{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Ny killing :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Vi får en skøn lille hankilling hjem omkring D 13 juli, og har derfor lidt spørgsmål.

Jeg vil gerne have ham kasteret, hvornår er han gammel nok til det?

Hvad er det bedste foder at bruge til en killing der lige er blevet taget fra sin mor?

Vi har i forvejen en steriliseret hun kat på 8-9 år, hun er meget rolig af sind, og er meget venlig. Vi har også en chihuahua hvalp på 8 måneder, han er meget legesyg, og måske lidt voldsom.

Hvordan introducere vi bedst killingen for de 2 andre?

Jeg ved ikke om det har den store betydning for mine spørgsmål, men han bliver indekat smiley

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny killing :)
  • #1   26. jun 2014 Når du får ham er han jo 12 uger og han kan sagtens kastreres med det samme. Lad ham lige falde til hos jer 2-4 uger og så bestil tid hos dyrlægen til kastration, øremærkning og vaccine.
    Foder ja der det bedste at blive ved med at fodre med det han får nu så han s lille mave får lidt fred den første tid hos jer. Der efter kan du stille og roligt skifte over på noget andet. Der er nok hundrede tråde herinde om foder prøv at kigge i dem. Det er meget forskelligt hvad folk synes er godt.
    Når vi har fået ny kat her så stiller vi transportkassen med den nye killing i stuen og lader de andre katte og hunden snuse og så lukker vi killingen ud.
    Hunden må selvfølgelig aldrig få lov til at jage katten. Køb et kradsetræ der når op til loftet så katten altid kan få fred for hunden og lær hunden at den ikke må løbe efter katten.
    God fornøjelse med den lille ny smiley

• #3   26. jun 2014 Hold da op Felis, det er nogle voldsomme udtalelser du kommer med synes jeg nok.
    Nu har jeg selv hund, og VED at en hund på 8 mdr stadig kan være meget hvalpet og ikke kende sin styrke og størrelse ordentligt. Det behøver ikke være uopdragenhed, men kan være hvalpe-kluntethed der gør den lidt for voldsom i forhold til en lille killing.

Maria Louise, jeg synes ikke du skal lade dig skræmme! Men felis har ret i at en kat på 9 år nok ikke tager begejstret imod en lille killing på sit territorie, og at en hvalp sammen med killingen er noget man skal være meget obs på! For kluntethed kan også skade en lille killing, selvom den ikke nødvendigvis har til hensigt at skade den.
    Den skal have et helle-sted hvor den kan søge op og få fred fra hunden, og du skal nok ikke holde dem i samme rum den første tid, uden opsyn. Både den gamle kat og hunden, skal acceptere den lille ny, før man kan føle sig tryg ved dem sammen smiley

• #4   26. jun 2014 Katten har gået med andre katte, og hun har altid været venlig imod dem, men er godt klar over at man ikke bare kan putte dem sammen, og forvente at de elsker hinanden med det samme. Med hensyn til vores hvalp, så jo han er skam meget legesyg, og voldsom når han vil lege, har intet med uopdragenhed at gøre smiley

Killingen kommer ikke til at være alene med de 2, og jeg har netop valgt at få kat i sommerferien så jeg har tid til at sørge for at den falder godt til. Og når vi ikke er hjemme så bliver den lukket i rum for sig selv, ligesom de andre har deres rum at være i smiley Jeg regner med at når den lige er kommet hjem, så bliver den lukket ind på mit soveværelse, hvor den gamle kat ikke kommer ind, og så får den lige lov til at være der de første par dage, så den kan falde til inden den møder de 2 andre smiley

Tusinde tak for svarene smiley

• #5   26. jun 2014 Jeg syntes ikke du skal lukke killingen inde for sig selv i et par dage, spring ud i det og luk dem sammen med det samme og se hvordan det går, for ved at lukke den for sig selv så mystificere du de 3 parter for hinanden, det er bedre at se hvad der sker når de er sammen, do vil jeg mene at hunden hvis den er så voldsom som du siger bør holdes i snor, første gang den møder killingen, så du er sikker på at de ikke skader hinanden..

Jeg sammenførte selv en ældre kat med en stor killing og de har fået lov til at klare ærterne indbyrdes, de elsker bestemt ikke hinanden, men kan da på en fornuftig måde acceptere hinanden og leve i nogenlunde fordragelighed, og nemmere efterhånden nu hvor den lille er blevet voksen smiley

• #6   26. jun 2014 Okay troede bare det var bedste at lade den falde til, for at undgå unødvendigt stress, men så vil vi bare prøve stille at sætte dem sammen samme dag, hunden vil selvfølgelig være i snor indtil de lige har lært hinanden at kende smiley

• #7   26. jun 2014 Jeg har oplevet at det kan stresse dem mere at være adskilt, da de så kan høre og lugte hinanden, men ikke ses, men det afhænger jo selvfølgelig af dyrene, jeg ville bestemt afprøve at sætte dem sammen med det samme og så tage den derfra, går det helt galt så kan du skille dem ad og forsøge forfra efter et par dage, men husk på at hver eneste gang du adskiller dem så er det forfra næste gang de mødes.

• #8   26. jun 2014 Felis

Min mew er voksen op med sådan en hund. Hun har det sku fint. Der skete heller ikke hendes killinger noget, da vi lod dem møde hinanden. Så rolig, har du overhovedet været t selskab med sådan en hund, mere end en gang eller er det dine fordomme der bliver luftet

• #9   17. jul 2014 Jeg tænkte jeg lige ville opdatere.

Sammensætningen er gået perfekt faktisk, der har ingen problemer været hverken med hunden eller den gamle kat, de gik godt i spænd allerede første dag smiley

Kommentér på:
Ny killing :)

Annonce