{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Problemer med voldsom leg {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri
Jeg er den heldige ejer af en stor Main Coon-kastrat og en meget lille burmeser-lignende blanding. Problemet er dog, at den store kat er blevet meget voldsom overfor den lille kat under leg. Dette bekymrer mig meget, da den lille kat er meget følsom pga. dens turbulente opvækst, og jeg synes ofte, at den ender med at pive/hyle. Det har ikke været et problem før i tiden, da den store kat har haft en legekammerat, i form af en stor hund, at lege med, men efter, at jeg er flyttet hjemmefra er den voldsomme leg gået udover den lille kat. Det er kun i legesituationer, at der opstår dette problem, ellers fungerer de harmonisk sammen.

Er det bare mig, der er en pylre-mor eller er der en løsning på dette problem? Kunne en legekammerat i samme størrelse hjælpe? Råd og vejledning modtages gerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med voldsom leg
  • #1   30. sep 2010 Hvordan reagerer den store kat på den lille kats stop signaler?
    Sørg for at holde begge kattes køer klippede...
    Den store mener det nok ikke så slemt - den kan ikke gøre for, at den er så stor og stærk... Jo, en legekammerat på ca. samme str ville sikkert aflaste den lille kat.

• #2   30. sep 2010 dkkorat*
    Han stopper et kort øjeblik, men enten forsætter han i samme stil eller også stopper han. Så der er forskellige reaktionsmønstre. Vi sørger heldigvis for, at kløerne er klippede, så der ikke sker uheld.
    Jeg tror heller ikke, at det er med vilje, at han gør det, og min teori går også på, at det er hans størrelse, der får det til at se voldsomt ud.

Rigtig mange tak for svarene.

Kommentér på:
Problemer med voldsom leg

Annonce