Kan det være rigtig? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har været til sundhedstjek med mine to drenge i dag, og de skulle også lige have deres vaccine.
Men.. Hun sagde de var overvægtige? - Hun sagde ikke direkte at de skulle tabe sig, men at de var overvægtige, fordi at denne del som vi her inde kalder en kastartedel, det er der fedet starter med at sætte sig, og derefter på resten af kroppen.
Jeg synes bare ikke det kan passe, altså Jax han er meget robust i hans bygning, men ikke fed synes jeg ikke. Nunu ligner nærmere en der er tynd..
Jeg er lidt i vildrede, gør jeg noget forkert eller hvad gør jeg? - For jeg ønsker jo ikke at kattene skal have det "dårligt".
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
- Med vådfoder har vi desværre en kræsen kat, han vil ikke have andet end kitekat, så det for de ikke så tit, da jeg har fået af vide det ikke er godt. råt kød vil han ikke røre overhovedet.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Mærk på dem. Det er den bedste guide. Synes også alle skriver i øjeblikket, at deres dyrlæger siger, deres katte er for tykke! Så der er nok noget om det Lotte siger!
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 427 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Men jo mærk på dem som de andre siger
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Tag evt. et billede af dem oven fra og fra siden.
Og gerne alder og vægt
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Egentlig skræmmende med den fedtforskrækkethed hos dyrlæger - mange mennesker er desværre autoritetstro, og vil måske sætte deres katte på en unødvendig, og for katten træls og stressende, slankekur med for lidt foder
Giv forresten bare Kitekat hver dag. Et hvilket som helst vådfoder må være bedre end ingenting.
Kogt kød kunne måske også blive et hit. Start evt. med at håndfodre med det.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
så hvis ellers dine katte trives og du selv syntes at de ser godt ud, så ville jeg lade det sive ud af det andet øre.
jeg har ser rigtig mange katte da jeg var hos kv, og her havde rigtig mange en velfærdsmuskel, og det er altså ikke noget man kan gøre noget ved. Det har nemlig intet med overvægt at gøre. Jeg har mødt mange tynde/slanke katte som også har haft den.
aug 2012
Men nu er det jo de der poser fra kitekat, vil det være nok med sådan en om dagen? For de går gerne og spiser af den i længere tid.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og giv du bare Kitekat hvis det er det rødderne vil have, alt vådmad er bedre end intet, hvis de kan spise en pose om dagen giver du det, kan de spise 2 giver du det..
Mine 2 deler gerne 100 gram 2 gange om dagen, Tøsen er en grov æder og Smilla er fint spisende, så Tøsen får ca 80 gram og Smilla 20 gram, det er ikke fordi de ikke må få mere men det er hvad jeg har erfaret de kan spise på et måltid..
Jeg må indrømme at når i andre har fortalt at jeres dyrlæger har sagt at jeres katte er tykke, så priser jeg mig lykkelig for min dyrlæger, de er meget diplomatiske, for jeg ved jo godt at Tøsen er stærkt overvægtig, men mine dyrlæger punker mig ikke, de siger blot at hun jo bør tabe sig, men de ved jo godt det ikke er helt nemt, og med Tøsens knæproblemer, så er motion ikke vejen frem siger de..
Og som min dyrlæge sagde for nogle år siden, så er de da bedre at katten er på den gode side end at den er mager, ingen af dele er særligt gode, men overvægt er dog bedre end undervægt..
Jeg syntes du skal tage det roligt..
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
rosa var oppe på over 10 kg, og hun er nok lige lidt for tyk. Hun havde dog samtidigt et stofskifteproblem. Men via leg, ja så er hun ned på omkring 7 kg i dag
men har da flere som ligger på omkring 8 kg, men de er store (høje/lange) katte, så det er helt normalt at de skal ligge der. Dyrlægerne syntes nu hellere ikke at de er for tykke. Selvom at vægten siger 8 kg.
Lige nu har jeg så Baby som ligger på næsten 11 kg, han burde nok tabe sig 2 kg. men han leger og hygger sig.
aug 2012
Jeg vil der imod forsætte som jeg altid har gjort, fordi jeg føler kattene har det godt på den måde. - Jeg skulle bare være sikker på at det ikke var mig der måske tog fejl, hvilket jeg så har vurderet at det er det ikke.
Kan det være rigtig?