1. gangs katteejer {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet den heldige ejer af 2 fantastiske katte på 13 uger. Det er et søskende-par.
De har endnu ikke rundet 1 uge i deres nye hjem, men deres personlighed er allerede trådt mere i kraft efter de er flyttet "hjemmefra".
Som overskriften lyder er det første gang vi har katte. Vi har en gammel, blid hanhund, men sikke et arbejde der er med at føre dem sammen.
Vi har de 2 første dage holdt dem adskilt og jeg har sovet hos kattene og min mand hos hunden for at kattene skal føle sig trygge ved nyt hjem, lugten af hunden osv.
De er kælne og godmodige, kattene, men vi har ladet dyrene møde hinanden meget lidt tid af gange og så oftere og oftere. Vi har sørget for at de mødes på kattenes domæne; i stuen, som de hurtigt følte sig trygge ved. De ved hvor de kan smutte hen hvis hunden bliver for nærgående.
De er allerede meget trygge ved mig - jeg er rigtig blevet kattemor, og derfor holde de sig ved mig når hunden er her.
Som sagt er vi tidlig i processen, så jeg vil meget gerne høre om der er nogle der sidder med gode råd/erfaringer med at føre dyrene sammen?
Jeg vil så gerne at de kan få god nytte af hinanden da alle 3 er glade, godmodige og legesyge sjæle
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Katte: 5 Emner: 12 Svar: 134
sådan har jeg gjort det...
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 70
Jeg har for en uge siden fået min nr to killing og hun var ikke vant til hund, jeg har også hund, idag er de godt og vel venner og det kun på en uge. De skal nok finde sammen
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
De skal nok finde ud af det....
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Første gang NU og så igen 3-4 uger efter. Ved sidste vaccine kan du få dem neutraliseret med det samme - husk øremærke
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
De har hele 1. salen hvor de kan være dem selv for hunden kan ikke lide at gå på trapper
De er lige blevet vaksineret 1. gang hos dem vi fik kattene af - det er en god veninde som også er behjælpelig med råd.
Allerede i dag skete der kæmpe fremskridt - jeg er lidt mere rolig nu. De leger, spiser og spinder mens hunden er lige ved siden af og langer bare ud efter ham hvis han bliver for nærgående. Sådan!!
Men endelig - kom med flere råd i ville ønske i havde fået da i fik jeres første kat - Alt tager jeg gladeligt imod!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Dejligt når nye katteejere er interesseret i at lære noget om katte
så jeg tillader mig lige at anbefale nogle af de kattebøger, jeg nævner her:
(link fjernet)
1. gangs katteejer