Svar på blodprøve Oliver {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige snakket med dyrlægen, der var kommet lidt svar på den blodprøve, og det var desværre meget dårlig nyt. Der er ikk kommet svar på endnu om han har calici, men desværre så er han testet positiv for FIV altså katte aids. Og det er derfor at medicinen nok ikk hjælper. Men skal ind i morgen og hente noget mod hans diaré også se om det kan hjælpe ham, hvis ikk vi kan få stoppet hans diare, så er der muligvis kun en løsning tilbage.
Det værste ved det hele er at han ikk må komme ud mere, af risiko for at smitte andre katte, og fordi at hans immunforsvar er så lav så er han meget modtagelig for sygdomme.
Så min anden kat skal også testes for om han kan have sygdommen da jeg stadig mistænker at Oliver er blevet smittet af en anden kat som har haft angrebet dem begge to.
Kæft noget møj, har ikk lyst til at skulle miste nogen af mine katte.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Tænk også på, at den anden måske er rask, den skal jo ikke spærres inde resten af lives sammen med den syge...
Hvis begge er syge og du ikke vil aflive, vil en løbegård med dobbelt net være en rimelig løsning, dobbelt net for, at der ikke kan være fysisk kontakt med andre katte.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Men allerførst så skal vi se efter om vi kan få bugt med de følgesygdomme, for kan vi ikk det, så kan vi ikk gøre noget for ham, så er han så syg at det ikk nytter.
Aslan kommer ind i morgen og får taget blodprøve, og er han negativ, og oliver bliver bedre, så finder jeg et nyt hjem til Aslan, han skal ikk leve et liv med Oliver og risikere at han bliver smittet og blive holdt inde hele hans liv. Men der går en uge inden at vi får svar på den prøve, og til den tid har vi nok også fundet ud af om vi kan gøre mere for Oliver, jeg er bare bange for at vi ikk kan få bugt med hans diare og betændelse. Men krydser finger for det bedste, og at han kan leve et par år endnu. Og ja, hvis det er så vil jeg have lavet løbegård så han kan komme lidt ud. Men vil ikk lave noget før at jeg ved noget mere.
maj 2012
Jeg har holdt utroligt meget af alle mine katte, og 4 er rejst over regnbuen, det er ikke nemt, men jeg ville ikke holde liv i dem for min skyld eller forlænge et liv i smerte og sygdom.... Men måske er det første gang for dig, og det er en dum beslutning, det bliver ikke lettere om det er første eller 4, men man tager jo afsked netop af kærlighed
nov 2011
Men nej, hvis han ikk bliver bedre så bliver han aflivet, det er ikk første gang at jeg skal tage denne beslutning, har prøvet det en gang med hans tvillingebror, og med min gamle hund, men ja det er stadig svært. Men hvis der er en mulighed for at han kan blive "rask" for hans følgesygdomme, så vil han muligvis godt kunne leve et "normalt" liv, men dog som indekat med løbegård. Men ja, chancerne for det er meget små.
Og vil self gerne beholde Aslan, vil nødig miste begge mine katte. Og ja ved godt at det lyder dumt at jeg vil beholde en syg kat på lånt tid hvis jeg har en rask kat.
maj 2012
Jeg ville ønske jeg kunne trylle, så du ikke stod i denne situation, men jeg kan kun ønske for dig, og jeg håber sådan, at Aslan er rask
nov 2011
Men snakker med dem i morgen, og høre hvor store chancer de mener at Oliver har, for når medicinen ikk virker indtil videre så er jeg bange for at der slet ikk er noget som kommer til at virke.
maj 2012
nov 2011
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det er i min Verden bare den værste besked at få.
Selvom du får stoppet diarréen, så har han stadig FIV og der er ingen chance for at det går over.
Samtidigt skal du gå og have dårlige nerver over at han smitter Aslan hvis han er negativ.
Jeg er ked af at sige det, men den bedste løsning som alligevel er uundgåelig er at få ham aflivet.
Jeg har selv oplevet 3 med samme diagnose og den er ækel og katten bliver bare dårligere og dårligere - og det kan gå stærkt.
Jeg føler med dig.
Min dyrlæge lader simpelthen ikke en smittet kat leve, det er hårdt at sige, men det er den mest humane løsning.
nov 2011
Ja jeg har også selv tænkt det samme. Havde bare brug for tid til at tænke over det hele. Han er mit et og alt.
Men ja. Ringer til dyrlægen i dag og høre om jeg kan tage ham med når Aslan skal ind til blodprøve.
For ja han er rigtig syg lige nu. Og jeg tror ikk på at han bliver bedre. Og han sover næsten hele døgnet og spiser ikk ret meget. Han er mega tynd og kan ikk holde til at tabe sig mere. Og ja der er risiko for at han smitter Aslan. Og den chance vil jeg ikk tage. Også håber jeg på at Aslan er negativ. For Aslan vil aldrig heller kunne leve som indekat. Og det er også grunden til at jeg vælger at stoppe med oliver. For han er ved at blive kulleret i hovedet af at være inde.
Jeg sætter stor pris på jeres kommentar og det hele.
Tak fordi at i er her.
nov 2011
Jeg havde brug for tid til at tænke, og komme mig over chokket, for jeg havde forventet katte influenza, og ikk aids. Så det var et hårdt slag at få igår.
Men det er den bedste beslutning for Oliver. Også håber jeg at Aslan min anden kat kan gå fri
maj 2012
aug 2010
Jeg håber at du nu har fået svar på om Aslan er negativ, så der kan være et lille lys i mørket.
nov 2011
Jeg får ikk svar på Aslan før i næste uge, de skal først have sendt prøven ind, men håber at der måske kan komme svar lidt hurtigere, og at han er negativ så jeg kan få lov til at beholde ham.
Dyrlægen jeg snakkede med sagde også at det var det bedste når han var så syg som han var, og det at han var begyndt at gemme sig er heller ikk gode tegn
aug 2010
Men det kan jo være at han lige bliver testet for diverse nu hvor prøven er taget.
Pas på dig selv og jeg krydser alt hvad jeg kan for Aslan.
nov 2011
maj 2012
Og sender de bedste tanker til dig på en dum dag.
RIP Oliver.
nov 2011
Det er den bedste nyhed jeg kunne få i dag, hold op hvor har jeg været nervøs og var næsten sikker på at jeg ville komme til at aflive ham.
Dyrlægen sagde så at for at være helt sikker så kunne jeg vælge at lave test mere om to måneder, men det må jeg se til. Nu vil ringe til kommunen så vi kan få fanget den dumme kat, selvom jeg ikk tror at det er den som har smittet oliver mere.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvor er jeg bare glad på dine og Aslans vegne :D :D såååååååå skønt at høre <3
Det kan godt være det ikke er den kat der er smittekilden, men hvis det er en vildkat og den angriber alle andre katte samt er fertil, så er den jo en stor irritation for alt og alle samt den lever et kummerligt liv..
nov 2011
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
nov 2011
aug 2010
maj 2012
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
For en måned siden måtte vi også sige farvel til Ramses pga. FIV. Han fik 13 gode år og en skønt katteliv.
Det er utrolig trist og svært at skulle tage beslutningen, men vi er ikke i tvivl om at det var det bedste for Ramses.
Vi arvede ham efter familie og vi nød hans selskab i små 2 år.
Vi var til dyrlæge i slutningen af marts til en almindelig vaccination og omkring 14 dage efter blev han så syg, at vi måtte sige farvel til ham. Det kan muligvis være vaccinationen, som har svækket hans immunforsvar, så kraftigt at sygdommen pludselig brød ud.
Nu har vi fået en ny dejlig mis på 2 år fra Dyreværnet og hende bliver der passet ekstra godt på, men en del af skønne Ramses vil altid være hos os.
Svar på blodprøve Oliver