Når det bare er blevet godt for noget {{forumTopicSubject}}
Jeg har bare lyst til at dele dette med jer
for 3 år siden fandt vi Pyrus ude på den fynske motorvej. Hans mor + måske en killing mere var kørt ned. Han var underernæret og dehydreret. Og meget træt. Jeg valgte at kontakte KV (da var jeg stadig med i det) men der var ikke plads fordi de skulle lukke ned.
Så der var ikke andet at gøre end at tage ham med hjem. Han blev skudt til at være ca 7 uger. Dette var om fredagen efter kl 17, så jeg måtte kontakte en vagtdyrlæge (han er så gift med min egen dyrlæge, men har egen klinik) - bare for en sikkerheds skyld.
om mandagen havde jeg ham med til egen dyrlæge for at få ham testet - alle mine bliver testen inden de bliver lukke sammen med de andre.
I starten gik det faktisk meget godt. Han var kælen men lidt forsigtig. Hans bedste ven blev Birger, men de leger meget voldsomt sammen. Birger er 2 år ældre end Pyrus
Men det gik faktisk ned af bakke. Han er rigtig glad for de andre katte, men overhovedet ikke for os. Vi har dog valgt at sige at det er ok at han vælger de andre frem for os, så lang tid at han trives - vi har jo bare alle de andre at nusse med.
Så i efterårsferien fik vi besøg af en stor killing (nr 2 indenfor en meget kort periode ). Han kommer hver dag, for lige at hygge lidt og vil meget gerne have lidt mad. Han er tynd men ikke noget alvorligt. Han vælger dog at flytte mere og mere ind. Opholder sig kun ude ved løbegården, og forsøger også at komme ind af vores vinduere. Her vælger vi så at sige at nu skal det stoppes. vi bor nemlig bare 3 meter fra en stor vej med meget trafik. jeg får ham fremlyst. Uden held. Og da jeg kender mængden af katte på internatterne om efteråret, vælger vi at beholde ham selv. Så han kommer afsted til dyrlæge for at blive testet og ordnet. Han får så navnet Krumme, fordi han pænt sagt æder hver en krumme. Dagen efter at han er ordnet kommer han ind - går faktisk selv, og lige med det samme ja så er han bare flyttet ind.
Dette er i november. I dag er de to bare de bedste venner. Og jeg mener virkelig de bedste venner. Pyrus har aldrig vasket nogen før, nu skal han virkelig vaske Krumme og omvendt. De leger faktisk det meste af dagen - og meget af natten. Og det er bare sådan en barnelig leg. Ikke noget voldsomt eller noget, men bare pjat. Og de hygger sig virkeligt. Man kan bare se det på dem.
Det bedste ved at Krumme så er kommet ind, er at Pyrus har ændet sig utrolig meget. Han er slet ikke så sky mere. Han har intet imod at være i samme rum som os - hvilket han da slet ikke ville før Krumme kom. Han er bare blevet en hel anden kat. Nu håber jeg så bare på at han også vil snakke med os. Pt foregår det mest ved spisetid (hvilket er ca 4-5 gange om dagen for Pyrus) eller også midt om natten (sover meget dårligt)
Men tænkt at sådan en smidt-af-kat kan gøre så meget for den anden smidt-af-kat. Det er bare helt vildt.
vi håber dog på at det bliver endnu bedre når vi nu flytter i eget hus. Her er der lidt uro en gang imellem, med håndværker mm. Og det kan Pyrus slet ikke lide. Gæster er der ikke nogen af dem som kan lide.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ja med tid og tålmodighed skal han nok blive en social kat ham Pyrus
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
hun var så fuldt efter vores den ene kat som gik ude over til os, og havde forelsket sig i vores Speedy. Så vi fangede hende faktisk via vores løbegård. Hun var nu ikke ligefrem tam på den gode måde. Men hun elsker Speedy og de to har leget lige siden hun kom ind. I starten ville hun slet ikke snakke med os. I dag hvor hun så er blevet en lidt ældre dame, ja så kan vi ikke holde hende fra os.
Baby har også lidt det samme. Han virker dog mere som om at han er bange for at vi slå ham, hvilket vi da ikke gør. Han er fundet sammen med brormand i Esbjerg og er kommet via kv.Brormand Muddi er lige stik modsat.
Så vi venter da bare på at Pyrus gør som hun gjorde.
ikke alle ville nok have gjort det, men vi giver dem den tid de har behov for.
Når det bare er blevet godt for noget