{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Madallergi - hvilket foder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Den ene af min svigermors to katte har fået konstateret madallergi og hun skal nu have specialkost.
Dyrlægen har (selvfølgelig) solgt min svigermor Royal Canin sensitive men jeg tænkte på om der findes alternativer? Kan man bruge alt mad der tager højde for at katten har madallergi eller er der kun nogen få valgmuligheder?
Jeg har bestemt intet imod Royal Canin, jeg bruger det selv, men svigermor søger alternativer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Madallergi - hvilket foder
  • #1   13. jun 2014 jeg ville nok ikke bare springe ud i noget andet. Der er jo en grund til at man bliver anbefaldet et af dyrlægen
    har da også selv lige måtte give den ene af mine katte noget fra dyrlægen pga krystaller i urinen til trods for at han i forvejen får noget foder med salt i - ifølge rc skulle det nuværende og det nye næsten være det samme. Men jeg giver ham det nu alligevel, for jeg vil være sikker på at han bliver rask igen

• #3   14. jun 2014 Skift dyrlæge. Du kan få taget test der evt. kan vise hvad katten ikke kan tåle. Jeg fik den samme besked som dig på en klinik og skulle også købe deres allergi foder. Dyrlægen blev skiftet ud for mange år siden. Det var lopper, græs og træer der stod på testen bagefter hos en ny dyrlæge. Så det havde intet med foderet at gøre.

• #4   17. jun 2014 Er det seriøst at madallergi er løgn? Hvorfor sælges der så sensitive foder til katte med madallergi? Jeg er i chok.

• #5   17. jun 2014 Jeg havde en kat med foderallergi, han blev til sidst aflivet, da han ikke engang kunne tåle at blive råfodret

• #6   17. jun 2014 Der sælges foder fordi der skal tjenes penge smiley

• #8   17. jun 2014 Felix, ud over han også havde loppeallergi var der intet ud over det. Jeg fik ham tjekker.

• #10   17. jun 2014 Han kunne få det samme råfodre i flere uger, og så pludselig slå ud af det ene kød, som jeg holdt mig fra, så gik det væk, så kunne der gå uger igen, og han slog ud (Der gik ikke samme tid)

Så jo jeg er ret sikker på det var foderet han slog ud af.. Derfor valgte jeg også at aflive ham, syntes det var synd han ikke kunne tåle at spise noget som helst

Kommentér på:
Madallergi - hvilket foder

Annonce