{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Problemer med maine coon. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da min kat og jeg er endt ud i lidt for mange problemer.
Det er en hunkat, på 1½ år.
Hun kradser alle mine ting i stykker, både når jeg står lige ved siden af hende, men også når jeg ikke er hjemme.
Lige pt er alle mine vægge blevet ødelagte, mine vinduer bliver der 'gravet' på mange gange om dagen, alle vinduesrammer, dørkarme, skuffer, sofaer, stole, senge og gulvtæpper hvæser hun klør i.
Jeg har forsøgt mig med 'hold dig væk kat' på alle disse ting, men det gør ingen forskel.
Hun har kradsetræer i ALLE rum, i forskellige størrelser.
Hvor de største går fra gulv til loft.
Der bliver tit sprøjtet catnip på dem, så de dufter dejligt, men her, har det heller ingen effekt.
Jeg sprøjter vand på hende, hver eneste gang jeg tager hende i det, men hun løber enten bar ind i et andet rum og fortsætter, eller begynder igen 3 minutter efter.
Jeg prøver også at bære hende over til kradsetræet ufattelig tit, men så bliver hun irriteret på mig, og går et andet sted hen.
Jeg prøver desperat at lege med hende, og nusse hende, så det ikke er opmærksomhed hun mangler.
Men hun gider faktisk ikke rigtig nogen af delene.
Jeg går hjemme det meste af dagen, så det er ikke fordi hun er meget alene.
Hun kommer ud i hendes 14kvm voliere i min. 5 timer om dagen.
Men så snart hun kommer ind, så flænser hun stedet fra hinanden.

Jeg har en anden hunkat på 4år, som der aldrig har været problemer med. De leger rigtig fint sammen.
Så hun er ikke på noget tidspunkt, helt alene.

Er der nogle der har nogen ideer?
Jeg er frisk på at forsøge det hele..
Jeg syns nemlig ikke helt det er fair, for hverken katten eller mig, at der skal være så dårlig stemning hele tiden.
Og jeg vil jo helst ikke af med hende, da jeg stadigvæk er ufattelig glad for hende.

smiley

Chris

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med maine coon.
  • #1   17. jun 2014 Prøv at bruge baldriandråber i stedet for catnip..

Og så er "gå væk kat" en meget dårlig ting at bruge inden døre og på egen kat, da det nemt kan få katten til at føle sig uønsket..

Mit bud er faktisk at årsagen er din 4 årige hunkat, for det din kat på 1,5 år gør er at afmærke, og det er sandsynligvis for at markere sig overfor den ældre kat, en såkaldt kamp om hierakiet..
    En feliway i stikkontakten kan måske afhjælpe problemet..

Er begge hunkatte steriliserede??

• #2   17. jun 2014 Det vil jeg prøve i stedet for så. Mange tak. smiley

Ja, min hunkat på 4år er uden tvivl 'lederen'. Men samtidig, så er hun også meget kærlig, og vasker hende tit. Jeg købte egentlig min maine coon, da jeg fik fortalt, og læst mig frem til, at de ikke er territoriale.

Er jeg så nødt til at have en feliway til hver rum?
    Mit hus er rimelig stort nemlig.

Begge katte er steriliseret. smiley

• #3   17. jun 2014 En Maine Coon er en kat og katte er territoriale uanset race, så det er i hvert fald forkert, faktisk vil jeg sige at en MCO kan være meget dominerende endda, det med at den 4 årige vasker den yngre kat er altså også en form for dominans, særligt når det er oven på hovedet det foregår, selvfølgelig er det også et tegn på at de kan lide hinanden..

I princippet bør du have en feliway for hver at de kwm de dækker jeg husker ikke lige hvor meget det er, men man kan også købe feliway som spray og måske kan du nøjes med at købe sådan en og så spraye karme og hvad hun nu kradser på..

• #4   17. jun 2014 Nå for satan. Ja, så kan jeg godt se, at det hele giver lidt mere mening.

Jeg må prøve mig lidt frem med en spray, og se om det ikke hjælper.
    Mange tak for hjælpen hvertfald. smiley

• #5   17. jun 2014 Velbekomme jeg håber det hjælper ellers må du jo vende tilbage og vi må finde nye løsningsforslag smiley

• #6   17. jun 2014 Hej
    Jeg har 2 stk Mainr coon.
    jeg bruger baldriandråber til mine også på kradsetræet inde og ude, og har gjordt at min hunkat ikke kradser ikke mere i nogle ting.
    Håber at det giver nogle ide.
    prøv også på lejetøj som du har til hende.
    håber at det hjælper dig smiley

• #7   18. jun 2014 For nogen kan det hjælpe at lægge løse tæpper over armlæn m.m., idet det så ikke er et "fast" sted at kradse i.
    Rigtig mange katte kan ikke lide citrus, så for nogen er det også en hjælp enten at gnide skallen eller saften på de ting der kan tåle det.

Kommentér på:
Problemer med maine coon.

Annonce