{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.590 visninger | Oprettet:

Overvejer at gå af med katten {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står nu, og overvejer at komme af med min dejlige kat. Vi er lige flyttet, og jeg ønsker ikke at han skal være udekat, men jeg har intet at have sagt herhjemme. -Jeg er så bange for at han bliver kørt ned smiley
Min mors kærestes 13 årige hund har to gange prøvet at bide min kat, og jeg kan ikke gå med den tanke, at forlader jeg dem alene risikere jeg kattens liv. Han ødelæger tingene herude, når han keder sig. -Han går på badeværelset, da jeg ikke vil have at han er hos hundene når jeg ikke er der. Jeg er bare så ked af, at jeg nu skal træffe den beslutning:( -Hvad ville i gøre?
Baloo er min egen kat, og fik ham af min mors veninde da han var 15 uger. Han var lille og bange. -Nu er han bare mors mis. Det bliver tomt, og jeg vil have svært ved at undvære ham, men jeg bliver nødt til at tænke på hvad der er bedst for ham /:
Vi har ikke pengene til ham, mht. kastrering, vaccination osv.
Jeg er alt for overbeskyttende til at have kat. -Jeg vil ikke have ham ude, da jeg ALDRIG ville kunne tilgive mig selv hvis han blev påkørt. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op?
Ville han have bedst af at komme ud til nogen andre, som kan give ham et ordentligt katte liv, i voliere? Jeg har flere gange haft ham til salg, men har trukket mig hver eneste gang, fordi han simpelthen betyder for meget:/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer at gå af med katten
  • #1   3. mar 2014 Baloo:
    Sig mig, er I flyttet tilbage til din mors eks?
    Jeg spørger fordi du i en anden tråd beskriver en hund der ikke er god ved kattene.

Nej, du har intet at skulle have sagt, og det er du også for ung til. Du skal bare være den der nusser om katten, ikke den der træffer beslutning om aflivning.
    En kat kan ikke bare bo på et badeværelse fordi du er bange for at der sker den noget.
    Jeg kender altså mange der har udekatte/indekatte (kastrerede og det skal din også) og de lærer at komme når man kalder.
    Det er ikke sikkert at det er så farligt endda.
    Og hvis du gerne vil gøre din kat en tjeneste, så finder du dig et avisjob (hvis du ikke allerede har et) og lader de penge du tjener ubeskåret gå til kastration og vaccination af katten.

• #2   3. mar 2014 Iflg. købeloven kan du heller ikke indgå handler uden samtykke inden du er 18 år.

• #3   3. mar 2014 Nej, det dur med kat i det hjem. Og nu går han så tilmed på et badeværelse, hvilket er synd, (og nej, at der er opdrættere, der gør det samme mod deres katte, gør det ikke bedre).

Det bliver nok desværre ikke nemt at finde et nyt godt hjem til en voksen fertil kat. Men hvis du indleverer ham til et internat vil de sørge for, han bliver kastreret, inden han flytter i nyt hjem. Men han risikerer at sidde i bur længe på internatet, og der er desværre heller ikke garanti for at det lykkes at finde et nyt hjem.
    Det er heller ikke sikkert, at internatet vil tage imod ham, og da slet ikke uden betaling, men der kunne vel være en lille chance, hvis du fortæller tingene som de er....

Og så må du have en voksen til at hjælpe dig med at kontakte, og komme afsted til, et internat (hmmm, synes jeg har skrevet det samme til dig før :-S )

Har han forresten ikke været udekat før? (Synes der var noget med en anden kat der jagtede ham) og så er det ikke rimeligt at holde ham som indekat eller sende ham til nyt hjem som indekat.

Og var der ikke også noget med urenlighed eller strint?

Så længe katten bor hos jer, må han have adgang til nogle høje steder, så han kan slippe fra hunden.

• #4   3. mar 2014 Tja, jeg har jo sagt det før, så du ved godt hvad jeg syntes

• #5   3. mar 2014 Ikke for at lyde hård men hvis du kigger dine tidligere tråde igennem har du fået en masse brugbart svar der, og jeg er sikke på at du nok får de samme var her.

• #6   3. mar 2014 Jeg er ikke interesseret i at få ham på internat. -Han er renlig. Meget.. Jeg fik katten, så han er jo min.. -Min mor går ikke ind for at man skal være 18 for at have ansvar. Så længe katten bor hos os er han mit ansvar, om jeg vel det eller ej. Får hun ansvaret bliver han smidt ud.
    Marianne - Ja, det er vi.:)
    Tinka - Jo, han var udekat der hvor vi boede før, men der var stortset heller ingen biler. Der hvor vi bor nu vælter det rundt med store og små biler, og der ligger i forvejen 5 unge katte begravet i haven. Jeg synes også det er synd at han skal være på badeværelset, men jeg synes det er mindst ligeså synd hvis han bliver bidt.

-Den 6 bliver altså ikke min kat.
    Den eneste herhjemme der er glad for ham er mig, og jeg synes jo heller ikke at fortjener det liv. Den eneste grund til at jeg ikke tager chancer med den hund, er fordi at den næsten har bidt en af mine tidligere katte ihjel. Han bed den ned mellem øjet og huden, og igennem ganen, så var hun ikke kommet til dyrlægen så hurtigt var hun død af infektion. Og ja, hvis han bider min kat ihjel, kan jeg sikkert kræve hunden aflivet, men det redder jo ikke katten.
    Baloo er fertil, og han er ca. 9-10 mdr. -Han har aldrig strintet, og jeg tror ikke på at han kommer til det.

• #8   3. mar 2014 -Min mor går ikke ind for at man skal være 18 for at have ansvar. Så længe katten bor hos os er han mit ansvar, om jeg vel det eller ej.

Din mors ord vægter ikke tungere end loven.

Baloo er fertil, og han er ca. 9-10 mdr. -Han har aldrig strintet, og jeg tror ikke på at han kommer til det.

Det kan jeg garantere dig for at den gør!

Med din mors og hendes kærestes indstilling til katte, skal der ikke være katte i det hjem!
    Det er simpelthen for risikabelt og synd for både katten og dig.
    Kan den ikke bo hos dine bedsteforældre? Så kan du besøge den? Når du så engang flytter hjemmefra til et sted hvor man må have kat, så få dig en sød kat, den skal nok få et trygt liv hos dig.

• #10   3. mar 2014 Jeg kan kun kende mig totalt enig med alle de andre der har skrevet i denne tråd, så jeg gider ikke gentage det der allerede er skrevet..

Og egentligt forstår jeg ikke at du spørger igen, for din sidste tråd blev du anbefalet af indtil flere at skaffe dig af med katten, da hjemmet ikke er egnet til kat..

Det er kun dig der holder af den kat, alle andre er den en pestilens for, og det er ikke rimeligt hverken overfor dig eller katten..
    Og selvfølgelig er det synd for dig at du skal skille dg af med noget du holder så meget af, men her bliver du nød til at tænke på kattens ve og vel før dig selv, hvor ondt det end gør..

Og glæd dig så til du bliver voksen og flytter hjemmefra og selv kan bestemme..

Hende du fik katten af, har hun måske mulighed for at give den et hjem eller hjælpe dig med at finde et hjem til den???

• #12   3. mar 2014 Jeg har fået min ene kat fra internat og flere i min familie har kat fra internat. Og det er da ikke synd fremfor at han skal spærres inde eller blive bidt. Og de unge katte sidder der sjældent ret længe .
    Du vil give han en ny rigtig god chance for at få et godt liv. Jeg vil meget opfordre dig til at give ham den chance. Jeg har set sådan en kat, der har siddet spærret inde på et badeværelse og det kan kun gå helt galt. Det er ikke et værdigt liv for en kat. Heller ikke at være i en familie, hvor det kun er dig der kan lide katten. Tænk dig nu godt om og gør det der er rigtigt for kattens skyld. De kan sagtens finde der rigtige sted til ham. Ring og forklar dem din situation og tag en snak med dem, så skal du se de vil nok også synes du har gjort det rigtige.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #14   3. mar 2014 Hold da op Baloo og Com.jeg kan så godt forstå dig du er kun 14 år elsker din dejlige kat og er bange for dens liv og du får ingen støtte i hjemmet. Jeg kan se mig selv i din alder med dit problem og hvor må det gøre ondt.

Men det jeg nok ville gøre hvis jeg var 14 år og ingen støtte hjemmefra, ville være at få min kat et andet sted hen til en god og kærlig familie, din Mor er jo nok ligeglad med om katten bliver solgt... "ved godt det er svært at finde"... men når man ikke prøver bliver det jo ikke til noget.:-)
    Når/hvis du finder et godt hjem til din kat, så spørg om du må besøge katten ca 1 gang om måneden i den første tid i 1 time eller 2, så du kan se at han har det godt der hvor han er, om det så skal tage dig næsten 2 timer kørsel for at besøge katten, ville gøre dig godt, så du tilsidst måske ikke har behovet for at se den mere, du bliver jo også ældre og der kommer til at ske en masse i dit liv, hvor du ikke har behov for at være så meget hjemme som nu og hvad så med katten smiley

For det går slet ikke at katten skal være på badeværelset og hunden er efter den og kan skade den rigtig grimt og det skal du hele tiden sørge for..

Nej Din kat fortjener et meget bedre liv end den har nu. Den har det ikke godt med at blive lukke inde på badeværelset, det er ikke et godt liv den har eller får på den måde og heler ikke en kat natur og det ved jeg godt du selv ved.
    En kat har også følelser og den bliver meget meget stresset og ulykkelig af alt det her og kan mærke det på dig også, DET er meget synd for din kat.
    Giv den nu et godt liv i et andet hjem, hvor din kat får den kærlighed og opmærksomhed som den fortjener. Prøv i første omgang på at finde et godt hjem til din kat, det ved jeg din kat ville takke dig for. smiley

Du må meget gerne skrive til mig på PB hvis du har behov for at snakke om det hele, du skal ikke gå med det alene, smiley

• #15   3. mar 2014 Baloo - Ja, jeg syntes jo nok der var noget med, at han havde løbet frit ude førhen. Det er virkelig <b>synd</b> for ham, at han nu lever på så begrænset plads smiley og jeg synes det haster med, at han får bedre forhold.

Som nævnt kan det tage lang tid at finde det rette hjem til en voksen fertil kat, og det er derfor jeg foreslår internat.

Jeg kan sagtens forstå din modvilje mod, at han skal sidde i bur, men omvendt, så er det altså ikke værre, end at han er spærret inde på et badeværelse. Og der er dog mere fremtid i at sidde på internat.
    Når han først er på internatet, så er "projekt-nyt-godt-hjem" straks sat i gang, og katten vil blive kastreret, inden han risikerer at få for vane at strinte.

Prøv at tænke på, at hvis han kommer på internat i denne uge, så er der en god chance for, at han snart kan flytte i nyt hjem, og kan nyde foråret der (og resten af sine dage) som glad kastrat.

Det koster jo noget at indlevere en kat til internat, men måske kunne nogen (din mormor?) hjælpe økonomisk. Og jeg vil også godt sende en hundredlas afsted til det pågældende internat, som hjælp til indleveringsgebyr for ham.

• #16   3. mar 2014 Felis - Jeg har mine grunde. -Jeg kan ikke garantere at han kommer ud til en ordentlig familie. Jeg fik en hund fra internat d jeg boede hos min far, og den fik tæsk af ham - Og kort efter jeg flyttede blev den aflivet. Sådan skal min kat ikke ende!

Han har det fantastisk med vores egen hund, så jeg synes det er synd at de bare skal splittes fordi den anden hund ikke kan styre sig. Ærlig talt!

Mine bedsteforældre kan slet ikke tilbyde en kat et ordentligt liv. De er 100% hundefolk, og deres hund kan ikke med andre end sig selv. -Og så bor de midt inde i byen.
    Jeg synes bestemt heller ikke at det er rart at han bare sidder fanget i et lille rum, eller står i snor i gården sammen med mig. -Men det er det sikreste liv jeg kan tilbyde ham. Og i skriver, at jeg så kan få en anden sød kat når jeg flytter hjemmefra? Ja, det kan jeg sikkert, men Baloo var den der lille, reseverede killing, som ingen vil have. -Han er min kat, og han er fandme speciel. En anden kat ville aldrig kunne fylde det tomrum ud der ville komme hvis han forsvandt.

Jeg ved også, at bliver han solgt/givet væk så går der præcis to måneder, så har vi en ny, fordi min mor er som hun er. -Den bliver jeg jo selvfølgelig glad for, og skal igennem hele trommerumsen en gang til.
    Han er en sund og rask kat, og det er trist at han ikke har haft det bedste katteliv, ja. -Men jeg er bare for overbeskyttende. -Min første kat blev skambidt af vores ene hund, den næste blev kørt ned, den derefter blev stjålet. -Derefter fik vi så Putter, som røg ud på en gård fordi min mor blev træt af hende. Baloo er min sidste kat, og hvis jeg ikke kan give ham et ordentligt liv, og han ikke kan komme ud til nogen der kan tilbyde ham det han fortjener, så er aflivning den eneste mulighed. Internat, kommer bare ikke til at ske. Han bliver fuldstændig panisk når han er bag tremmer. -Og går jeg fra ham mens han er fanget begynder han er skrige, indtil jeg kommer tilbage. -Det gør ondt...

• #17   3. mar 2014 Jeg ved også, at bliver han solgt/givet væk så går der præcis to måneder, så har vi en ny, fordi min mor er som hun er. -Den bliver jeg jo selvfølgelig glad for, og skal igennem hele trommerumsen en gang til.

Jeg synes at du skulle vise din mor denne tråd, hun tænger til at lære lidt om at tage vare på både børn og dyr!
    For det er både synd for dig og for katten.

• #18   3. mar 2014 Det hjælper bare desværre ingenting.

• #19   3. mar 2014 Jeg forstår ikke helt meningen med denne tråd?

Min opfattelse er at du straks afviser alle råd folk kommer med?!

Det føles som om at du har taget din beslutning - nemlig at din tidligere udekat skal gå som en stakkels lokumskat...
    Fordi du lader dine egne følelser og behov komme først...

• #20   3. mar 2014 Jamen nu ønsker hun jo også en pris på aflivning... smiley

• #21   3. mar 2014 Puha smiley Har så ondt af dig og den situation du står i. Synes ikke du skal give op og aflive ham, hvis han ellers er velfungerende. Dog, selv hvis du vælger den løsning, så er det vigtigste i det her at få din mor til at forstå at i så ikke skal have kat - heller ikke når hunden er væk.

Hun virker jo ikke til egentlig at ville have en kat, så hvorfor anskaffer i jer en ny? Kan det være fordi hun ved at du elsker katte og hun prøver at gøre dig glad ved at købe dig en?
    For så kan det måske hjælpe at snakke med hende om alt det her. Hvordan du ikke føler at det er et værdigt liv for katten at leve på badeværelset og konstant gå i frygt og føle sig indelukket. Din frygt for at han kunne blive kørt over og at du egentlig tror at han vil have bedre af at enten at finde et nyt hjem eller at få lov til at sove ind. Og så derefter kigge hende dybt i øjnene og sige: "Mor, hvis vi ender med at skulle af med Baloo, så skal vi altså ikke have andre katte. Som du nok kan se, går det ikke med (kærestes hunds navn). Den er for voldsom og det er simpelthen ikke fair overfor en kat at skulle leve i frygt."

• #22   3. mar 2014 Kontakt Dyrenes Beskyttelse og aftal hvornår du kan aflevere katten hos dem samt pris. .

Når du spørger om prisen for en aflivning så er der nogle klokker der bimler hos mig: Hvis nu du beholdte katten og den skulle blive syg. Hvad så? Er der så penge til dyrlægebesøg og medicin? Jeg tror det ikke.

Tænk på katten og gem dine egne følelser væk

Anskaf en kat når du er flyttet hjemmefra og kan betale til dyrlægebesøg osv.

• #23   3. mar 2014 Jeg har iøvrigt også en kat fra internat, der er altså langt fra altid deres ophold på internat bliver langt. Min huskat Bamse havde de ikke engang nået at neutralisere inden han var solgt til os. Der er dyr hvor det går stærkt.

Uanset hvad så kan Dyrenes Beskyttelse tilbyde ham et bedre liv end det han har nu. De kigger også køberne an og fraråder køb af dyr som ikke vil passe ind i familien af den ene eller den anden årsag.

• #24   3. mar 2014 Jeg har min misser fra internat også. Hun var fundet på en fabrik, var syg, bange og skræmt. I dag er hun en dejlig mis og vi har indtil videre givet hende 8 gode år. Internatet var i sin tid god til at rådgive og finde familier, der passer til kattenes behov. Min Smilse skulle f.eks. ikke hjem til andre dyr eller larmende børnefamilier. Og så har min kat altid været indekat med adgang til altan og have i snor om sommeren. Kontakt et internat og fortæl dem, hvad dine "ønsker" er. F.eks. at du ville være tryg ved et hjem uden dyr og hvor den eventuelt levede som indekat smiley

• #25   3. mar 2014 kan du ikke tale med din mor om at spæde til prisen det koster at få katten på internat?

• #26   3. mar 2014 Lena - Du må forstå, at han ikke kommer på internat. Aldrig skal han spilde så meget som ét sekund sådan et sted.

Emma - Det hele lyder meget fint, men jeg vil ikke lade ham havne i bur, på et internat hvor han bare er en ud af mange.

• #27   3. mar 2014 Nu bliver jeg næsten arrig. Han har meget bedre af at komme væk fra jeres hjem, desværre. Du virker egoistisk. Man skal være i stand til at tilsidesætte sine egne følelser når man har dyr. Lige nu putter du dig selv højere end katten.

Jeg kan virkelig heller ikke se meningen med dette. Du modvirker alle svar der kommer.

• #28   3. mar 2014 Når JEG har dyr, er der mange følelse indblandet. -Jeg holder ikke bare af mine dyr - Jeg elsker dem. Har jeg ikke dyr omkring mig fungere min hverdag bare ikke. Min kat er mit alt. Internat er bare ikke en mulighed, og så må du sige hvad du vil. Det er godt at din kat har fået det godt. -Hun var heldig, men hvem siger at min er det? Der er ingen garanti. -Heller ingen garanti for at han ikke ender som kastebold? Jeg sætter lige præcis mine dyr højere end mig. -Hvis jeg afliver ham, føler jeg mig som en morder. -Hvis han får et nyr hjem, hvor han ikke føler sig tilpas eller har det godt, føler jeg mig skyldig. -HVER gang han er blevet overfaldet af andre katte som udekat, har jeg følt, at jeg har været jordens værste kattemor. Hver gang vores hund har snappet eller bidt efter ham, har jeg bare haft lyst til at smide hunden ud i hundegården og få den væk. -Men jeg er jo egoistisk. Jeg er ikke i stand til at tilsidesætte mine følelser omkring dyr, fordi jeg har mistet SÅ mange uskyldige og raske dyr. .Kaniner, en hund, og katte. Dén her kat er bare speciel, og han kommer ikke til at havne på internat. -Skal han have nyt hjem skal jeg møde personen. -Desværre kan jeg se alt det negative, men ikke det positive.

• #29   3. mar 2014 Måske det ville være bedst for katten, at komme til en anden familie, nu I ikke har råd til den! En kat er et dyr der kræver godt foder og ordentlig pleje, hvis man ikke har råd til, at give katten det rigtige foder, og passe den med dyrlæge, så skal man slet ikke have kat.. Eller dyr i det hele taget..
    Ja, det er svært når man holder af katten, men tænk på den, det er ikke den der har valgt dig. Du har valgt den = du har pligt til, at sørge for den.

• #30   3. mar 2014 Hvis man virkelig elsker sine dyr, så må man også tilsidesætte sine egne behov, når man står i en så uholdbar situation som du er i...

Og måske kan du ikke se det, men det kan vi andre..
    At holde en kat, der har været vant til at færdes frit, konstant spærret inde i et lille rum, det er fandeme synd... Og i min verden på grænsen til dyrplageri...

• #31   3. mar 2014 Han får perfect fit, og kitekat.. Han bor nu åbenbart i vores værksted, fordi han blev så forskrækket over vores hund at han pissede hele stuen til. Jeg er ikke hjemme til at rede hans røv smiley Nej, han skal ikke på intrnat, men det liv min mor er ved at rejse til ham, er ikke nok. -Sådan kommer han simpelthen ikke til at leve...

• #32   3. mar 2014 Nu har jeg læst alt igennem, og stort set alle muligheder er kommet fra - alle afvist. For mig virker det lidt til, at du venter på der er en der siger "det er ikke nødvendigt at komme af med katten, han har et godt liv hos dig!"
    Det er bare ikke sådan det er.

• #33   3. mar 2014 Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår dine indlæg. Du skriver den ene gang din mor helst ikke vil have flere katte men en veninde kom med Baloo. Nu henter hun bare en ny hele tiden ? Du skrev også hun var ligeglad med katte og helst ikke ville ha flere men kun var glad for hunden.
    Din overskrift hedder jeg overvejer at gå af med min kat. Hvis du har overvejet det, så må der vel ligge nogle tanker til grund for det. Og som du kan se herinde, så er der altså masser af internat katte, der har fået nye gode ejere. Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil. Andet end at jeg kan se at du kører i ring og det er faktisk det værste man kan gøre, når et problem skal løses. For så kommer man ingen vegne. Du får ikke en glad og lykkelig kat ud af at den skal spærres inde på badeværelset og sidde og skrige der. Kan Baloo ikke være i sikkerhed i sit eget hjem bør han have et nyt. Det er Baloo du skal tænke på og ikke dig selv. Jeg forstår godt det er hårdt og svært når du er glad for ham. Det er da klart han skriger, når du går og tænk så lige på at du kan jo ikke sidde hos ham hele tiden. Hvad når du er i skole skal han så sidde på badeværelset i alt den tid.
    Hvad ville hjælpe. Hvad er din egen ide med katten ? Det kan jo ikke nytte man har en eller anden urealistisk ide, hvis den bare ikke bliver gennemført. Jeg vil da også synes det var skønt såfremt du kunne beholde ham og alt var godt.
    Han kommer heller ikke bare bag tremmer på internat .Dine forestillinger om et internat er ikke helt rigtige Der kan være katte der sidder der længe men det er oftest de gamle katte, som ingen vil have.
    Kattene er ude og leger med hinanden: Jeg har tilbragt flere timer på et internat, hvor alle de katte der kunne lege sammen var ude . Det er jo ikke et blivende hjem men en mellem station for at redde kattens liv. Jeg tror faktisk han vil skrige mere af at blive spærret inde på badeværelset, når du er i skole i længden . Det er meget trist du ikke har en voksen du kan tale med og som kan hjælpe dig med at tage en beslutning omkring ham.

• #34   3. mar 2014 Jeg ved, at det eneste der ville hjælpe katten ville være et nyt hjem, men det bliver altså bare ikke igennem et internat. Da vi flyttede, stod han i et stort kaninbur, og sagde ingenting, da jeg stod ved siden af, men da jeg gik begyndte han at skrige. -Forskellige folk kom hen, men han stoppede ikke. Da jeg kom derhen stoppede han med det samme og lagde sig en ende af buret hvor jeg var. Siger det ikke en del? Jeg er glad for min kat, og han er jo tydeligvis også glad for mig. Er han bange, søger han hen til mig. Baloo kan ikke med andre katte. -Han går i forsvarsposition med det samme, fordi min mor ikke ville have inde kat, og dermed var skyld i at han blev overfaldet, og tyraniseret af en anden kat.

Som skrevet - Baloo betyder alt for mig. Jeg vil ham det bedste, men jeg kan ikke selv give ham det, og det er så fucking svært bare at sige ''Så må han ud'' - Han er så meget mere end bare en kat. Og nej, min mor vil ikke have kat, men hun vil gerne købe katte. Det giver ingen mening, det ved jeg. -Hun siger om og om igen ''Ikke flere dyr'' men kort tid efter siger hun at hun har gjort det igen.
    Allerede da jeg fik Baloo sagde min mor at det var det sidste dyr vi skulle have. -Men det var mig der måtte sige nej til en killing som jeg fandt udenfor i snestorm, og ingen ville kendes ved den. -Baloo bor i et værksted, der ikke er isoleret, men fyldt med maskiner, som, skruer og andre byggeting. -Det er farligt for ham, men min mor forstår det ikke. Hun bliver bare pisse sur når jeg kommentere det. -Og til sidst giver jeg op, og lader hende gøre som hun vil. Jeg ved jo for fanden ikke hvad jeg skal gøre? Jeg er helt ødelagt over det liv han har. -Jeg kan godt se det. Jeg véd det godt, men hun vil ikke have at jeg kommer af med ham. Hun vil vidst bare have at han rådner op i sin lorte tilværelse under hendes primiser. Han mp ikke engang kome ind i huset nu smiley

• #35   3. mar 2014 Få da den kat aflivet, alt andet er synd og på grænsen til dyrplageri!! Nøj hvor bliver jeg irriteret, hvad er pointen i at då opretter en tråd her inde når du bare uden at blinke fejer alle de løsninger væk folk kommer med. Hold da kæft hvor er du egoistisk og din mor med, du kan i det mindste tilnærmelses vis undskyldes med at du kun er et barn/teenager, i tænker ikke lige altid længere en jeres egen næsetip. Men i virkeligheden burde du slet ikke skulle have en skid at sige, det er din mor der er den vokse og derfor må hun sætte foden i jorden og få den kat aflivet!

• #36   3. mar 2014 Jeg skal simpelthen ikke have en skid at sige? Jeg mener nok, at jeg har noget at have sagt. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive. Hvis JEG er egoistisk, vil jeg da slet ikke møde en snob. -Føj for satan. Det er min mors beslutning, at min kat lever som den gør. -Ikke min. Jeg håbede SÅ inderligt på, at jeg kunne får ham neutraliseret, vaccineret, øremærket og chippet, hvorefter han kun kom ud i voliere - Men den drøm stoppede min mor. Jeg har sat han til salg, og sker der ikke noget, ja, så bliver han aflivet.
    Jeg ser ikke internat som en løsning, men som en løsning når man ikke bryder sig om sin kat.

• #38   3. mar 2014 Om du skal have noget at sige er jo op til til mor, men juridisk, så nej, det er helt og holdent op til din mor. Og nej jeg prøver ikke at køre dig ned, jeg prøver blot at banke noget fornuft ind i hovedet på dig, hvilket jo ikke rigtig lader til at have nogen effekt. Det ville da være skide godt hvis du kunne få ham fixet med hele pakken, men den slags koster penge, penge som man gerne skal have på forhånd, inden man anskaffer sig et dyr, har man ikke det, jamen så skal man ikke få sig et dyr, så enkelt er det.

• #39   3. mar 2014 Og blot som info, så er det ufattelig svært at komme af med med en voksen, fertil kat nu til dags.

• #41   3. mar 2014 Baloo

jeg har det som en del af de andre nu:

det er helt ligegyldigt hvad der kommer af forslag så afviser du, da du mener det er værre for katten. Den her tråd er dermed spild af folks tid.

Jeg har været inde på flere internater og de har det faktisk godt. Du er så overbevidst om det modsatte.

katten vil få det bedre på internat ELLER hos den bruger der har tilbudt at mødes med dig ved Lillebæltsbroen så hun kan overtage katten. ved dog ikke hvad du har svaret på det.

• #42   3. mar 2014 Godt skrevet Lisbeth på Slottet smiley

• #43   3. mar 2014 Baloo der er folk der selv indleverer deres dyr på internat hvis de ikke kan få dem solgt og ikke magter dem eller har råd til at have dem. Så bryder man sig netop om sine dyr. men ja ikke alle dyr kommer ind på den måde. NOGLE af dem er dyreværnssager.

• #45   3. mar 2014 Da jeg hentede Bamse i november på dyreinternat, sad der lige netop en familie som var i færd med at indlevere to af deres katte fordi de ikke magtede dem.

• #46   3. mar 2014 Momo - Badeværelset var luksus... Nu bor katten i et uisoleret værksted med maskiner den kan komme galt afsted med smiley

• #47   3. mar 2014 Hun har lige oprettet en annonce på katten her på kattegalleri. Så nu kan man håbe at der sker noget

God beslutning Baloo smiley

• #48   3. mar 2014 Rigtig flot annonce!
    Jeg håber på det aller bedste, og har delt din annonce på Facebook..

• #49   3. mar 2014 Jeg ville med glæde tage i mod cawanis tilbud, men min mor vil ikke have at jeg skal af med ham - Hun vil i hvert fald ikke gøre noget for det - så har ikke mulighed for at få ham med til Lillebælt. Jeg håber at nogen skriver til mig.
    Jeg ved at det bliver pisse hårdt, og jeg vil savne ham som i h.....
    -Jeg har så svært ved at se det positive ved at han flytter, fordi at jeg er så glad for ham, at jeg ikke tror på at nogen kan tilbyde ham nok. Jeg ville helst lave en kontrakt der siger at jeg skal have første-ret til at få ham tilbage hvis der sker noget, og kan jeg ikke tage ham, skal jeg vide hvem der får ham. -Men det kan jeg jo ikke kræve. Det er bare så forbandet svært smiley -Og jeg har ikke de voksne, som burde bakke mig op i mine beslutninger. -Jeg bliver bare trampet ned, og får altid følelsen af at have gjort det forkerte. Jeg har det så forfærdeligt med at have lavet den annonce, fordi jeg ved at jeg fortryder det 100% i det sekund der er en der er interesseret. -Jeg trak mig de andre gange/:
    Han er bare så forbandet skøn:i

• #50   4. mar 2014 Det er der du skal huske at tænke på at det er for kattens bedste...
    Han kan komme i et hjem hvor han bliver familiens midtpunkt, deres lille kæledække som bliver overøst med kærlighed hver dag..

Eller han kan sidde hjemme i det kolde værksted, hvor han kun får minimalt med kontakt...

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge i hvert fald...

• #52   4. mar 2014 Jeg kan godt forstå du har rigtig svært ved at skulle gå af med ham og at der er mange svære følelser i det og det gør rigtig ondt. Du skal huske at du gør det for Baloo. Selvfølgelig vil han blive lykkeligt for at få en ny kærlig mor. Gør det nu ikke mere kompliceret og indviklet end det er.
    Desværre er det jo din mor der har det sidste ord . Så du er nok nød til at tale lidt med din mor og få hendes accept før det med annoncen bliver seriøst. Fortæl hende du gerne vil ha Baloo får et nyt hjem, hvor han kan få nogle andre forhold og du er rigtig ked af det, når han skal gå ude på værkstedet. Det kan jo ikke nytte med en annonce hvis alle alligevel bliver afvist, når de henvender sig fordi din mor siger nej. Eller de kører efter det og så står din mor og siger katten ikke er til salg. Jeg havde også en farfar der også var ond mod dyr og tævede deres hund og det var ækelt og forkert men ikke alle er sådan. Og hvis det er søde mennesker vil de sagtens kunne forstå du gerne vil ha et brev og nogle billeder, der viser Baloo har det godt. Da jeg for mange mange år siden gav to killinger væk fik jeg ofte billeder og beskeder fra dem de første år.
    . Han undgår jo ikke at skulle køre et stykke vej i bil hvis ikke den nye ejer bor lige ved siden af jer.
    Det hjælper hverken dig eller Baloo hvis annoncen ikke er 100 % alvorlig ment og så synes jeg mere, der er grund til dårlig samvittighed.
    Det er altså heller ikke godt du selv skifter konstant imellem at være glad og ulykkelig over din kat. Det skal jo være rart at have et kæledyr og ikke endeløse bekymringer og spekulationer. Sig til din mor at da hun gav dig katten forventede du ikke den skulle bo på værkstedet men være din kæle kat og bed hende om lov til at sælge ham. En så skøn kat fortjener at få et hjem, hvor han vil blive overøst med kærlighed som Lotte skriver. Det bliver han jo ikke når han går alene rundt på værkstedet, når du ikke er der. Du har ikke gjort noget forkert men du er nød til at have din mor så meget med at hun accepterer at du sælger Baloo.

• #53   4. mar 2014 Må jeg spørge hvorfor du ikke vil have ham på internat? Har godt læst du ikke vil have ham i bur - men er det ikke lidt det samme som, når du lukker ham ude på badeværelset, eller han går fra, at have haft mulighed for, at gå udenfor, og nu er tvunget til, at være inde?

Jeg adopterede selv en killing på internat, ham havde jeg i 5 måneder, og måtte desværre aflevere ham tilbage, da min anden kat blev skræmt af ham, og derfor ikke turde komme ind.
    Nu kender jeg ikke til andre internater end dyreværnet i rødovre, men der har har de et okay bur med kradstræ og lejetøj, og kattelem, så de kan komme udenfor hvis de har været vant til det før (som din jo har), hvis de kan med andre, sidder de sammen med en anden kat, ellers sidder de alene.
    Jeg kom selv og besøgte min killing, og det ville jeg gøre 1 gang om ugen (det koster 150 pr. gang i transport + tager lang tid). Min killing var 8 måneder da han blev afleveret tilbage, dog var han chippet, øremærket samt kastreret.. Han sad der i 5 dage, og det må man jo bide i sig, katten får jo et godt hjem, hos nogle der holder af den, og har råd til, at passe den.

• #55   4. mar 2014 Ja, jeg har haft en mindre diskussion med min mor, fordi han nu er blevet smidt ud, så han har værkstedet og udenfor. -Han render løst ved en trafikeret vej, og min mor er ligeglad med hvad der sker med ham. Jeg er så sur, og så ked af det at man skulle tro det var løgn. Hvad kan jeg stille op? Jeg er ikke hjemme.

• #56   4. mar 2014 Josephine - Det er både det at gå fra ham, og ikke vide hvad der sker med ham, og det at jeg aldrig kommer til at møde dem der får ham. Jeg har det forfærdeligt bare ved tanken..
    Fruen - Nej, men dm jeg kender har ikke penge til at ligge og lege taxi for mig. Desværre.:/

• #58   4. mar 2014 Fruen - Nu kan jeg forklare det præcis som jeg oplever det. -Så må du tage det, og forstå som du vil.

-Jeg fik en lille kat i en alder af 15 uger foræret af min mors veninde. -Min mor gav mig lov til at få ham. Hun lovede mig, at han skulle blive passet med hele pakken fra dyrlægen Neutralisering, vaccinering, øremærkning og chipning) Jeg vælger at stole på det, fordi hun jo er min mor. Efter to måneder, begynder jeg at blive lidt skuffet over at der stadig ikke var sket noget. Nu er han 10 mdr. og stadig intet er sket. Vores hund har bidt efter ham op til flere gange, og jeg er bange for at han har haft fat, for katten har i hvert fald overpisset stuen. -Præcis ligesom han gjorde første gang en hund overfaldt ham og bed ham. Han har navlebrok, og jeg ville gerne have det tjekket ved dyrlægen, men mor blev bare sur over at jeg nævnte dyrlægen.
    - Efter hans ''uheld'' blev han placeret mutters alene i et værksted, med søm, skruer og værktøj på gulvet, og flere maskiner, som sømpistol mm.. -Han har sikkert ingen mad, fordi min mor ikke tænker længere end sin egen næsetip.
    Nu, efter ca. en uge i det helvede han lever i, har han fået adgang til at komme udenfor, hvilket jeg har sagt nej til fra start af, netop fordi der er 99.9 % chance for at han bliver kørt ned. Jeg bruger mine egne penge på foder, så han ikke skal leve af ''xtra'' tørkost, og rema 1000's eget vådkost. Min mor sagde allerede inden vi fik hitlermissen (Vores første) at hun aldrig ville have kat. Siden vi fik hitlermissen, har hun trukket katte ind, og smidt katte ud. Hun køber mig med dyr, fordi hun ved at jeg ikke er i stand til at sige nej. Hun ved det og hun bruger det.
    Jeg ser ikke min mor som en mulighed for hjælp omkring katten, men som en forhindring i at give ham et godt liv. Hun anskaffer sig et dyr, men nægter at hoste op med nogen penge, før det virkelig er dødsens nødvendigt, og næsten for sent. Den eneste gang hun virkelig har gjort ALT hun overhovedet kunne, var for vores afdøde hund, der desværre var ramt af kræft. Hun gjorde alt, det skal hun alligevel have.
    -Jeg har haft en kanin der tabte sig mere og mere, og til sidst bare var en bunke knogler. -Jeg kunne se og mærke alle knogler i hendes krop, men ikke engang dér, blev der ringet til dyrlægen.. Jeg måtte selv ringe til en jæger vi kender og få ham til at komme og aflive hende...
    Hun tager så let på det, når jeg kommentere på hundenes tilværelse, men nævner jeg ''dyrlæge'' brænder hun helt af. -Det er et tabu herhjemme.

Jeg har kun min mor, da jeg cuttede kontakten til min far sidste år.

Men ja, min kat har et dårligt liv hos min mor, og jeg kan intet gøre. -Andet end at lede efter en der vil køre mig til Lillebæltsbroen. Min mor ødelægger min stakkels kat mere og mere, og jeg hader det. Jeg hader det så inderligt. Kunne jeg vare tage mig sammen, og feje mine følelser væk, så var han allerede solgt som 7 mdr. gammel, men jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til det. Den her gang, fortryder jeg virkelig, men hver gang jeg tænker på hvad min or og hendes kæreste udsætter ham for lige nu, så er min eneste tanke bare, at får han ikke et nyt hjem, bliver jeg hans død. -Jeg vil føle mig 100% skyldig, hvis han går hen og dør, fordi jeg ikke kunne tage mig ordentligt sammen...

• #59   4. mar 2014 Hov - Ja, jeg har spurgt dem, men det siger nej. Det mener ikke at der er noget forkert i at min kat mister alt kontakt til mennesker. -De kan heller ikke se det forfærdelige ved, at han bliver kørt ihjel, eller bare påkørt og så ligger og lider i vejkanten. -Min mor vil ikke tage ham ind hvis det sker. Hun ville bare lade ham ligge. -For ja, sådan er hun...

• #60   4. mar 2014 Forstår godt hvordan du har det, har selv været der. Men jeg ville IKKE aflive en sund og rask super skøn kat på sølle 8 måneder, selvom jeg ikke havde adopteret ham fra dyreværnet, hvor jeg skrev under på, at han ikke måtte aflives.
    Jeg har tudet i flere uger, men ved nu han har fået et forhåbentlig godt hjem (som han også havde her, desværre kunne min anden kat ikke lide ham, så måtte jo vælge den nyeste fra, selvom det var svært!).
    Jeg fulgte med på hans opslag på nettet, og lagde billeder ind af ham som jeg har taget gennem de 5 måneder jeg havde ham + jeg skrev en del om ham. Jeg gav dem lov, at give mit nummer til nye ejer, men har desværre ikke hørt fra dem endnu, men håber da de en dag tager kontakt, så jeg kan følge min lille dreng igen smiley Men har også accepteret, at det ikke er alle der vil have en tidligere ejer ind over, og sådan er det jo bare.
    Og så lige et billede fra, da jeg så ham for sidste gang på internatet smiley Det var svært, at besøge ham, men er glad for jeg gjorde det, så jeg fik sagt et sidste farvel, efter den dag jeg afleverede ham med blødende hjerte, og opløst i gråd.

profilbillede
  • #61   4. mar 2014 Nu overdriver du, chancen for at en kat bliver kørt ned er ikke 99,9%.

• #63   4. mar 2014 Jeg tror godt, at jeg kan komme videre, men jeg skal bare ikke have kat igen.
    Jeg tudede da jeg lavede de to forumer jeg har omkring ham, jeg tuder når jeg læser svar, og selv svare, jeg tudede da jeg lavede annoncen, og, ja.. I går havde jeg tudet så meget, at min øjne til sidst bare brændte, og jeg kunne ikke klemme en tåre ud. Jeg tror bare det bliver umuligt at give slip på min kat, udelukkende fordi min mor og hendes kæreste er flyttet sammen. Det er fandme en hård straf, for at gøre sin mor den tjeneste at sige ja til at flytte med hjem til hendes eneste ene.

• #64   4. mar 2014 Og til det med udekatte, så er min Tarzan også udekat, og jeg bor lige ved en lille vej, som dog kun går op til et ældre kvarter, 150 m. væk er der en større vej og så har jeg togskinner næsten i baghaven. Tarzan er nu 2½ år, og er hverken blevet påkørt eller kørt ned.

• #65   4. mar 2014 Fruen - Værktøjet er hendes kærestes, og katten er vores. -Reelt set har han intet at gøre med det. Som jeg skrev - Hun gjorde alt for hunden, men katte og kaniner er blevet tilsidesat.

Liv - Hvis jeg overdriver, kan du så forklare mig, hvorfor alle naboens staldkatte på mystifystisk vis er blevet kørt ned, genboens med, for den sags skyld. -Min mors kæreste har 5 katte der ligger begravet i haven, som også blev kørt ned. Og ja, genboens nabo har vidst også et par døde katte i haven, som også var havnet under en bil af en eller anden grund. Naboen har én kat, som stadig levr, og hun har kun været der i lidt over en uge. -Min kat har ingen respekt for biler. Men ja, hvis han bliver kørt ned mens jeg ikke er hjemme, kan jeg kun bearbejde min mor..

• #66   4. mar 2014 Selvfølgelig er det da sørgeligt men det er der virkelig ikke noget at gøre ved, du bliver nød til at lægge dine følser til side og tænke på hvad der er bedst for katten. Så kan du græde lige så tosset du vil bagefter.

• #67   4. mar 2014 Din mor vil ikke dyr, og derfor bør du heller ikke have nogen, når du ved, at de ikke vil blive passet korrekt, eller det går over lovens grænser..
    Jeg ved det er svært, at give slip på sin elskede kat, jeg har selv mistet nogle katte i årenes løb, og afleveret en på internat, og alle der har bare lidt følelser, ved godt det er svært, at sige farvel til dyr.
    Men tænk på dyret, og lad katten få et nyt hjem, hvor den kan få det liv som den fortjener. Det er ikke et katteliv, at leve i et værksted, som du også selv skriver.

• #68   4. mar 2014 Hold nu op med at give din mor skylden for alting, det kan da virkelig ikke blive hende skyld hvis katten bliver kørt ned, medmindre det er hende selv der køre den ned.

• #69   4. mar 2014 Liv - Så hvems skyld er det? Min mor lukker katten ud, og nægter ham adgang til huset. -Hun lader ham gå udenfor, hvor det er pisse koldt. Hun lader ham blive overfaldet af andre katte, og lader ham få diverse skader. -Både hvor det ender med at han bliver halt, og får nedsat syn på det ene øje. Og hvad gør hun ved det? Ikke en SKID!

Tror måske bare at du skulle møde min mor for at fatte hvilken situation jeg er i.

• #70   4. mar 2014 Katte kan sagtens leve udenfor nu, det er altså ikke pisse koldt, foråret er på vej smiley
    Den kat burde i den grad være neutraliseret for længst, hvilket også ville sætte en dæmper for alle de slåskampe.
    Hvis han er halt og har nedsat syn, skal han til dyrlægen med det samme!! Hvis det er så slemt som du skriver, så burde det i den grad meldes.

• #71   4. mar 2014 Hvis det er så slemt, så synes jeg du skal ringe til dyrenes beskyttelse og anmelde det. Derudover, så bor vi altså kun halvt ude på landet, der er en stor vej i nærheden, dog bor vi på en stille vej, og alle vores 3 katte er fritgående ude. Vi har haft rigtig mange katte gennem min levetid, og der har været én der er blevet ædt af en ræv, men ingen er blevet kørt over. Vi har haft omkring 10 katte de sidste 16 år vil jeg tro.

• #72   4. mar 2014 Josefine - Han var halt. -Han er kommet sig helt og aldeles, han banker hunden(vors egen) og tæsker rundt. Han fik en rift hen over øjet, som gør at han ikke ser ligeså godt på dét øje. -Men det genere ham ikke. Han er ikke neutraliseret, og så er jeg mere skeptisk med foråret, når hunkattene kommer i løbetid. Jeg er bare sikker på at det ikke ender godt med den kat. smiley

• #73   4. mar 2014 Gud hvor bliver jeg ked af at læse dine indlæg. I min verden, er de forhold du/din mor tilbyder jeres dyr, dyremishandling. Jeg bliver led og ked af det. Jeg har på nuværende tidspunkt ikke sympati for DIG. Det lyder som om, der ligger mere bag dine problemer med din mor. Dem burde du snakke med nogle om, eventuelt andre voksne du stoler på.

Men dyr, det skal I ikke have. Og undskyld hvis jeg træder på nogen her, men din kat har IKKE godt af at være hos dig. Det er intet personligt, men pga. de forhold din kat er nødt til at leve under. Det er for mig, dyremishandling. Jeg synes du virker enormt egoistisk. Føj for den. Nogle mennesker burde ikke have dyr.

• #74   4. mar 2014 Baloo,

Det lyder nok hårdt, men ikke desto mindre så er det sandt

Det som du har beskrevet i denne tråd og i den anden det er en klokkeren dyreværnssag. Så hvis katten ikke kommer væk nu, så får I sådan en sag på halsen.

• #75   4. mar 2014 Tror i ikke godt jeg kan se det? At min mor er ligeglad, kan jeg intet gøre ved - Jeg kan kun gøre det, som mener er rigtigt. -Fodre mig kat, give ham kærlighed og opmærksomhed, samt sørge for at han har en ren bakke at gå.
    Det samme med mine kaniner - Jeg giver dem dagligt mad og to gange dagligt får det skiftet vand. Deres bur er altid tørt og rent. -Bliver der regnvejr og det regner ind i buret, gør jeg det rent, og giver godt med hø. -Så har jeg gjort min del.

Emma - Jeg ved ikke hvorvidt det er mig der skader ham? Jeg er barnet i huset, som egentlig bare tager imod de dyr der kommer ind, og gør min del af arbejdet. Jeg er gået i gang med at tjene penge, som går til ham hvis der sker noget nu, hvor min mor kasseret ham til udenfor. Jeg, på 14 år, tjener mine egne penge for at passe min kat som reelt set er min mors ansvar, fordi jeg ikke kan li' at se hvordan han har det. Hvad mere kan jeg gøre?

• #76   4. mar 2014 Svaret er meget enkelt søde. Din kat skal på internat hurtigst muligt, hvis ikke en interesseret køber henvender sig herinde. Det er simpelthen for dårligt at have en "min-kat-skal-ikke-på-internat"-holdning, når det du selv kan tilbyde ham, er langt værre end et internat smiley

• #77   4. mar 2014 Emma - Ved du hvad? Det er ikke værre end min mor må klappe kaje når jeg kommer hjem i morgen, og så kommer katten med nej på mit værelse, og med mig rundt i huset. Jeg kan intet gøre før i morgen, og internat er såre simpelt bare ikke en mulighed.
    Jeg ville aldrig byde min kat, at han skal stresses over køreturen, panikke over at være i kassen, og bagefter forlade ham i nye omgivelser, med masser andre katte, i et bur? Da han havde hele huset at rende i, som i HELE hytten, sad han og skreg foran hoveddøren fordi jeg gik ud til min kanin. -Han hader når jeg går fra ham. -Og så gør det det ikke bedre at efterlade ham i bur? Han er ikke tryg ved transportkassen, fordi han er spærret inde, og ikke kan løbe rundt som han vil. -Hvis han så skal stå i bur, dagligt, i flere timer? Nej.

• #78   4. mar 2014 Man kan desværre godt høre du "kun" er 14 år. Held og lykke. Er meget ked af det på din kats vegne. Synes dette begynder at lugte som noget opmærksomhedskrævning, og ikke et råb om hjælp/gode råd.

• #81   4. mar 2014 Baloo hvis han er så bange for transport, så hvis det er muligt så lad ham stå så han bare kan gå ind i den når han vil.. Her hjemme, står den frit på gulvet, flytter jeg på den, eller bare løfter den, så wupti så sidder Jax i den.. Fordi han har haft den stående fra han var killing, så er der ikke noget farligt ved den..

Jeg har fået ham til at se det som et trykt sted at være.

• #82   4. mar 2014 Felis - Den fik jeg skrevet forkert. -Undskyld.
    Han stod i et kaninbur, hjemmebygget og kæmpestort. -Det var mens alle døre og vinduer stod åbne under flytningen. -Jeg ville ikke proppe ham i en transportkasse, som han bare skulle sidde og kukkelure i. -Så han havde sit legetøj og kassen samt en kattebakke.
    Jeg ringede selv til dyrlægen, mht. hans navlebrok. -Det er en lille bitte bobel, som er blevet meget mindre, og durlægen mente ikke at jeg skulle være bekymret hvis bare den ikke blev større. -Han har ikke ondt.

Sanne - Det har vi prøvet, og han puttede godt nok i den, men med det samme han ser det gitter der skal på foran forsvinder han ind under sengen.

• #83   4. mar 2014 Jeg ville stadigvæk ønske du bare ville se at få ringet til DB eller et andet dyre internat. Han han bliver ikke lige smækket ind til en flok katte i bur. Det første døgn sidder han for sig selv og må slet ikke være sammen med de andre. Min kat som var mindst 4 år hvis ikke hun har været ældre sad 3 måneder på internatet. Og hun var ikke spor chamerende med løb og rev. Indtil hun havde været ved mig et par dage så kom hun selv og lagde sig på min mave og er en kælepotte i dag når det passer hende selv. Din kat er 10 måneder . Han er jo kun en stor killing. Det er dem der kommer først væk. Du kunne da tage telefonen og bare snakke med dem fortælle dem du er nervøs for at han skal blive bange. Fortæl dem hvordan det er der hjemme, så tror jeg de kommer og henter den kat. Du har ligesom ingen bil, ingen penge . Du venter på et mirakel at der kommer nogle der vil købe Baloo . Det kan være miraklet aldrig sker. Og det kan blive fatalt alvorligt for den kat du holder så meget af. Du ved jo godt selv at han ikke bør være hos jer. Næste gang du ikke er hjemme er din mor nok ligeglad og smider han ud igen.

• #85   4. mar 2014 Jeg virkelig ikke lyst til at smide ham ind på et internat. smiley -Jeg har intet at have sagt når han først er hentet, og jeg ved ikke hvilken type der får ham. Hvad end i skriver, så er jeg bare glad for min kat - Han er det eneste der er mit, og det er han jo så ikke engang, hvis jeg ikke er enig med min mor. Men jeg må prøve og ringe, og høre hvad de kan gøre. Det eneste jeg knytter mig 100% til er mine dyr, og de to jeg har været mest glad for, Er Baloo, og min gamle hund Balou. -Hunden blev aflivet, i en alder 18 mdr. -Så fik jeg katten, som fik samme navn, og nu mister jeg gujedeme også ham. Det er hårdt, og det gør ondt, men i har jo nok ret smiley

• #87   4. mar 2014 Fruen - Hvornår, siger i at det bliver så?:)

• #88   4. mar 2014 Fruen, Jesper og Cawani, i skal simpelthen vide at det er et kæmpe arbejde i gør, og jeg synes fandme det er flot! Thumbs up fra mig!

• #93   4. mar 2014 Nu mistænker jeg ikke jer for at snuppe min kat, så om jeg er med eller ej, er ligegyldigt.. Den 19 marts er fint. Jeg må bare blive hjemme og holde ham inde, eller i snor indtil.
    Jeg er rigtig glad for at vil hjælpe:) -Det betyder rigtig meget at jeg ved at han får det godt. -Jeg har ingen kasse, desværre.

• #97   4. mar 2014 Nu har jeg læst alle indlæg både her og i den anden tråd omkring det her. Dejligt at i hjælper, det er virkelig stort! håber det allerbedste for Baloo! smiley

• #98   4. mar 2014 Fruen og Jesper - Min mor ved godt at han bliver hentet:) Har lige snakket med hende, og tror egentlig hun synes det er fint nok.

• #100   4. mar 2014 Fruen - Jeg er hjemme fra i morgen, så det skulle ikke være et problem:)

• #102   4. mar 2014 Fruen - Jo det har jeg.:) -Jeg har også en halv kedelig tilværelse lige pt, så ja, jeg er hjemme fra i morgen smiley

• #104   4. mar 2014 Åhh hvor er I fantastiske smiley

• #105   4. mar 2014 Fruen og Jesper, i er virkelig nogle fantastiske mennesker! Sådan nogle som jer, skal man virkelig lede længe efter. smiley

• #106   4. mar 2014 Jeg vil savne ham, men hvor er jeg glad for at han får det godt :')
    Det gik nemmere end jeg havde regnet med! Lige nu er jeg egentlig ikke rigtig selv klar over, hvad det er jeg har sagt ja til, men jeg er sikker på at det er bedst for Baloo..

Der skulle nok meget til før jeg ville indse det men jeg faktisk, for en gangs skyld, ret sikker på at jeg har gjort det rigtige..- Og jeg er sikker på, at Cawani vil få en rigtig dejlig kat ud af det. -Ligesom jeg har fået!:)

• #107   4. mar 2014 Tror i ikke godt jeg kan se det? At min mor er ligeglad, kan jeg intet gøre ved - Jeg kan kun gøre det, som mener er rigtigt. -Fodre mig kat, give ham kærlighed og opmærksomhed, samt sørge for at han har en ren bakke at gå.
    Det samme med mine kaniner - Jeg giver dem dagligt mad og to gange dagligt får det skiftet vand. Deres bur er altid tørt og rent. -Bliver der regnvejr og det regner ind i buret, gør jeg det rent, og giver godt med hø. -Så har jeg gjort min del.

Emma - Jeg ved ikke hvorvidt det er mig der skader ham? Jeg er barnet i huset, som egentlig bare tager imod de dyr der kommer ind, og gør min del af arbejdet. Jeg er gået i gang med at tjene penge, som går til ham hvis der sker noget nu, hvor min mor kasseret ham til udenfor. Jeg, på 14 år, tjener mine egne penge for at passe min kat som reelt set er min mors ansvar, fordi jeg ikke kan li' at se hvordan han har det. Hvad mere kan jeg gøre?

Lisa

Jeg er egenligt en af dem som er overbevist om at du har hjertet helt på rette sted her. Du havde nok ikke oprettet de to sidste tråde ellers er jeg ret overbevist om smiley . Jeg synes faktisk at det her er smaddersynd for både dig og for katten. Forholdet mellem dig og din mor kender jeg og de andre ikke til bunds af gode grunde men
    jeg kan dog godt se at der er en masse følelser i klemme, som er stopklodsen for dig mht. at give katten et andet hjem. mange af dine svar har derfor i følge min hjerne været et forsøg på at forklare hvorfor det ene og det andet ikke var en mulighed.

Problemet er så at han skal til nyt hjem, for ellers er en dyreværnssag desværre en realitet. En eller anden vil sandsynligvis inden for kort tid opdage at der er en kat i det skur som ikke har det godt også kører toget med Dyreværnet som fører.

Så min kommentar vedr. dyreværnssag er IKKE for at fortælle dig du piner og plager ham. Det gør din mor. Du derimod har hjertet på rette sted søde og gør hvad du kan for ham. Du skal bare lige over hurdlen med at give ham fra dig. Den hurdle er du nødt til at komme over nu. Jeg tror også at du vil få det bedre med dig selv, efter nogen tid.

• #109   4. mar 2014 Du har gjort det helt rigtige Lisa. Tro mig. Og du bliver helt sikkert glad for den beslutning. smiley

Du får et lige et stort cyberkram herfra. Sådan en smiley har KG desværre ikke.

Mon ikke om du kan få nogle opdateringer på ham fra Cawani smiley

• #110   4. mar 2014 Trumps up til fruen, Jesper og Cawani smiley Super flot, at I vil gøre dette for katten, så den igen kan få en tryg tilværelse, og blive passet efter kunstens regler smiley

• #111   4. mar 2014 Lena - Han bliver hentet d. 19 marts, og kørt helt hjem til Cawani. Og ja, det er pisse svært at give slip, men som skrevet er jeg sikker på at jeg har gjort det rigtige. -Og jeg er rigtig glad for at det ikke kom så vidt at internat blev en nødvendighed. Jeg er sikker på at han får det godt. -Og går det ikke, har Cawani skrevet at hun nok skal få ham aflivet hvis det ikke kan fungere (Selvom jeg er sikker på, at det vil det) Så jeg er slet ikke så nervøs, som jeg ville have været hvis han røg på internat.
    Det betyder meget at jeg ved at han ikke ender som kastebold eller containerkat.
    Jeg er nok heller ikke så skeptisk når det er folk med forstand på katte der får ansvaret for ham.

• #112   4. mar 2014 Lisa: Bare lige en lille info herfra, så bliver hverken katte eller hunde bare givet væk til den første og bedste på et internat. Man skal fortælle om sig selv, ens hverdag og hvad man kan tilbyde katten, derefter vurdere de, om katten vil passe ind smiley
    Og som før skrevet, så fik min killing på 8 måneder et nyt hjem efter kun 5 dage på internat, og han sad ikke i et lille bur. Han havde et bur på ca. 4m2 med 1 - 2 kradsetræer, bakke, skåle og hule + lejetøj, og så kunne han komme udenfor i hans egen gård også smiley
    Måske du skulle se dyreværnet, når det kommer igen på tv3, eller tage ud og se et inernat, så du kunne få lidt mere viden om det, inden du dømmer det smiley
    Men jeg er glad for, at du har trukket det rigtige valg med din kat.

• #113   5. mar 2014 Hvor er det dejligt at se der er nogle søde mennesker der ville træde til og vil køre Baloo til et nyt hjem og at Cawani vil tilbyde ham et . smiley Det er da nærmest et mirakel.

Lisa - tro mig du vil blive glad for du har givet Baloo chancen for at få et godt liv. For selvfølgelig har du ret det er ikke sjovt for en kat at komme på internat . Jeg kunne bare ikke se nogen anden løsning her og nu. Og synes det var synd han ikke fik chancen .
    Nu ved du han ikke ender som kastebold eller hos forkerte mennesker. Nu håber jeg det kommer til at gå rigtig godt for ham hos Cawani .

• #114   5. mar 2014 Hvor er det skønt at se at så mange mennesker her på KG vil hjælpe smiley

Lisa jeg forstår godt det vil være hårdt at give Baloo væk, men som du selv nu har set så er det det bedste for ham, for du kan ikke tilbyde ham det du ønsker og som han har behov for, hvor trist det end er..

Og du har jo den fordel at jeg er sikker på at Cawani vil opdatere dig her igennem KG, så du kan følge ham..

• #115   6. mar 2014 Det lyder som om du virkelig elsker din kat. Det er godt du nu har fundet en løsning. Jeg er sikker på din kat får et godt hjem. Det lyder ikke som om din mor har særlig meget forstand på dyr, og jeg ville ikke selv turde beholde en hund der er så sindssyg, at den er ved at bide en kat ihjel.

Folk bliver hurtigt meget oprevede når det drejer sig om dyr der ikke har det godt. Det er så nemt at komme med alverdens dumme kommentarer, når man ikke selv sidder i situationen. Folk bilder sig selv ind at så snart der opstår en situation hvor deres dyr ikke har det godt, ville de straks drøne ned samme sekund og få det aflivet. Hvis nu det pludselig blev tilfældet, tror jeg de ville have svært ved det. Jeg tror ikke alle dem herinde, med smarte kommentarer, ville have fundet en meget bedre løsning hvis de stod med det problem, som 14årige, og med en mor der tilsyneladende er revnende ligeglad. Nogle gange er det bare ikke så nemt.

• #116   6. mar 2014 Det var gode nyheder at logge ind til. Dejligt at Baloo nu kan flytte til Cawani smiley Så kan du nok også følge ham herinde på Kattegalleri, Lisa. smiley

Og hvis din mor - Gudforbydedet - på en eller anden måde nogensinde får raget en kat til sig igen (som jeg kan forstå, desværre kan ske smiley ) så ring straks til Dansk Dyreværn, og bed dem om at aflægge hende et besøg.

Kommentér på:
Overvejer at gå af med katten

Annonce