{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Min kat er blevet sær {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg håber på en konstruktiv og positiv hjælp her smiley

Jeg har 2 kastrerede katte, Bølle og Bumle, og det har været sammen i 4 år. Der har aldrig været problemer, men inden for de sidste 6 måneder har Bølle, almindelig huskat været underlig.
Han både laver stort og småt ved siden af den rene og tomme kattebakke, Vi har vekslet mellem forskellig grus, men det hjælper heller ikke.
Han har altid været en stille kat, der først snakkede ved madtid, men nu snakker han flere gange om dagen på sådan en pivende måde. Han kan sidde og stirre ud af vinduet og pive. Han spiser fint, går fint, drikker også normalt, og virker glad og legesyg med Bumle. Hans afføring har heller ikke været helt fast form, det er det i dag, men de andre dage har det været lysebrunt og ikke særlig fast.

Men der var blandt andet en episode hvor jeg lige havde nusset ham lidt på hovedet, hvorpå jeg så gik i seng. Han løb lige ind og pissede på min dyne.
De har begge to lopper, men jeg har hørt flere sige, at det kan ikke påvirke en kat SÅ meget, så jeg ved ikke om hvad jeg helt skal gøre. Jeg vil gerne høre, om I tror der er noget at gøre? Eller skal en kat aflives hvis han er begyndt at blive sådan?

Husk, jeg spørger, så angrib mig ikke fordi jeg spørger dumt, som sagt håber jeg på nogle gode svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat er blevet sær
  • #1   9. jun 2014 Har du overvejet at tage katten til dyrlægen?
    Han kan jo altså være syg og evt har brug for behandling. Der er altid en årsag til kommende urenlighed, og især også når han har ændret sig og er "blevet sær" dom du beskriver smiley

• #2   9. jun 2014 Har overvejet det, men vi var der for en måned siden, hvor vi dog var der fordi han havde lidt kløe i pelsen, og her sagde dyrlægen at han ellers så ud til at være fin. Det var min kæreste der var afsted så jeg fik ikke en chance for at fortælle dyrlægen om alle de andre symptomer, men besluttede at lade det ligge hvis dyrlægen sagde at han ellers var fin.

Vi bor i en 2 værelses lejlighed, og de har fint kunnet gå på samme bakke begge to i 4 år, så jeg synes det er lidt omsonst at skulle købe en bakke til ham, jeg kan ikke placere den andre steder end der hvor den anden står, men ville det måske være en god idé alligevel?

• #3   9. jun 2014 Det er et forsøg værd. Hjælper det ikke, kan du altid fjerne den igen.

Og så ville jeg nu have katten tjekket. Og ikke bare et øre/næse/halstjek, men det grundigt tjek, også af kattens mentale tilstand og forklare hvad du oplever så præcist til dyrlægen som muligt

• #4   9. jun 2014 jeg ville nok vælge at få taget en blodprøve af ham.

• #5   9. jun 2014 Det er jo de færreste sygdomme en dyrlæge har chance for at opdage ved et almindeligt sundhedstjek, hvis ikke man selv gør opmærksom på adfærdsændringer. Jeg havde ikke tøvet med at tage afsted når det har stået på så længe...

• #6   9. jun 2014 Hahahaha undskyld men syntes det er lidt sjovt at du mener at fordi en kat har gjort noget fint i 4 år så kan den ikke pludselig få andre ideer smiley

En lille historie fra mine katte, jeg har en hunkat på 7 år, har haft hende hele hendes liv, har en anden hunkat på 2 år som jeg har haft siden hun var ca 4 mdr. min gamle kat var 5 år da jeg fik den lille, de er ikke bedste venner men fungere ok sammen, det første år var der ingen problemer med bakkerne, de delte fint 2 bakker, men altså her for omkring 6 mdr siden (måske 8 mdr.) så fandt min gamle kat ud af at nu ville hun altså ikke dele bakke med den lille mere, så hun begyndte at besørge på sit kradsetræ, ok så satte jeg en kattebakke mere op i et andet rum hvor kun den gamle kom, problem løst, ja undtagen hvis hun så ikke kan komme til sin kattebakke, så har så sat en tom bedroller op ved hendes kradsetræ, den bruger hun så hvis hun ikke kan komme til kattebakken..

Hvad man ikke gør for at tilgodese sin kats behov.. smiley :D smiley

At aflive katten fordi den besørger ved siden af kattebakken syntes jeg er noget drastisk..
    Syntes du skal starte med at anskaffe en kattebakke mere, og fordi de står lige ved siden af hinanden er nok ikke et problem, især ikke fordi han jo besørger ved siden af kattebakken og ikke rundt om alle andre steder i huset..

Og når nu du skriver han har haft lidt løsere afføring, så er der noget der fortæller mig at han ikke har det helt fint, og det kan meget vel være årsagen til at han ikke bruger kattebakken, jeg havde en gang en mismor i pleje og hun havde dårlig mave pga fodret, hun besørgede alle andre steder end kattebakken, lige indtil jeg fangede at det var fodret hun ikke kunne tåle og skiftede, så blev hendes afføring normal og hun var renlig igen fra den ene dag til den anden..

• #7   9. jun 2014 Hvad fodrer du med?

• #11   9. jun 2014 Selvfølgelig gør jeg da noget ved lopperne smiley Vi kæmper og vi kæmper, de er trods alt indekatte, så vi har forbudt gæster der selv har lopper, for hvergang vi kommer over det, kommer folk med foldede bukser og slæber deres lopper med, vi besøger heller ikke selv folk med dyr mere hvis vi ved der er lopper. Jeg reagere mega hurtigt på den slags, så selvfølgelig behandler jeg da, jeg gider da ikke have de ben som jeg har lige nu heller. Men nu har vi altså ikke mange penge til midler konstant, og lægen anbefalede sidst at vi KUN skal bruge Frontline, hvad er det lige der virker mindst? Frontline, men vi skulle følge hans anbefaling og de har kun lige fået for 14 dage siden, og det virkede ikke, jeg tør ikke overmedicinere. Jeg skrev ikke om det, for jeg gik udfra at det var almindelig logisk sans at man selvfølgelig behandler utøj, ligesom hvis det var lus på et barn, så ordner man lopper på ens kat.

Jeg fodre med det samme jeg altid har gjort, Kitekat, har I andre da oplevet ændring i skifte af dette?

• #13   9. jun 2014 Kitekat er ikke særlig sundt for katten. smiley

Vi bruger altid Advantage, da Frontline ingen effekt har. smiley

• #16   9. jun 2014 Frontline virker seriøst ikke. Advantage har en meget bedre effekt. Også uden at sprøjte hele huset. smiley

Kommentér på:
Min kat er blevet sær

Annonce