{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Catstuff
Catstuff
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282

Priser {{forumTopicSubject}}

Jeg er nysgerrig på om der er andre herinde som har annoncer hvori der står at prisen ikke er til forhandling som alligevel får henvendelser fra folk om hvorvidt man vil sælge betydeligt under pris.

Hvad gør i hvis det er tilfældet??

Er dette site et dårligt sted at annoncere netop af samme årsag??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser
  • #1   27. jan 2014 Jeg svarer bare, at prisen er fast. smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#2   27. jan 2014 jeg synes faktisk det er mangel på respekt for sælger at man alligevel forsøger at prutte om prisen når der netop står at den er fast.
    Mit dilemma er bare hvordan gør jeg det forståeligt een gang for alle i mine annon cer udover at skrive det med stort??
    Jeg har snart hørt mange farverige forklaringer på hvorfor lige jeg skulle sælge til nedsat pris, såe......
    men glad for at jeg åbenbart ikke er ene om holdningen smiley

• #3   27. jan 2014 Jeg tror desværre, at der altid vil være nogen, der vil prøve. smiley

• #4   27. jan 2014 Ja. det sker tit. Også på killinger. Spørgsmålet lyder ofte, hvis du nu ikke kan komme af med den, kan jeg så få den til ??? langt under pris. Svaret er NEJ.

Om ting, så er det jo ikke unormalt at "prutte" om prisen. Nogle forsøger så, selv om der står fast pris.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#6   27. jan 2014 Det gør jeg som hovedregel heller ikke selv, men når nu der har været en længere snak UDEN prisens størrelse er anfægtet, kan det jo være lidt svært at undlade at svare smiley
    Jeg tænker bare hvordan kan man fremadrettet undgå disse tidsrøvere ??
    Ja det er jo nok umuligt, men hvis nu der var et elelr andet i Marked der angav at man IKKE skulle henvende sig hvis man ikke ville betale prisen.
    jeg kan jo også tænke om man overhovedet har råd til at holde kat, hvis man gerne vil have en racekat/killing, men ikke vil betale fuld pris.
    Samtidig tænker jeg at selv dem der prutter om prisen, forventer at hele pakken følger med, samt at ALT kan anfægtes under henvisning til købeloven.

• #8   27. jan 2014 Jeg er Nordjyde og jeg køber aldrig noget uden at prutte om prisen.. det ligger simpelthen i vores gener smiley

• #10   28. jan 2014 Som regel er dem, der prutter om prisen også dem, man ikke hører fra igen. Så det er begrænset, hvor seriøse de i grunden har været. smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #11   28. jan 2014 Nu er jeg så ikke opdrætter, så jeg sælger af gode grunde ikke katte smiley

Men jeg oplever det næsten konstant når jeg sætter noget til salg, og det er nu ikke engang fordi jeg sætter priserne højt på mine ting.

F.eks. har jeg pt. et par stiletter til salg, nyprisen er 850 kr, de har aldrig set skyggen af fliser, kun linoliums gulv og har kun været prøvet på. Dvs. ikke gået med.
    Dem har jeg sat til 350 diverse steder, alligevel er der folk der prutter om prisen. Jeg fatter det ikke.

Og når det kommer til levende dyr er det et endnu større mysterie for mig.
    Jeg kan godt forstå at man som privat person uden interesse for avl, måske ikke gider betale flere tusinde kroner for en kat der skal kæles med, men så må man gøre op med sig selv om man vil have en "sikker" kat (I forhold til genetik, blodliner, støtte fremadrettet fra avler), eller om man "bare" vil have en kælekat.

Syntes det er groteskt som folk ter sig.

På den anden side ser jeg også katte hvor jeg tænker "Wow en pris smiley "
    Jeg er helt med på at man som opdrætter har nogle udgifter i forhold til dyrlæger, foder, indkøb af avlsdyr osv., men når folk ligefrem prøver at få en stor profit ud af det, ja så undrer jeg mig.
    Dog holder jeg min kæft ved de annoncer, det er jo i sidste ende op til dem selv.

• #12   28. jan 2014 En ting er sikkert, en registreret opdrætter tjener sjældent penge.

Men dem der sælger uden stamtavle, uden vaccination og uden mærkning, nogle af dem tjener kassen.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#14   28. jan 2014 Tak for indput
    Jeg må erkende at jeg ikke nogen sinde kommer til at forstå dem der henvender sig omkring køb, vel vidende at de ikke har råd til at betale prisen, og alligevel forsøger at prutte om den.
    Jeg er af den overbevisning at et dyr koster nu engang den pris sælger ønsker og dertil lægges udgifter til transporten til og fra sælger, såfremt sælger ikke selv tilbyder at levere.
    Hvis nu man køber alt andet uanset hvor i verden koster det også extra og jeg har endnu tilgode at møde en person der synes det er synd for mig at jeg skal betale broafgift, benzin, færgebillet eller whatever bare fordi jeg ønsker at købe noget som ikke lige er til salg ved min nærmeste nabo.
    Som sagt kommer jeg aldrig til at forstå disse mennesker
    Endnu engang tak for indput, som har vist at jeg heldigvis ikke er alene om dette.

• #15   28. jan 2014 Alle næsten prøver at forhandle pris, og hvorfor dog ikke det..Hvis jeg køber bil, hus hest hund eller kat, så forhandler jeg pris...Jeg har endnu ikke oplevet det ikke er faldet i hak. Når jeg har hvalpe til salg, så oplever ´jeg faktisk meget sjældent, at nogen spørger om de kan få afslag i prisen...

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#16   28. jan 2014 Susanne - Det jeg godt klar over smiley Det var også det jeg skrev, vil jeg da mene smiley
    Det er sjældent jeg støder på racekatte annoncer, hvor jeg tænker at prisen er helt ude i skoven. Men det sker.

Og det er nu ikke fordi jeg er uvidende om priser, der er pt. et par annoncer (Nævner ikke hvilke) hvor jeg syntes prisen er opskruet, og det er med tanke på det generelle prisleje for lige præcis den kat.

• #17   28. jan 2014 Kan du ikke sende mig et eksempel, hvor du mener prisen er opskruet? smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#18   28. jan 2014 Jeg ønsker ikke at hænge nogen ud, heller ikke i PB smiley
    Som sagt så blander jeg mig ikke i deres annoncer, jeg tænker mit da det er deres dyr smiley

• #19   28. jan 2014 Ja, jeg undrer mig bare over, hvilke priser du mener, der er for høje. For de priser jeg har set rundt omkring har primært været i den lave ende. smiley

Men nu ved jeg også, hvad det rent faktisk koster at opdrætte.

• #20   29. jan 2014 Jeg synes godt, man kan finde annoncer på omplaceringskatte, hvor prisen er sat relativt højt. Nogle tror, man har større chance for at finde et godt hjem, hvis man sætter prisen højt. Jeg forstår ikke rigtigt, hvordan prisen skulle sikre det.

Hvis man er interesseret i sådan en "brugt" kat, så kan man jo give et bud smiley

Hvis der stod, at prisen var fast og jeg fandt prisen på lige netop den kat for høj, så ville jeg da bare søge videre efter en anden kat uden at tage kontakt. Sværere er det jo ikke smiley

Når man omplacerer en ældre kat, må det vigtigste være at finde den et godt hjem. Prisen kan ikke være særlig vigtig - altså efter min mening. Der er simpelthen så mange katte og killinger, der søger nyt hjem.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#21   29. jan 2014 Susanne jeg tror seriøst du misforstår fuldstændig smiley Jeg ved skam også hvad det koster at opdrætte og jeg ser langt de fleste sælge deres killinger forholdsvist billigt, i forhold til hvad det egentlig har kostet dem i dyrlæge, foder, ting og sager, blod, sved og tårer.

Det er også MEGET FÅ hvor jeg undrer mig over prisen. Her snakker vi altså ikke om 6000-7000, vi snakker 10.000 og over, selv når priserne på lige præcis den race normalt ikke er så høj.

• #22   29. jan 2014 Må indrømme at jeg synes denne her er dyr. Ikke som fertil i den race, men med et så krævende temperament: http://www.dba.dk/bengal-hunkat-12-mdr-m/id-1005059356/

Synes også det lyder som en skidt idé at avle på en kat med den psyke. Men kender selvfølgelig heller ikke til den specifikke kat, ej heller meget til racen.

• #23   29. jan 2014 Jeg skriver ikke at prisen ikke er til forhandling, men jeg oplever ikke nogen der forsøger at prutte om prisen smiley

• #25   30. jan 2014 Jeg vil så vove den påstand at registrerede avler af min race, de tjener de penge de selv vil...Og det er uden skattefar tager sin del...I stedet for så går pengene til alt muligt mellem himmel og jord..Ja selvfølgelig har de udgifter inden den enkelte hund er godkendt til avl, men det er mere end betalt af det første kuld..Resten er bare jubi..
    Jeg kan slet ikke forstå, at der er folk som nægter eller folk som har ondt i en vis del af kroppen over det... For de jeg kender, de bruger bare så meget tid på deres dyr, så timelønnen den er meget lille, hvis vi ser sådan på det.

• #26   30. jan 2014 Jeg har seriøst haft store røde tal indtil nu. Jeg tror heller aldrig, at jeg kommer til at tjene ret meget på kattene. smiley

• #27   30. jan 2014 Kirck - Reg. opdrættere af din race? Din race er??

Edit: Aah, hunde..

• #28   31. jan 2014 Eva..Det er schæferhunde

Kommentér på:
Priser

Annonce