{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Trisse A
Trisse A
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Hjælp Er faldet pladask for en hittekilling.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er faldet pladask for en hittekilling, ca mellem 13 uger og et halvt år. Sagen er den jeg er meget syg og går hjemme til dagligt udover min ene times behandling en gang om ugen. Vi må ikke have husdyr, men vi har i forvejen et par burdyr (heller ikke tilladt). Sagen er den jeg ALDRIG i mit liv har oplevet sådan en fantastisk kat som ham. Min kæreste er gået med til at anskaffe ham og bliver vi smidt ud - jamen så flytter dyrene og jeg i sommerhus til vi har fundet et andet sted at bo. Sagen er den at i vores omegn er det UMULIGT at finde en privat udlejer der tillader husdyr, vi er skrevet op på en venteliste.. Som dog er på 8 år. Jeg ville have rigtig meget gavn af at få en kat da den vil aflede min opmærksomhed fra.. Ja nu siger jeg det lige ud. SELVMORDSTANKER. & være en god trøst når manden er på arbejde. Kattens personlighed og vores kemi er der bare han er en rigtig kælemis men har aldrig mødt sådan en katte personlighed som han har!
hm go eller no go? - det skal lige siges vi ELSKER dyr herhjemme og vi anskaffer dem kun hvis vi ved vi kan give dem et godt liv mvh & et lille billede smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp Er faldet pladask for en hittekilling..
  • #1   15. mar 2014 bund og grund vil jeg fraråde det, for i risikere jo at stå uden tag over hovedet pga det, og det risikere jo at være katten der er taberen smiley

En rigtig øv situation for jer, men syntes i skal gå den korrekte vej og få en lejlighed med tilladelse til dyr først, der vil helt sikkert komme en anden kat med et lige så skønt sind som den i har set nu, sind på killing kan i øvrigt ikke afgøres 100% før katten er udvokset, da det kan ændre sig i løbet af opvæksten..

• #2   15. mar 2014 jeg har selv været på internat i mange år, og vi har haft mange henvendelser lige som din.
    Og svaret må blive: Lad vær!
    I risikere at ende på gaden, og så står I der med alle jeres dyr.

overvej om hvad det endelig er I vil. Og hvis det er dyr i vil, ja så må I jo flytte efter hvor det er muligt. vi står selv og skal flytte, og det ender nok med at vi flytter til en anden landsdel bare for at få alle dyrene med. Hos os er det dyrene frem for noget andet.

• Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    sep 2013

#3   15. mar 2014 Vi har dyr i forvejen herhjemme, vi kan ligeså godt ryge ud på dem som på katten. Nej vores dyr kommer i første række ALTID! Vores udlejer tager overpris på lejligheden og det en gammel skod lejlighed!

Jeg mindes bare ikke i hele mit liv at have mødt sådan en dejlig hittekilling som ham. Eller kat for den sags skyld.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 50
    #4   15. mar 2014 Tag ham til dig. Det kan gerne være, at det ikke er det smarteste, men det lyder til at være det bedste og rigtigste for dig. Jeg er sikker på, at du giver killingen et dejligt hjem. Undersøg samtidig alle muligheder for ny bolig i miles omkreds samt et alternativt hjem til katten, hvis udlejer finder på at smide jer ud, og I ikke lige har et sted at flytte hen.

Held og lykke og varme tanker og hilsner fra mig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 50
    #5   15. mar 2014 PS. Hvis I pludselig står akut og skal finde et hjem til ham, kan du skrive til mig - på mail, for jeg glemmer at tjekke beskeder hér - isabelle-mandel@mail.dk

• Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    sep 2013

#6   15. mar 2014 Isabelle tak fordi du kan forstå min situation det er også hårdt for mig at være hjemme.. især når kæresten er 15 timer på arbejde. Jeg forguder dyrene herhjemme. Vi har heldigvis kattetræ kattebakke osv. Til når dagen skulle komme. Vi undersøger alt! Og det er også grundet det er alt for dyrt at bo her. hans beskrivelse, og den måde han var på. Han lagde sig direkte i mine arme igår, vi legede lidt med ham og jeg satte mig på hug. Så kom han op og lagde sig og ville nusses. Sådan en kat har jeg længe ledt efter. Jeg følte migg bare så værdsat!

• #7   15. mar 2014 Trisse jeg kan sagtens forstå din situation og for dit helbred ville det måske være en god ide, men det med at det lige så godt kan være pga. de andre dyr i har at i bliver smidt ud, du skriver at de andre dyr er bur-dyr, det er altså noget nemmere at skjule og komme udenom end en kat..

Der også lige en anden ting du skal have med i dine overvejelser, du skriver katten er hittekat og mellem 3-6 mdr. så antager jeg at den er fundet i det fri, med en uvished omkring hvor længe den har levet udenfor, og en kat der har levet ude og på egen hånd i et stykke tid kan du ikke regne med at du med held kan gøre til inde kat, det kan måske gå fint i nogle måneder, eller måske op til et år, men du kan også risikere en frustreret kat der begynder at ødelægge inventar og vægge fordi det ikke trives som indekat..

Det er desværre meget usikkert om en tidligere udekat vil kunne trives som indekat, nogle få vil trives men det er oftest fordi de får en anden form for udeadgang (sele eller løbegård) som ren indekat lykkedes det meget sjældent, og så skal der jo være en plan B for hvordan vil du skjule en udekat??

• #8   15. mar 2014 Hittekilling? Er det en kat I selv har fundet? eller er den fra Hittekilling.dk eller hvad?
    Hvis det er en I har fundet, så bliver I nødt til at fremlyse den og tjekke efterlysninger! Kan meget vel være den er blevet væk fra sin ejer.

www.dyrenesbeskyttelse.dk

Jeg forstår udmærket, at man kan forelske sig i en bestemt kat. Men man bliver ikke bliver mindre psykisk sårbar af at have en kat, som man ikke må have - tværtimod. At leve med risikoen for at blive smidt ud er en konstant stressfaktor.

Du nævner, at I i forvejen har burdyr, som I risikerer at blive smidt ud pga. Men det er mindre sandsynligt, at burdyrene bliver opdaget, end en kat, som jo vil sidde i vinduerne osv. Det er også langt mindre bøvlet at flytte med burdyr. En kat kan man ikke bare sådan flytte rundt med.

Og nok vigtigst af alt, er det, som Heidi nævner med at katten måske slet ikke vil trives som indekat.

Kommentér på:
Hjælp Er faldet pladask for en hittekilling..

Annonce