løbetid {{forumTopicSubject}}
Hej alle i skønne katte ejere
Har lige en bøn om hjælp.
min vidunderlige snart 1 årige hunkat Dooley er lige kommet i løbetid for første gang, hvilket betyder at hun skal neutraliseres. men da jeg ikke kan få det ordnet indenfor de næste par dage vil jeg høre om nogle af jer har nogle gode råd til at hjælpe hende igennem den her tid. det skær simpelthen i mit hjerte når hun miaw piver, ruller rundt på gulvet og slet ikke kan finde ro. ja det virker næsten som om hun er i ulidelig smerte.(ved godt det ikke er så slemt) og hendes miaweri holder mig vågen nat og dag. kan i nogle tricks der kan berolige hende?
Fra en bekymret og træt kattemor
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
tænkte nu mere på noget fysisk jeg kunne gøre for at berolige hende. speciel mad, nus eller hvad ved jeg
Lidt Crazy catlady har man vel lov til at være (:
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.510
For det andet så skal du vente til løbetiden er overstået med at få hende neutraliseret, for der er vis risis ved at neutralisere midt i løbetiden, men det vil din dyrlæge nok også sige til dig..
For det tredje så er din kat på ingen måde i smerter, hun kalder blot på hankatte, der er intet du hverken kan eller skal gøre, intet udover en parring vil stoppe hendes klagesang
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
maj 2013
Har ventet med at få hende neutraliseret da min dyrlæge havde den holdning at det var bedst at vente til hun havde været i løbetid første gang. ved ikke hvorfor men tog hende på ordet
Er godt klar over at hun som sådan ikke er i smerter. men ville bare så gerne ha hun fik lidt ro. hun har stort set ikke sovet i halvandet døgn nu og hendes piveri går lige i hjertet på mig. men tager det som at jeg bare skal gøre mit bedste for at ignorere det, og nusse hende på hovedet hvis hun vil putte lidt?
maj 2013
jan 2012
Det er noget med at der lettere opstår blødninger når man neutralisere under løbetid..
Jeg forstår ikke helt din dyrlæge, men der er desværre nogle som er lidt gammeldags, men blot du får hende ordnet så er det jo fint, hun vil blive meget mere harmonisk og rolig når hun ikke har alle de rasende hormoner i kroppen
Du skal blot opføre dig som normalt over for hende, og ja den jamren går lige gennem marv og ben, jeg havde en hunkat engang der når hun var i løbetid lød nøjagtig som når et spædbarn græder, hold op hvor var jeg glad når det var overstået
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Så lige et godt råd til at du kommer hjemme med din ny-operede kat. Lav en body-stocking til hende og lad være med at give hende krave på, som din dyrlæge sikkert vil udlevere. Kraven er til stor gene for din kat.
Her er opskriften på en body, du selv kan lave meget nemt: http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking
maj 2013
Dooley er en indekat og er kun ude i sele sammen med mig, da jeg bor lige ud til en meget trafikeret vej og ikke har lyst til at løbe nogen risiko i forhold til at hun bliver kørt over eller er skyld i et trafikuheld. desuden er her mange villaer omkring mig og syntes ikke at mine naboers haver skal bruges som kattebakke, da det jo ikke er dem der har kat, men mig ;D - virker kaffegrums egentlig, hvis man har problemer med en nabokat bruger ens blomsterbed osv. som toilet?
Marianne
Tak for link til Bodyopskrift vil med det samme gå igang med at lave en lille fin body til hende :)
jan 2012
Men tak fordi du lige rettede op på min fejl
løbetid