{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne katte ejere
Har lige en bøn om hjælp. smiley
min vidunderlige snart 1 årige hunkat Dooley er lige kommet i løbetid for første gang, hvilket betyder at hun skal neutraliseres. men da jeg ikke kan få det ordnet indenfor de næste par dage vil jeg høre om nogle af jer har nogle gode råd til at hjælpe hende igennem den her tid. det skær simpelthen i mit hjerte når hun miaw piver, ruller rundt på gulvet og slet ikke kan finde ro. ja det virker næsten som om hun er i ulidelig smerte.(ved godt det ikke er så slemt) og hendes miaweri holder mig vågen nat og dag. kan i nogle tricks der kan berolige hende?

Fra en bekymret og træt kattemor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Afhentning af affald 1.500 kr.
  • TV opsætning 900 kr.
  • fast rengøring 1.200 kr.
  • My heater bar is low and I cannot fill water into tank to get it work 1.000 kr.
  • Water leaks under the sink 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løbetid
  • #1   22. mar 2014 Nu ved jeg ikke hvordan det fungere med p piller men måske du kunne give hende dem bare lige til du kan få hende ordnet, hvis der kommer til at gå længere tid i hvert fald, hvilket jeg vil anfefale at få gjort snart! Hun kan meget vel begynde at pisse over det hele for ja, det gør hunkatte også smiley

• #2   22. mar 2014 skal ha bestilt tid ved dyrlægen på mandag så det sker snarest smiley
    tænkte nu mere på noget fysisk jeg kunne gøre for at berolige hende. speciel mad, nus eller hvad ved jeg smiley når en baby græder kan man jo trøste den osv, har i ideer til hvordan jeg kan "trøste" min lille Dooley

Lidt Crazy catlady har man vel lov til at være (:

• #3   22. mar 2014 For det første forstår jeg ikke helt du har ventet til hun kom i løbetid, hvorfor har du ikke fået det gjort for længe siden??

For det andet så skal du vente til løbetiden er overstået med at få hende neutraliseret, for der er vis risis ved at neutralisere midt i løbetiden, men det vil din dyrlæge nok også sige til dig..

For det tredje så er din kat på ingen måde i smerter, hun kalder blot på hankatte, der er intet du hverken kan eller skal gøre, intet udover en parring vil stoppe hendes klagesang smiley

• #4   22. mar 2014 Godt at det bliver gjort snart smiley men de er ikke så meget at gøre, måske et par ørepropper til dig.

• #5   22. mar 2014 var ikke klar over at jeg skulle vente til løbetiden var overstået, tak for info ;D

Har ventet med at få hende neutraliseret da min dyrlæge havde den holdning at det var bedst at vente til hun havde været i løbetid første gang. ved ikke hvorfor men tog hende på ordet smiley og så havde jeg også overvejet at vi skulle prøve at få killinger en gang, men endte med at beslutte at det var en hyggelig tanke men dum ide.
    Er godt klar over at hun som sådan ikke er i smerter. men ville bare så gerne ha hun fik lidt ro. hun har stort set ikke sovet i halvandet døgn nu og hendes piveri går lige i hjertet på mig. men tager det som at jeg bare skal gøre mit bedste for at ignorere det, og nusse hende på hovedet hvis hun vil putte lidt?

• #6   22. mar 2014 Ørepropper var måske en ide ;D

• #7   22. mar 2014 Velbekomme, der er mange der ikke ved at de skal vente til løbetid er overstået, den vare normalt fra 5-8 dage, du er jo så nok ikke i tvivl når hun er ude af den kan jeg høre smiley men vær ops på at hun vil gå i løb for hver 20. dag cirka, så når hun er ude så er det med at bestille tid hurtigst muligt inden den næste starter..
    Det er noget med at der lettere opstår blødninger når man neutralisere under løbetid..

Jeg forstår ikke helt din dyrlæge, men der er desværre nogle som er lidt gammeldags, men blot du får hende ordnet så er det jo fint, hun vil blive meget mere harmonisk og rolig når hun ikke har alle de rasende hormoner i kroppen smiley

Du skal blot opføre dig som normalt over for hende, og ja den jamren går lige gennem marv og ben, jeg havde en hunkat engang der når hun var i løbetid lød nøjagtig som når et spædbarn græder, hold op hvor var jeg glad når det var overstået smiley

• #10   23. mar 2014 Du bliver desværre bare nødt til at holde larmen ud. Jeg er glad for at du vælger at neutralisere hende, da det er langt det bedste og sundeste for din kat. Men jeg er ked af at du har en dyrlæge, der er mindst 30 år bagefter, for så havde både du og din kat undgået operaen og generne ved løbetiden. Hvis du en gang senere får en hunkat, skal du vide at de fleste opdrættere neutraliserer deres killinger INDEN de flytter hjemmefra. Så det kan ske allerede fra at killingen er ca 10 uger.
    Så lige et godt råd til at du kommer hjemme med din ny-operede kat. Lav en body-stocking til hende og lad være med at give hende krave på, som din dyrlæge sikkert vil udlevere. Kraven er til stor gene for din kat.
    Her er opskriften på en body, du selv kan lave meget nemt: http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking

• #11   23. mar 2014 Heidi og Winnie
    Dooley er en indekat og er kun ude i sele sammen med mig, da jeg bor lige ud til en meget trafikeret vej og ikke har lyst til at løbe nogen risiko i forhold til at hun bliver kørt over eller er skyld i et trafikuheld. desuden er her mange villaer omkring mig og syntes ikke at mine naboers haver skal bruges som kattebakke, da det jo ikke er dem der har kat, men mig ;D - virker kaffegrums egentlig, hvis man har problemer med en nabokat bruger ens blomsterbed osv. som toilet?
    Marianne
    Tak for link til Bodyopskrift vil med det samme gå igang med at lave en lille fin body til hende :)

• #12   23. mar 2014 Det er også rigtig Lotte S, nu du skriver det husker jeg det godt, jeg var nok bare ikke helt vågen i går, faldt også i søvn foran computeren smiley så det forklarer nok misseren smiley
    Men tak fordi du lige rettede op på min fejl smiley

Kommentér på:
løbetid

Annonce