{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Karina R
Karina R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Tisser på mine ting {{forumTopicSubject}}

Jeg har et "mindre" problem i det min kærestes ene kat pisser på mit tøj, dyne osv. Jeg renser bakken 2 gange om dagen og den er altid ren ellers. Men alligevel går hun aldrig i den og pisser istedet kun på mine ting. Aldrig hans!
De to andre katte vi har går fint på bakken og har aldrig pisset andre steder herhjemme og de er alle blevet præsenteret lige meget for den.
hvad kan dette skyldes og hvad er løsningen på problemet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser på mine ting
  • #1   4. jun 2014 1. Er katten neutraliseret?
    2. Er den tjekket for blærebetændelse/urinvejsinfektion eller lidelse?

• #3   4. jun 2014 Hvor mange bakker har i? Er katten neutraliseret?

• #4   4. jun 2014 Og hvor længe har boet sammen? Er du flyttet ind til ham eller er i flyttet i ny bolig?

• #5   4. jun 2014 Der er nogle svar jeg syntes du bliver nød til at besvare for at få et billede af hvad der kan være grunden..

1. Er hun neutraliseret??
    2. Er de andre katte i huset neutraliseret??
    3. Hvilket køn har de andre katte??
    4. Hvor gammel er hun og hvor gammel er de andre katte??
    5. Hvor længe har i haft hende i forhold til de andre katte??
    6. Er det indekatte eller kommer de også ud i det fri??
    7. Hvis det er indekatte har hun så altid været indekat??
    8. Du skriver kattebakke, har i kun en kattebakke til 3 katte??

Ved godt det er mange spørgsmål, men det er lidt vigtigt for at eliminere nogle af mulighederne..

• Karina R
    Karina R Tilmeldt:
    jun 2014

#6   5. jun 2014 Hun er ikke neutraliseret. Vi har kun hun katte, vi har 2 bakker som altid er rene. Hun var den første kat vi fik. Hun er 2 år, den anden er os 2 og den tredje er 10 måneder.

• Karina R
    Karina R Tilmeldt:
    jun 2014

#7   5. jun 2014 Og de er indekatte.

• Karina R
    Karina R Tilmeldt:
    jun 2014

#8   5. jun 2014 Og de har altid været indekatte alle sammen

• Karina R
    Karina R Tilmeldt:
    jun 2014

#9   5. jun 2014 Og vi er flyttet indtil ham, men hun har gjort det før vi flyttet sammen os. Tisset på mine ting når jeg var der og på bakken når jeg ikke var der. Vi har boet sammen i 9 måneder nu

• #10   5. jun 2014 Min tanke er, at hun er stresset. Stresset over løbetiden, måske irriteret over at der ikke er nok bakke (man siger at der skal være en bakke pr. Kat + 1, men personligt vil jeg sige at der minimum skal være en bakke pr. Kat). Men løbetid kan stresse enormt meget og så tisser hun på dine ting, fordi de ikke lugter bekendt (sådan var det i starten) og nu er det blevet en vane, at når hun stresser, tisser på hun på ting, der lugter af dig,

Det er for længe hun har gået med det her problem. Det er ikke sikkert at neutralisering hjælper på tisseriet, men det vil med garanti fjern hendes stress. Og så vil jeg efterfølgende anbefale en feliway. Den har jeg selv brugt med succes ved en stresset kat

• Karina R
    Karina R Tilmeldt:
    jun 2014

#11   5. jun 2014 Må prøve det. For ellers så holder forholdet ikke på længere sigt. Hun har altid fint gået på bakken inden og vi har aldrig haft behov for flere bakker

• #12   5. jun 2014 Det er der katten er fantastisk irriterende. De kan fra den ene dag til den anden blive enige med sig selv om, at det der normalt fungerede, ikke længere fungerer:)

• #13   5. jun 2014 Jamen når hun ikke er neutraliseret så er det formentligt fordi hun markere at hun er top katten også i forhold til dig..

Forhåbentligt vil det hjælpe at sterilisere hende, men det kræver i hvert fald at alle katte i husstanden bliver steriliseret for ellers ændre dynamikken sig alt for meget i flokken..

Og med mht til bakkerne så kan det godt være 2 er nok, men måske har hun fået den ide at nu vil hun ikke længere bruge samme bakke som de andre 2..
    og ja det er en ide de pludseligt kan få, jeg kan til sammenligning fortælle at jeg har 2 neutraliserede hunkatte, min gamle på 7 år og min lille på 2 år, de har boet sammen i halvandet år og det første år brugte de fint begge de 2 bakker jeg havde, så stillede jeg en 3. bakke i et andet rum fordi min den store begyndte at tilbringe dagen mens vi var på arbejde i den ene halvdel af huset og ikke ønskede at være sammen med den lille, efter kort tid sådan så nægtede hun at bruge samme bakke som den lille, hun bruger kun den ene bakke som står i et særskilt rum, hun beder om at komme ud til den og kan finde på at besørge på sit kradsetræ hvis hun ikke kan få adgang til lige præcis den kattebakke, det er lidt et cirkus, men jeg acceptere tilstandene hun er bare blevet sær smiley

Kommentér på:
Tisser på mine ting

Annonce