{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Urinproblemer, har i prøvet det? {{forumTopicSubject}}

Vi har en ung kat vi har haft siden november 2013, Jeg observerede ret hurtigt efter vi fik ham, at han drypper lidt når han har været på kattebakken. Sådan mellem 1-4 dråber, de er klare og han drikker fint.
Siden har han nu været på 2 antibiotikakure, og får speciel kost, purina one urinary mener jeg det hedder. Men han drypper STADIG.
Er der andre der har prøvet det, og har forslag til hvad jeg skal insistere på hos dyrlægen?

Sidst fik jeg for øvrigt at vide, at han var en lille bitte smule øm da hun trykkede ham på blæren, men hvad kan jeg bruge det til, når antibiotikaen ikke virker?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urinproblemer, har i prøvet det?
  • #1   2. mar 2014 Nå ja, han blev for øvrigt kastereret i januar. Og normalt fodrer vi med royal canin, hvad han spiste inden vi fik ham ved jeg ikke, men han dryppede allerede der..

• #2   2. mar 2014 Hvor meget vådfoder og råt kød får han ? Det er min erfaring, at det er godt og specielt når der er urinvejs problemer.

• #3   2. mar 2014 Han får ikke råt kød. Men jeg fodrer med vådkost dagligt. Vi har forresten drikkefontaine som de elsker, så han drikker fint nok.

• #4   2. mar 2014 Fint med fontænen, men du kan alligevel give lidt ekstra vand i vådfodret og gerne 2-3 gange om dagen.
    Da jeg startede med, at give vådfoder 2 gange om dagen, blev min kats nyretal normale, den ekstra væske skylder lige som både nyre og blære.

Jeg fodre så næsten kornfrit smiley

• #5   2. mar 2014 Er du sikker på at han drypper? Min dreng sidder med næsten samlede ben og rumpen helt nede i gruset, så han er altid våd bagi når han kommer ud. Nogle gange så meget at jeg tørrer ham....

• #6   2. mar 2014 Om han drypper eller bare er våd, jeg ved det ikke? Han vasker sig altid lige efter toilet besøg, men inden når han går et par skridt, er det han drypper. Han er langhåret, men han syner ikke våd.
    Jeg ved ikke om katte bare kan undlade at tømme blæren helt, lidt som os kvinder? Han virker heller ikke plaget under vandladning og han er ikke urenlig, han bruger troligt kattebakken. Men måske jeg skal bede dyrlægen undersøge hans urin..hm

• #7   2. mar 2014 Det tror jeg godt de kan, de tisser jo ikke færdige hvis de fx bliver forskrækkede "imens"
    Grunden til at jeg ved min sidder som han gør er at begge tosserne gerne tider mens jeg tømmer bakker smiley han (er korthåret) kan godt dryppe lidt når han går væk fra bakken, da han altid går væk før han vasker sig
    Et tjek er altid godt. Helst være på den sikre side smiley

• #8   2. mar 2014 Jeg vil da anbefale dg lige at få tjekket hans urin hos dyrlægen, blot for en sikkerhedsskyld, jeg undre mig i øvrigt også over at dyrlægen ikke har bedt om løbende urinprøver, for at se om antibiotika og specialfoder virker..

Da Tøsen havde krystaller i urinen for 3-4 år siden og også sidste år dan hun havde blærebetændelse sidste år blev jeg bedt om at aflevere en urinprøve efter endt behandling så de kunne være sikre på at behandlingen havde hjulpet, med krystallerne afleverede jeg en urinprøve en gang om måneden i et halvt år før hun blev erklæret rask, med blærebetændelsen afleverede jeg en prøve efter endt antibiotikabehandling for at se om en behandling var nok, det var det heldigvis smiley

Og ellers hvis N9nnas teori sal afprøves så kan du jo evt. lige prøve at klippe hans bukser lidt så hårene ikke er så lange bagtil..

• #9   3. mar 2014 Ja, til dyrlægen med hans urin. Der kan meget vel være urinsten.
    Han kan også have irriteret blære - det kan genere dem lidt, fordi de ikke altid har kontrol af blæren smiley

• #10   3. mar 2014 Dengang vores obelix havde krystaller i urinen og var tæt på at dø fik vi at vide at det godt kunne være at han ville dryppe resten af livet. Det var vist noget med at fordi blæren havde været så meget spændt ud kunne den have svært ved at holde på det efterfølgende. Det var dog kun de første dage han dryppede og har aldrig gjort det siden.

• #11   3. mar 2014 Jeg hiver fat i dyrlægen igen kan jeg høre.
    Jeg kiggede på ham for lidt siden da han var på bakken, og han er ikke våd udvendigt, det er som om der er nogle dråber lige indenfor i urinrøret.
    Hvor hurtigt har jeres special foder virket? Han har kun været på diæt to uger.

• #12   3. mar 2014 Jeg kan ikke rigtig svare på hvor hurtigt specialfodret har virket på Tøsen, her sidst da hun havde blærebetændelse, da fik hun slet ikke specialfoder, kun antibiotika, men det er måske fordi hun i forvejen får specialfoder der forebygger urinvejssten..

Da hun havde krystaller fik hun specialfoder - Royal Canin Urinary - og hvor hurtigt det havde en effekt tør jeg ikke spå om, men jo dyrlægen kunne se en mindre forbedring efter ca 2 uger, men som skrevet før var hun på specialfoder i 6 mdr. for hun blev erklæret helt rask..

Kommentér på:
Urinproblemer, har i prøvet det?

Annonce