{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.770 visninger | Oprettet:

Husdyr tilladt : NEJ {{forumTopicSubject}}

Ja Som overskriften siger så får jeg muligvis snart et problem

Da jeg søgte ny lejlighed var det umuligt og finde en lejlighed hvor husdyr var tilladt, som jeg havde råd til.

Da jeg fandt denne lejlighed lavede jeg en mundlig "aftale" med udlejeren.
Han sagde at hvis han fik lov til og skrive i lejekontrakten at husdyr ikke var tilladt så lod han som om at han ikke havde set min kat smiley
Så jeg slog selvfølgelig til med det samme.

Men i går da Chaos var væk, stødte jeg på min nye underbo som var ude og hænge tøj op. så jeg spurgte hende selvfølgelig om hun havde hørt eller set den kat der nogengange sad i mit vindue. hun sagde ordret : Nej og vi må altså ikke have dyr her. og desuden kan jeg ikke li katte. så jeg synes at du skal komme af med den, fordi hvis udlejeren finder ud af du har den, får du en advarelse. og hvis du må have kat så må vi andre jo også have lov til og have hund. så se og kom af med den...........

Så hvis hun nu vælger og kontakte min udlejer og klage over at jeg har kat, hvad pokker kan jeg gøre så?

Udlejere kan jo ikke rigtig vende det blinde øje til eller?

Og ja jeg ved godt det ikke var optimalt at vælge en lejlighed hvor jeg ikke havde skriftlig tilladelse til og have hende.
Men sådan blev det nu engang.

Viste jo ikke at jeg fik en *BIIIP* til underbo som ikke kan li katte....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husdyr tilladt : NEJ
  • #2   29. maj 2014 Ja der er ingen tvivl om at hun har ondt i røven fordi hun ikke kan li katte.

Hvad mener du med dispensation?

• #4   29. maj 2014 Åh , nej det lyder ikke så godt. Så vidt jeg kan se må du prøve Jespers ide og se om du kan få lokket en dispensation ud af ham . Det kan jo komme til at blive svært når han har skrevet at der ikke må være husdyr. En mundlig aftale gælder ikke juridisk og er ikke god nok. Du skal tilladelsen på skrift ellers er den ikke meget værd .

• #5   29. maj 2014 Man skal altid få det på skrift at man gerne må have dyr.. Man kan få special tilladelse til at have de dyr man havde i forvejen, men det er stadig vigtigt at få det på skrift..

Mundtlig er bindende ja, men så svært at bevise

• #7   29. maj 2014 Jeg forstår simpelthen ikke at din udlejer ikke har skrevet i din kontrakt at du har lov til at have en kat. Vi har selv udlejning og som udgangspunkt søger vi lejere uden dyr og i vores annoncer skriver vi også at man ikke må have husdyr. Men hvis der kommer en og kigger på lejlighed som virker til at have styr på tingene og han/hun så spørger om de må have deres hund/kat med så siger vi ja. Vi skriver så i kontrakten at han/hun har lov til at have den hund/kat som de havde med da de flyttede ind. Det betyder jo ikke at naboen så må have hund/kat hvis det ikke står i deres kontrakt. Snak med din udlejer og spørg om du kan få tilføjet i kontrakten at du må have din kat.

• #8   29. maj 2014 Hun skal få det på skrift at hun gerne nå have katten, så hun har sit på det rene

• #9   29. maj 2014 Jeg syntes du skal gøre som Jesper foreslår, kom naboen i forkøbet og snak med udlejer, han ved jo sådanset godt at du har Chaos, så det er jo ingen hemmelighed..

Snak med ham om at få lavet sådan en dispensation om at du må have katten fordi du havde den inden du flyttede ind, men ikke må anskaffe dig flere..

• #10   29. maj 2014 Hov og den skal selvfølgelig være skriftelig så hvis nogen får ondt i rumpen så har både du og udlejer jeres på det rene smiley

• #11   29. maj 2014 Tror jeg køber mig en MONSTER stor edderkop og lukker den løs i hendes lejlighed. Når jeg så høre et kæmpe hyl og et brag fra hendes lejlighed, går jeg derned og spørg hende om hun har fundet min edderkop. når hun så begynder og brokke sig, så fortæller jeg hende at jeg jo ikke måtte have min kat, så derfor har jeg skaffet mig et andet dyr.
    Men hvis hun nu skulle ombestemme sig ang min kat kan hun da nok godt overtale mig til og købe et "bur" til min edderkop smiley

• #12   29. maj 2014 smiley jeg håber alt kommer til, at fungere,,, edderkoppe fidusen lyder sjov smiley her må vi have hund og kat men ikke mus rotter, edderkopper og slanger og hvad der ellers findes af kryb og reptiler smiley hamster,marsvin og kanin undtaget.

• #15   29. maj 2014 Jeg var inde og læse om det på en side med juridisk rådgivning. I dette tilfælde er det så nok ikke bindende juridisk set desværre . Han gik jo med til at katten flyttede med imod han måtte skrive ingen hysdyr tilladt, så ville han se den anden vej. Det er ingen tilladelse. Istedet havde det været bindende hvis nu han havde skrevet at katten måtte være der sin levetid ud som foreslået tidligere. Så det tror jeg altså desværre ikke. Derfor er Jespers råd stadigvæk det bedste såfremt han kan lokkes til at skifte mening. Og får Chaos dispensation betyder det ikke noget at hende, der ikke kan lide katte brokker sig. Som kristina forklarer kan udlejer give særskilte dispensationer.

• #21   30. maj 2014 Nu har jeg smidt en mail til udlejeren.

Så må jeg tage den derfra smiley tak for alle jeres gode råd

• #24   30. maj 2014 Nu har du forhåbentlig lærk lektien til en anden gang: Få det på skrift. Om ikke andet, så for en sikkerheds skyld. Selvom mundtlig aftale også er gyldig er det jo svært at bevise. Selvom jeg nu ikke vil mene at "se den anden vej" er det samme som en tilladelse. Jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke bare har givet dig tilladelsen og skrevet det ind i lejekontrakten, hvis det ikke er et problem, istedet for alt det kiggen den anden vej? Nå, men held og lykke med mailen. smiley
    Men jeg kender det kun alt for godt selv, det med at det bare ikke en til at finde lejligheder med husdyr. Vi står ikke og mangler nu og her, vi kigger kun da vi gerne vil flytte inden for nærmeste fremtid, men vi tør bare ikke sige op hvor vi bor nu, hvis vi nu ikke finder noget med husdyr, så er vi jo lidt på den. Det er sgu svært. Dog vil jeg sige at det godt kan betale sig og lige ringe selvom der står ingen husdyr, det gjorde en veninde jeg har, og hun fik sær tilladelse.

• #25   12. okt 2014 Hvordan er det gået?

• #26   12. okt 2014 Ja det har jeg også tænkt på men håber da det bedste..

• #27   13. okt 2014 Ja, det er en af de tråde, hvor jeg undrer mig over, at der ikke kommer en opdatering smiley

Kommentér på:
Husdyr tilladt : NEJ

Annonce