1.297 visninger
|
Oprettet:
Urinproblemer, har i prøvet det? {{forumTopicSubject}}
Vi har en ung kat vi har haft siden november 2013, Jeg observerede ret hurtigt efter vi fik ham, at han drypper lidt når han har været på kattebakken. Sådan mellem 1-4 dråber, de er klare og han drikker fint.
Siden har han nu været på 2 antibiotikakure, og får speciel kost, purina one urinary mener jeg det hedder. Men han drypper STADIG.
Er der andre der har prøvet det, og har forslag til hvad jeg skal insistere på hos dyrlægen?
Sidst fik jeg for øvrigt at vide, at han var en lille bitte smule øm da hun trykkede ham på blæren, men hvad kan jeg bruge det til, når antibiotikaen ikke virker?
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 9 Emner: 8 Svar: 32
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
mar 2008
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Da jeg startede med, at give vådfoder 2 gange om dagen, blev min kats nyretal normale, den ekstra væske skylder lige som både nyre og blære.
Jeg fodre så næsten kornfrit
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
mar 2008
Jeg ved ikke om katte bare kan undlade at tømme blæren helt, lidt som os kvinder? Han virker heller ikke plaget under vandladning og han er ikke urenlig, han bruger troligt kattebakken. Men måske jeg skal bede dyrlægen undersøge hans urin..hm
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Grunden til at jeg ved min sidder som han gør er at begge tosserne gerne tider mens jeg tømmer bakker han (er korthåret) kan godt dryppe lidt når han går væk fra bakken, da han altid går væk før han vasker sig
Et tjek er altid godt. Helst være på den sikre side
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Da Tøsen havde krystaller i urinen for 3-4 år siden og også sidste år dan hun havde blærebetændelse sidste år blev jeg bedt om at aflevere en urinprøve efter endt behandling så de kunne være sikre på at behandlingen havde hjulpet, med krystallerne afleverede jeg en urinprøve en gang om måneden i et halvt år før hun blev erklæret rask, med blærebetændelsen afleverede jeg en prøve efter endt antibiotikabehandling for at se om en behandling var nok, det var det heldigvis
Og ellers hvis N9nnas teori sal afprøves så kan du jo evt. lige prøve at klippe hans bukser lidt så hårene ikke er så lange bagtil..
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Han kan også have irriteret blære - det kan genere dem lidt, fordi de ikke altid har kontrol af blæren
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
mar 2008
Jeg kiggede på ham for lidt siden da han var på bakken, og han er ikke våd udvendigt, det er som om der er nogle dråber lige indenfor i urinrøret.
Hvor hurtigt har jeres special foder virket? Han har kun været på diæt to uger.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Da hun havde krystaller fik hun specialfoder - Royal Canin Urinary - og hvor hurtigt det havde en effekt tør jeg ikke spå om, men jo dyrlægen kunne se en mindre forbedring efter ca 2 uger, men som skrevet før var hun på specialfoder i 6 mdr. for hun blev erklæret helt rask..
Urinproblemer, har i prøvet det?