{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.236 visninger | Oprettet:

første gangs ejer af kat {{forumTopicSubject}}

hej alle katte ejer.
da jeg er ny i katte verden har jeg et par spørgmål;)
i slutning af september skal jeg have en lille killing på 12 uger
hvad for noget mad er bedste for den at få, regner med at købe alt i maxizoo smiley
hvad skal sådan en lille en have
de ting har jeg regnet med at købe:
kattegrus
katte wc
kræssetræ
legetøj
madskål
vandskål
mangler jeg noget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første gangs ejer af kat
  • #2   31. jul 2014 min nabo kat er mor til den og beholder den ene af unge os og tro der er minste 10 katte på min vej så tro hun få nok legevenner smiley

• #3   31. jul 2014 Alt efter hvad det er for en kat skat du måske bruge en kam?

• #5   1. aug 2014 det bedste råd jeg kan give dig, er faktisk at tjekket zooplus.de
    de er meget billigere end maxizoo - og her fåes stort set ALT hvad katten ønsker sig

sørg for at få katten ordnet, så snart at den er stor nok - vi brugte på internattet reglen om at katten skulle veje 2 kg inden. men nogle dyrlæger gør det tidligere. Ingen grund til at sætte flere killinger i verden end nødvendigt

• #7   1. aug 2014 Tak ja regner os med at hun skal da hun selv var et ups kuld
    Hvor meget koster det ca ialt

• #8   1. aug 2014 Jeg vil helst købe ting i
    I en butik end over nettet

• #10   1. aug 2014 at få katten neutraliset øremærket og vacc

• #12   1. aug 2014 Jeg vil anbefale dig at du fortsætter med det foder killingen har fået indtil du overtager den, hvis du skifter fra det ene øjeblik til det andet så slår du killingens mave i stykker..
    Så start med at give samme foder, og så langsomt bland det foder som du ønsker den skal have sammen med det nuværende, start med 3/4 del gl. og 1/4 ny, det giver du måske en uge, så 2/4 af hver en uge så 1/4 gl. og 3/4 ny en uge og på fjerde ugen så er det rent nyt foder, så skulle der ikke ske noget..

Husk også at give vådfoder 1-2 gange om dagen, det er en god supplering som tilføre væske til katten og mætter længere en tørfodret...
    Tørfoder skal være tilgængeligt 24/7..

Når nu jeg kan læse at katten skal være fritløber så få den neutraliseret så hurtigt det er muligt og sørg for at den også bliver øre- eller chip-mærket, så folk kan se en ejer og det er lettere at efterlyse den såfremt den skulle blive væk..

Husk at den ikke må komme ud de første 2-3 uger og faktisk syntes jeg ikke den bør komme ud til fritløb før den er neutraliseret og mærket..

Og du ved vel godt at den skal være 12 uger før du får den, det regner jeg smiley

• #13   1. aug 2014 ja det gør jeg skam det er min nabos kat der har født jeg vil bare godt være 100 % klar til den lille kommer.
    ved ikke om jeg få noget mad med til den men hvad for noget miss mad er godt for sådan en lille en;)
    hvorfor må den enlig ikke komme ud smiley

• #15   1. aug 2014 Ifht mad så kig efter at det indeholder nok protein og fedt (også når katten er voksen) og lad være at spise dig af med snak om "neutraliseret diæt foder" smiley
    Mindst 35% protein og 18% fedt, og allerhelst over 40% protein og 20% fedt smiley Masser af vådfoder er også godt, gå efter det der ikke indeholder sukker, korn eller andet i den dur, det er unødvendigt i vådmad. LUX fra Aldi er et godt bud til billige penge (5 kr for 400 gram) smiley

• #16   1. aug 2014 # 13) Man holder katte inde de første par uger efter flytning, for at de skal have tid til at falde til i det nye hjem, og lære hvor de bor, så de ikke løber væk eller farer vild. Men eftersom den nu bor hos din nabo, så ved du da hvor du skal lede, hvis den ikke kommer hjem ;-).

Jeg er enig med de andre, der nævner vigtigheden af at få katten neutraliseret og øremærket, inden den bliver lukket ud. Øremærke (OG korrekt registrering i katteregistrene) øger chancerne betragteligt for at få katten hjem, hvis den nu skulle løbe væk.
    En ikke-neutraliseret kat er i større risiko for at forsvinde, når den bliver kønsmoden, og føjter rundt efter hankatte.

Mht. foder så er der mange tråde om emnet i forum. smiley

• #17   1. aug 2014 ja og vi har findt på at lave et rør der går fra hendes lejlighed og over til min smiley
    oka er tænkt på at bruge whiscats foder smiley
    vil kigge på det der katteregister

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
  • #22   1. aug 2014 (Linket til videoklippet i mit indlæg ovenfor er fra juli 2011, men det er desværre nøjagtigt den samme situation her i 2014).

• #24   1. aug 2014 åhh det er en hun kat smiley

• #25   1. aug 2014 # 23) Ja så er der lidt at læse på ;-).
    Joeh, såmænd er det gode links, men der er lidt at komme efter i nogle af dem - fx står der i et af dem, at katte bliver kønsmodne i 6-10-mdrs- alderen, og det kan jo ske længe før den alder. Men alt i alt nyttige links, som kan være værd at læse for kommende og nybagte katteejere. smiley

• #27   1. aug 2014 # 24) "hunkat". Hvad mener du?

# 26) Perfect Fit er nok dårligste køb til prisen smiley Prøv nu at læse i de tråde, Janne linkede til før.

• #28   1. aug 2014 ja smiley

• #29   1. aug 2014 Rettelse til sidste link i # 20

https://www.youtube.com/watch?v=CMzW3LIkNLA

• #31   1. aug 2014 vi har en dyrelæge ned hvor jeg bor som tag 2400 for en neutralisen og 2 vacciner
    + øremærning og reg.

• #32   1. aug 2014 http://www.maxizoo.dk/kat/kattemad/aldersspecifikt-foder/killing-under-1-ar.html
    men hvad er godt af alle dem her vil heller ikke op og give 500 kr

• #34   1. aug 2014 ja syndes jeg os og der bor så mange katte her ude så den skal nok få en legeven

• #36   1. aug 2014 oka viste jeg så ikke smiley men det fandt jeg da ud af;) men er faret helt vildt i alt det katte foder

• #37   1. aug 2014 # 32) Mener du 500 kr om måneden?

Lux (dåsemad fra Aldi) koster 5,50 kr for en 400 grams dåse. Så man kan faktisk fodre en katfornuftigt for omkring 150 kr pr md.

Mine katte får Lux næsten hver dag. Jeg giver dem dog også en del tørfoder. Har to katte, så køber ofte 10 kilos sække på tilbud (fx Royal Canin sterilised, Hills, Kingsmoor.... ) Det er godt foder, hvis man også giver vådfoder og/eller kød.

• #39   1. aug 2014 KAn godt forstå du farer vild med alt det foder - det gør vi andre såmænd også.

Men hvis du starter med at gøre som Heidi skrev - altså starte med at give killingen det (tør)foder, den er vant til, og gradvist supplere det op med andre slags foder, så er det en god start.

Lux dåsemad er som sagt ok og billigt. Så det kan du prøve at give hende (start med et par skefulde, hvis hun ikke er vant til vådfoder. Du kan evt fryse noget af det ned, så den åbnede dåse ikke skal stå for mange dage i køleskabet)

• #41   1. aug 2014 det foder de kommer til at få er det der helt billig fra tro det hedder xtra
    vil prøve og gøre som heidi, skal nemlig i maxi zoo i næste månede og købe ting til den lille så kan jeg jo osse spørge mig af

• #42   1. aug 2014 Charlotte - Mht kattefoder så læs de anbefalinger jeg skrev. 35% kød og min. 18% fedt - det er nemt at tjekke indholdsfortegnelsen for. Derudover så bemærk at det skal have kød på første pladsen på ingredienslisten. Katte bør IKKE leve af kulhydrater, de er obligat kødædere, ikke planteædere.

Jeg foretrækker selv Porta 21 grain free, som har 47% protein, 21,5% fedt og en kg pris på 25-30 kr alt efter hvor jeg køber det
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/porta_21/182084

Og helt enig med de andre - det gode foder er mere drøjt i brug, og katten laver ikke så meget stort på bakken og det lugter ikke så slemt heller.

• #43   1. aug 2014 ja men køber ikke over nette da jeg ikke stoler på sådan noget man køber over nette

• #44   1. aug 2014 Charlotte - Altså Zooplus er en MEGET anerkendt hjemmeside ifht salg. Du bliver ikke snydt og deres kundeservice er også udmærket hvis man modtager noget der f.eks. er i stykker (det gjorde jeg f.eks. med en keramik vandfontæne hvor de bare sendte en ny uden beregning med det samme)

Alle de katteejere i tråden her der køber eller vil anbefale at købe hos zooplus kan jo trykke "synes om" til mit indlæg smiley

• Janne.*

#46   1. aug 2014 Når du skal have grus til katte bakken som skal være af god kvalitet, som klumpene grus, for der bruges meget kattegrus, når man har en kat..Så vil du være rigtig glad i sidste ende at købe det på nettet, da de bringer det lige til døren, så du ikke skal slæbe på det, plus tørfoderet og vådfoderet.

Du kan få kattegrus og tør og vådfoder meget billigere på zooplus DE eller BE eller CO.UK

Det fleste brugere herinde køber på zooplus. Da der er mere at vælge imellem og er billigere end i forretningerne og deres tørfoder og vådfoder er af en rigtig god kvalitet, som feks maxi zoo ikke har. Så jeg vil anbefale dig at prøve. smiley

jo større poser af tørfoder du køber jo billigere er det og hvis det er en ca 7-10 kg pose, så har du jo kattefoder i mange mange måneder til 1 kat. Det vil være meget dyrere en at købe en 4 kg pose i maxi zoo end en 7-10 kg tørfoder pose på zooplus.:-)

• #47   1. aug 2014 ja det er rigtigt men har været inde på deres side på zooplus men kan ikke finde rundt på deres side

• Janne.*

#48   1. aug 2014 Nej det kunne jeg heller ikke da jeg begyndte at skulle købe fra zooplus, for mange år siden så derfor tog jeg mig tid til at finde ud af det , så der kunne sparres penge og få noget kvalitets kattegrus og tør og vådfoder.mm Vi alle har startet et sted og det kan du også smiley Du spørger bare herinde hvis du har problemer, så kan vi hjælpe dig smiley

• Janne.*

#49   1. aug 2014 Hvis du ikke er god til hvad der stå på enten tysk, fransk eller engelsk, så bruger jeg lige en oversætter fra google, for hvert et ord eller linie jeg ikke forstår. Den er så let og man kan forstå hvad de skriver når man bruger googles oversætter her:

https://translate.google.dk/?hl=da&tab=wT

• #50   1. aug 2014 mange tak smiley
    men kan ikke rigtigt finde noget til killinger smiley

• #51   1. aug 2014 med hensyn til foder og hvor længe det holder, så køber jeg Arion 10 kg poser, til en kat og det holder i nok 5 måneder og sidste gang gav jeg 400 kr for en 10 kg pose. Så der bliver det i hvertfald mindre end 100 kr om måneden for tørfoder. Og du behøver jo ikke at købe mange forskellige slags og blande det op selvom jeg ved en del gør det herinde smiley

• Janne.*

#52   1. aug 2014 Hvis du har udvalgt dig et mærke af feks noget tørfoder, så tryk på det. så er der 2-4 forskellige at vælge imellem på siden og en af dem er til killinger. smiley

På Tysk hedder killing tørfoder ""Kitten Trockenfutter""
    På Fransk............................""chaton nourriture sèche""

Brugte lige google oversætter smiley

• #53   1. aug 2014 Ja, du skal i starten nok være lidt tilbageholdende med at købe alt for store poser. Du skal jo lige finde ud af hvad missen kan lide. Jeg skulle hilse og sige, at der er en del som er kræsne... Og hvis hun får smag for vådfoder (hvilket ville være godt for det er jo deres naturlige valg) så kan sådan en pose tørfoder holde rigtig længe! smiley

• #54   1. aug 2014 Nåh nej, når jeg får smiley så varer det ALDRIG længe før den er tom smiley

• #55   1. aug 2014 Haha Jane du har givet mig lyst til smiley nu smiley

• #57   1. aug 2014 Et fif i fht tørfoder er måske, at når du fylder op (for du skal ikke afmåle, men bare sørge for at der altid er tørfoder tilgængeligt, så spiser katten hvis den er sulten - og det er den ofte, en lille smule) så skal du tømme skålen og vaske den. Nyt foder i bunden og en evt rest kan du lade være øverst så den bliver spist først. Så hvis du blander foder, så finder du hurtigt ud af, hvad der er farvorit foder. Min kat er (heldigvis) aldrig kommet hjem med en fisk hun har fanget, men hold op hvor er hun god til at fiske i madskålen smiley

• Janne.*

#58   1. aug 2014 Forresten Charlotte, du får også brug for en valutaomregner, så du kan se hvad tingene koster, jeg bruger selv denne her smiley

http://valutaomregneren.dk/valutaomregner.htm

• #59   1. aug 2014 jeg vil kigge på det tak for hjælpen smiley

• #60   1. aug 2014 Du kan jo også kigge på den danske side, sidst jeg købte gjorde jeg det fra den danske da der var tilbud på det jeg ville have og det var der ikke på den tyske smiley
    Penge mæssigt blev det det samme, men fik 3-4 kg mere for pengene.

• #61   1. aug 2014 du kan jo bare bruge den danske side i starten

et godt råd vil være at tjekke hvor meget mad din kat skal have af det forskellige foder
    meget af det som du syntes er billigt, er faktisk slet ikke billigt, da de skal have meget mere af det for at være dækket

en kat skal have over 120 g whiskas (tørkost) om dagen for at være dækket
    mens den bare skal have ca 70g om dagen - ca 3-4 kr

så se efter hvor meget den skal have. ja 500 kr er for 10 kg, men så har du altså også foder i flere mdr.
    jeg har 17 og de spise under 3 sække om mdr

• #62   1. aug 2014 men syndes 500 kr for foder er alt for dyrt

• #63   1. aug 2014 Tænk sådan her, du har/får kun en kat. 500 kr for tørfoder er så 10-12 kg. det holder længe, måske 5 måneder eller mere det vil sige lige omkring 100 kr i måneden.

• #65   1. aug 2014 Charlotte - Husk at kigge på kg prisen i stedet for prisen for selve posen, så får du et mere præcis billede. Det Perfect Fit junior du linkede til tidligere har f.eks. en kg pris på 70 kr! smiley

I øvrigt er det godt at have posen og så en bøtte til et par kg som man fylder op i, så holder det i posen sig frisk længere, og katten får en bedre smagsoplevelse smiley

• #67   2. aug 2014 Jeg forstår stadig ikke helt det med de 500 kr.
    Altså hvis det er 500 kr for en sæk med 10 kilo kvalitetstørfoder, du mener, så er det normalpris.
    Men 10 kilo er måske nok en rigelig stor sæk at købe til én kat - den vil holde så længe, at foderet måske når at blive kedeligt (miste aroma). Og det bliver lang tid katten skal æde samme slags foder, så den måske når at køre træt i det.

Men køber man en 10 kilos sæk, så hæld et kilo eller to over i en tætsluttende beholder ad gangen, og tape sækken tæt til.

Men som Jane H nævner, er det nok ikke smart at starte ud med en 10 kilos sæk til en enkelt killing.

Hvis jeg skulle have killing, ville jeg nok prøve om jeg kunne få en aftale med en slagter om at købe fraskåret brusk-og senekød billigt. Det er god kattemad, og en killing kan nok nemt lære at sætte pris på sånt. (Jeg gider ikke engang prøve at servere det for mine gamle kræsenkatte).

• #68   2. aug 2014 For det første er 500 kr for en sæk foder ikke nødvendigvis dyrt..

Jeg kan fortælle at jeg købte foder til mine 2 katte sidste år i november måned hos dyrlægen (mine skal have specialfoder) Jeg købte 10 kg + 3,5 kg + 4 kg..
    Men vil skal kun lige lave en udregning på de 13,5 kg og på 1 kat, fordi min anden kat er endt med et helt 3. specialfoder, men jeg købte de 13,5 kg og gav 560 kr for de 13,5 kg (de 10 kg var på tilbud så sparede 100 kr) det er Royal canin jeg fodre med og jeg har først i går fyldt det sidste i spanden og det vil sige at der nok er til ca en måned tilbage til min ene kat som vejer 4,5 kg, altså har de 13,5 kg holdt til en kat i ca 9 mdr. og hun har mad til rådighed 24/7, hun får dåsemad 2 gange om dagen, det er primært Lux til 5 kr dåsen, sådan en deler 2 katte på 2-3 dage, hvilket er i runde tal omkring 50-60 kr om måneden, men det er til 2 katte, så husk at se på hvor drøjt foderet er og ikke alene prisen på det..

Men ud over det så er det foder der hedder Select gold et hæderligt mærke, ikke det bedste af det bedste men langt fra et dårligt foder, og mange gange bedre end de andre mærker du har nævnt..

• #69   2. aug 2014 jeg syndes bare det er mange penge at give for kattemad, men har fundet det katte mad jeg vil købe til den, og jeg ved jo heller ikke hvad den kan lig så prøver mig frem og kunne se at min dyrelæge have 50 % tilbud på killing mad så det vil jeg prøve og kigge på når jeg skal have den orde smiley

• #71   2. aug 2014 kan ikke huske hvad det hed men det kan købe hos dyrelægen

• #72   2. aug 2014 150-200 kr om måneden for at holde en kat på kost, må man da kunne ofre.....

Men ser man på producenternes fortjeneste, så tjener de sgu fedt! Især på mindre poser - det er jo bindegalt, HVOR meget dyrere de mindre poser er for selvsamme foder smiley IMO rene ågerpriser.

(vil dog lige nævne at Kingsmoor, slet ikke har den enorme forskel i kilopris på store og små poser, som fx Hills, Iams, og RC har)

• #74   3. aug 2014 Hvis du ikke vil ofre hvad det koster at købe et ordentligt foder til din kat så skulle du måske anskaffe et dyr der ikke kræver ret meget, feks en mus eller et hamster.
    Hvis du synes 500kr er meget for 10 kilo foder så bare vent til katten bliver syg og skal til dyrlæge...
    De 500kr er jo noget du skal give hver 5 måned eller sådan noget, så det er 100kr om måneden i tørfoder.

• #76   3. aug 2014 oka det viste jeg ikke har alrig haft en kat før så ved ikke hvad de kræver af foder men har en kanin i forvejen og der købte jeg 12,5 kg kanin foder til ham og det gav 175 kr for.
    men vil prøve og se hvad de har som er godt for den lile mis og hvor der ikke er korn i
    men har sput dem som bor på min vej som os har kat og det er vildt forskelligt hvad de giver der deres.

• #78   3. aug 2014 oka det lyder os som en god ide
    jeg tag os i mod alt med kys hånd

• #79   3. aug 2014 regner os med at den skal have vådfoder og tør foder

• #80   3. aug 2014 Charlotte - allerførst velkommen i katteverden, det er et fantastisk sted at komme
    du spørger til foder, i en 10 kg pose, jeg har regnet ud fra min kats vægt, cirka 3 kg, der skal hun ud fra posen have omtrent 45 gram dagligt, så siger du de to ting sat op mod hinanden burde du rundt regnet kunne holde en tørfoder sæk på 5-7 måneder. Det vil sige på daglig basis skal du give 2,50 og det er så rundt regnet 75 om måneden. Det her er regnet ud fra rc, om måneden skal du så fodre på din kat for 75 om måneden, hvor du Ingen gang får halvdelen af kiloene for dyrer penge, 89 kr (whiskas), disse priser er fundet og udregnet på zooplus, og whiskas kan du vist kun få på 4 kg poser som max, det vil sige at du på en 4 kg pose skal have ny pose hver 2,5 måned cirka, og som andre skriver så skal du fodre med væsentlig mere, altså flere gram på en dag, end med rc fx. smiley ..
    Jeg ville aldrig give whiskas, da det er et dårligt produkt til alt for mange penge, set på hvad du får. Selvfølgelig kommer der vådfoder oveni. Så måske du fodre for 5 kroner +/- dagligt ... gør din killing og din pengepung den tjeneste at købe ordentligt foder og en 10 kg. Det kan i starten lyde dyrt, men i den lange ende kan det klart bedre betale sig. Og så sæt dig ind i zooPlus hjemmesiden. Start med den danske. Her kan du også få gode men billige kradsetræer.
    held og lykke med det.

• #81   3. aug 2014 Tjaa Nille nu skal du jo huske på at de foder anvisninger der er på posen er lavet ud fra at du fodre udelukkende med tørt, så når du giver vådfoder ved siden af så strækker du jo posens indhold over længere tid, så omkostningerne pr. da kommer jo også ned, selvfølgelig koster dåsemad også noget..

Men i bund og grund tror jeg nemt du kan komme ned på omkring 100 kr. om måneden i foder til en kat både vådt og tørt, så længe du vælger kvalitet der mætter..

• #82   3. aug 2014 Ja, jeg skrev også 75 kun som tørkost. Men som du skriver søde, så skal man fodre med endnu mindre tørkost, så bliver det jo endnu billigere med tørkost, altså under 2,50 for kun tørkost. Det vil jo så også sige at det stadig bedst kan betale sig :-).. Det var for at Charlotte måske bedre kunne se logikken i at købe for 500 kroner, fremfor det dyre whiskas. :-).. så det var for at vise de to ting op mod hinanden smiley

• #83   3. aug 2014 smiley Det var nu heller ikke for at rette på dig smiley

Jeg syntes det var en rigtig fin og overskuelig udregning du havde lavet til Charlotte, det glemte jeg bare at skrive..

Det var kun for at sige at posen ofte holder meget længere end man tror netop fordi man giver dåse mad ved siden af, mine får ca halvt af hver, så de spiser kun halvdelen af det som står på posen af tørfoder, derfor rækker en pose med 10 kg hele 9 måneder, det er dæleme længe for 400 -500 kr. smiley smiley

• #84   3. aug 2014 Jamen jeg har købt en 10 kg pose og blander op med to arion oveni, så da jeg startede med de tre poser, havde jeg 16 kg, og det er nok kun reduceret med nogle kg. Og købte det i januar tror jeg. Derudover fodre jeg med vådkost morgen og aften. Et helt brev hver gang, så hun spiser max 30 gram, og drikker meget efter hun har fået en ekstra skål med vand, væk fra maden, ude i køkkenet. Dette har egentlig også reduceret gangen på køkkenbordet, så det er jo en Win Win smiley .

Og fedt du synes det var en overskuelig udregning, for synes selv det var lidt rodet skrevet først så måtte skrive det om 3 gange smiley smiley

• #85   7. aug 2014 Det er ikke for at lyde hård men hvis du ikke har råd til at give din kat foder og tage den til dyrlæge hvis den bliver syg så synes jeg ikke du skal have den. Et kæledyr koster at have. I forhold til de ting du måske skal have vil jeg også foreslå en transportkasse hvis i f.eks. Skal til dyrelæge. Det er godt at ligge et lille tæppe i bunden så det er lidt blødt for katten smiley

• #87   7. aug 2014 Undskyld mig men hvor læser i at Charlotte ikke har råd til at købe kattemad og tage katten til dyrlæge????

Hun skriver tidligere i tråden at hun har fået et tilbud på hel pakken til katten for 2400 kr og at det vil den få..

At hun syntes 500 kr for kattemad er dyr betyder jo ikke at hun ikke har råd til det, men blot at hun syntes det lyder af rigtig mange penge, og det tror jeg hænger sammen med at hun tror at hun skal købe en 10 kg sæk hver måned, det er jo så det vi er nogle der prøver at forklare hende at den holder rigtig længe..

Men derfor kan det jo godt føles og lyde som mange penge at skulle af med her og nu samtidig med at man også skal spare sammen til neutralisering m.m.

Men at sige at hun ikke har råd til kat fordi hun syntes 500 kr er mange penge, det syntes jeg er liiige at stramme den, jeg syntes da også 500 kr for foder er mange penge, det betyder da ikke at jeg ikke betaler det eller ikke har råd til det, blot at det er mange penge her og nu smiley

• Janne.*

#89   7. aug 2014 <b>Lynx,</b>,,Der har vi den igen og igen, du bliver ski nød til at læse hvad der står i en tråd, det kan ikke være rigtig at nogle brugere skal høre på sådan noget forkert vås,

"""hvis du ikke en gang gider betale til foder til katten""

Hvor står det henne at TR ikke gider betale for foder??? Lynx

• #90   7. aug 2014 Ja og det er også det jeg skriver?????

Hvad har det med at gøre at hun ikke skulle have råd til at gå til dyrlæge med katten og købe kattemad???
    Det skriver hun da ingen steder...

• #91   10. aug 2014 Rolig nu jeg har råd til både dyre læge og alt det .syndes bare 500 for katte mad er vildt meget at give.

• #92   10. aug 2014 Charlotte tak det var også det jeg forstod..

Men med hensyn til prisen på kattemad, så skal du se det i lyset af hvor meget du bruger og altså hvor længe sådan en sæk foder varer, når du så regner det ud sådan som Nille har gjort, så bliver det jo ikke ret mange penge på månedsbasis, men køber du mindre poser så stiger kiloprisen, så det kan ikke betale sig, men ja den dag man skal lægge pengene ud for fodret der virker det af meget, men ikke i det lange løb smiley

• #93   10. aug 2014 Charlotte - Og som folk skriver til dig igen og igen - du skal se på kiloprisen, ikke hvad selve sækken koster. Ellers ender du alligevel med at bruge flere penge på foder når du køber de små dyre poser som dem du selv fandt frem til.
    Men hey, hvis det er det du hellere vil, så gør du jo det...

Kommentér på:
første gangs ejer af kat

Annonce