de to hængekøjer - de to er rigtig store og dybe, Især Baby som ligger på næsten 10 kg bruger dem hver dag, og han forsvinder helt ned i dem

profilbillede
  • #3   10. sep 2014 Kæresten og jeg valgte at bygge vores eget - også grunderet vi er på SU. Det er 1-1,5 m højt og kostede 150 kr at bygge smiley

profilbillede
  • #4   10. sep 2014 Caroline det er også rigtig fint, så længe det er en killing man har, men til en voksen kat så er det efter min mening alt for lille, 1 -1,5 meter kan en voksen kat jo ikke strække sig op af, og vil også gætte på at en 10 kg kat nemt vil vælte det..

Men du har ret er man fingernem så kan man nemt bygge sit eget kradsetræ, det er bare ikke alle der er lige ferm på fingrene smiley

• #5   10. sep 2014 Heidi: Nej, det er vi klar over smiley Men det er bygget sådan, at der er mulighed for tilbygning på det, når hun bliver større, så der er der heldigvis ikke noget problem smiley

• #6   10. sep 2014 Det var smart smiley og fremtidstænkende smiley

Mulighederne er mange når man selv kan bygge, jeg tror ikke selv jeg har fantasien til det, eller også er det tålmodigheden jeg mangler smiley smiley

• #7   10. sep 2014 Heidi: Det var faktisk også kæresten der sagde vi skulle bygge det, for han synes at mange af dem man kunne købe var for dyre smiley

• #8   10. sep 2014 Og dt vil jeg klart give ham ret i, og desværre syntes jeg også mange af dem ikke tilgodeser kattenes behov, jeg har meget svært ved at finde kradsetræer til min Tøsen, hun elsker at ligge og sove på sit kradsetræ, og når hun ligger og sover så skal hun have mulighed for at ligge udstrakt, for sådan ligger hun mest og bedst, hun ligger meget sjældent i en kugle..
    Når hun så er en stor kat på 9 kg, så nytter det ikke noget at hylderne kun er 35x35 med en pind i midten, Tøsen er 55 cm lang fra næsetip til halerod, så hylden skal helst være mindst 60 cm lange og 40 -50 cm brede..

Jeg har været heldig af finde et passende kradsetræ brugt til billige penge, ellers så skulle jeg op og bruge flere tusinde kroner for et kradsetræ smiley

• #9   10. sep 2014 Heidi: Ja, lige præcis! smiley

• #10   10. sep 2014 Jeg har købt et stort et til 800 på zooplus du kan også få det lidt mindre til 600 smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#11   10. sep 2014 Hvilket er det Maria? smiley

• #12   10. sep 2014 Tag et kig ind på zooplus.dk De er super billige, hurtig levering og stort udvalg. Bare lige en advarsel! Man bliver let fristet grundet deres priser smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#13   10. sep 2014 Sjovt du skriver det lige nu Mette - har lige logget ind på siden, inden jeg læste din besked smiley

• #14   10. sep 2014 husk at den tyske side oftes er billigere end den danske

hermed er den endelig farligere smiley

det kradsetræ som jeg har købt får du for under 750 dkr. så kan man få div rabattere som gør det endnu billigere.
    ja man skal betale for fragten. Men kigger man sig godt for, så er de 75 kr hurtigt tjent ind, når man handler både foder, grus mm

jeg tror at jeg sparere hver mdr omkring 1000 kr bare ved at handle kun på den tyske side. Før hen købte jeg på den danske, og her købte jeg kun foder. grus købte jeg i butik, og hestefoder fåes slet ikke på den danske, så det købte jeg også i butikker.
    nu har jeg samlet det hele. og får det hele leveret hjemme. det eneste jeg ikke kan få er mit hø og træpillesmuld til hestene.

et godt råd er dog at sørger for at finde et krasetræ som ikke har for tynde pæle. de holder nemlig ikke ret længe. og så find et hvor katten kan få strakt sig helt ud

• #15   10. sep 2014 Gulv-til-loft anbefales. Katte elsker højder.
    Ofte kan det "udvides" med et par strategisk placeret hængekøjer smiley

Petfun.de (og kan se de har et på tilbud på zooplus.de siden) er fantastisk kvalitet, men nok for dyrt på en SU smiley
    Men tag et kig her - deckenspanner = gulv-til-loft smiley
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/deckenspanner

De har den vist udsolgt på den tyske, men det er denne jeg snakker om til vægge (der følger skruer med)
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteseng_kattepude/haengekoeje/andre/182681

Man kan også få nogen til radiatorer..

• #16   11. sep 2014 Anja n. Jeg har du købt både hø og halm hos zooplus.de... Prøv at kigge under kleintiere den ene af dem jeg har købt er der heste udenpå (måske fandt jeg den under pferde??)

Mht kradsetræ siger jeg: jo større jo bedre. Og tykke stammer er klart bedre end tynde!

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#17   11. sep 2014 Så gjorde jeg det .! Købte et dejligt stort kradsetræ på zooplus - kostede normalt 1400 fik det for 760 smiley
    Det meget på en SU. Men hun skal altså forkæles! smiley

• #18   11. sep 2014 Stort tillykke smiley Er det Rapunzel du har købt? Har nemlig selv den og miws er super glad for den.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#19   11. sep 2014 Tak Mette smiley
    Det er det nemlig.! Håber virkelig også min bliver glad for den!

• #20   11. sep 2014 n9nna: jeg har godt set at man kan købe begge dele, men til to store heste, kommer det til at koste en halv bondegård.
    især man bor på landet, og får hø til under 20 kr ballen, og halm kan jeg desværre ikke tåle

• #21   11. sep 2014 Det rækker jo ikke langt så og ville helt klart også selv gerne købe direkte fra mark! (selvom det kun er en lille kaninfyr der bruger det) jeg forstod bare din besked som om man ikke kunne få det hos zooplus.de smiley
    Jeg kan hverken tåle hø, halm eller spåner, men hvad gør man ikke for sit barn?! smiley

• #22   11. sep 2014 det er jo det smiley
    jeg kan ikke tåle støv, halm, hø, endelig hellere ikke heste, men bare jeg lader være med at strigel indendørs går det faktisk meget godt. Men ellers er der bare en mega lang list over hvad jeg ikke kan tåle. Heldigvis kan jeg godt tåle katte - også selvom at jeg har så mange. ellers kunne jeg hellere ikke have været på internat i så mange år.
    hund kan jeg så slet ikke tåle.

• #23   12. sep 2014 tillykke med dit nye krassebrædt dette er mit

profilbillede
Kommentér på:
Kradsetræ - hvilken en???

Annonce